JVC X5000 verticale lijn probleem

Started by hillie, October 22, 2017, 22:27:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hillie

Ik heb sinds kort een vreemde licht blauwe verticale lijn aan de linker kant van het projectiebeeld. Dit treedt op bij de eerste pixel op elke horizontale lijn. Dus bij zwart beeld zie je geen blauwe pixels. De licht blauwe lijn is 2 a 3 pixels breed. De lijn is nu licht blauw maar is ook cyaan geweest. Ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Enig idee wat dit kan zijn?

De JVC X5000 is aangesloten op een HTPC met een AMD RX 480 videokaart met de laatste Windows 10 versie.
Het probleem treedt op bij 1080p met/zonder e-shift en bij 4K. Andere resoluties heb ik niet geprobeerd.

riwi

Heb je al met de panel alignment gespeeld om het weg te krijgen?

hillie

#2
Voor 1080 kan ik het aanpassen en dat werkt, maar voor 4K kan ik het niet aanpassen. Stel dat ik het voor 1080 aanpas, misschien geldt het ook voor 4K. Ik ben er bang voor. Ik ga het vanavond nog eens proberen.

home@the movies

Quote from: hillie on October 23, 2017, 16:18:57
Voor 1080 kan ik het aanpassen en dat werkt, maar voor 4K kan ik het niet aanpassen. Stel dat ik het voor 1080 aanpas, misschien geldt het ook voor 4K. Ik ben er bang voor. Ik ga het vanavond nog eens proberen.

Panel alignement heeft niets met 4K of 1080p te maken, wat bedoel je met ik kan het niet aanpassen voor 4K?
Je roept het test patroon op via het menu van de projector en daarmee regel je de panel alignement af, welke resolutie je naar de projector stuurt maakt hierbij niets uit, er hoeft niet eens een bron aangesloten te zijn om dit in te stellen.

hillie

#4
Ik ga het uitproberen. Ik weet wel te melden dat het test patroon de lijn niet laat zien. Ik ga het patroon wel iets verschuiven en zien wat het doet.

Ik had Picture Position gebruikt.

In de handleiding staat:
"Adjustment cannot be made during 4K, 3D and 1080i signal input."



williams

Ik heb het gevoel dat het in de bron zit ,probeer is een andere bron ( blu ray speler ,mediaplayer)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hillie

#6
Aan de bron heb ik ook gedacht. Ik gebruik een HTPC met Windows 10. Ik had Windows 10 geupdate naar de laatste versie en ik dacht dat het daar aan lag.
Van alles geprobeerd maar niets hielp.

Ik heb zojuist met de instellingen van de projector zitten spelen en ik merkte dat de basiskleur rood er flink naast zat; H -22 en V -9. Vervolgens ik de instellingen gereset. En wat blijkt...weg lijn...opgelost. Na wat calibratie is de afwijking van rood lang niet zo groot; H 0 en V -3. FYI, de projector heeft er bijna 500 uren op zitten.

hillie

#7
Quote from: hillie on October 23, 2017, 18:51:58


Iets gaat fout in het forum. Waarom kan ik dit bericht niet verwijderen?

riwi

Quote from: hillie on October 23, 2017, 18:52:54
Iets gaat fout in het forum. Waarom kan ik dit bericht niet verwijderen?
Het deleten van berichten is uitgezet omdat sommige mensen al hun berichten gingen deleten als ze iets dwars zat.

Mooi dat het is opgelost. Dus initieel hielp de alignment met een grote correctie. Toen heb je instellingen gereset (dwz je hebt een factory reset gedaan van de projector?) en daarna was het goed met een kleinere alignment correctie. Wel een aparte situatie lijkt me.

hillie

Alignment op Position werkte wel, maar alleen op 1080. Dit vond ik geen oplossing en heb ik weer op 0 gezet. Alignment met Shift en patroon hielp niet. Ik heb vervolgens de pixel settings gereset en dat hielp. Dit is geen factory reset.

Ik was al bang dat mijn paneel was verschoven of zoiets. De projector heeft geen tick gehad of zoiets. Rare situatie.