Versterker Usher Dancer Mini 1

Started by audio_stabilo, October 21, 2017, 18:40:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedenavond betste HT leden.

Ik zit een beetje in twijfel. En ja de meeste mensen zullen zeggen "komt die weer aan"
Maar ik heb de Usher speakers aangeschaft. Deze stonden op de NAD C375Bee. Nu heb ik van iemand de Astin Trew AT1000 en AT5000 te leen.
In hoeverre moet ik nu kijken naar wattage wat de versterker uitstuurd ?
De NAD doet 150 watt rms (dit zijn/kunnen de speakers ook aan, die zijn ook 150 watt rms) De Astin Trew is 50 watt rms op 8 ohm. Wat minder dus. Ik heb ze helaas niet naast elkaar want de Nad staat nu bij de gene waarvan ik dit set geleend heb. Voor mijn gevoel geeft de nad wat meer of mooier laag.

Als een speaker 150 watt rms kan hebben.... zit je dan met 50 watt rms niet te laag?
Verder kijk ik nooit naar wattage en boeit het niet.... maar toch vraag ik het mij even af.

Ik durf niet te zeggen welke nu krachtiger is.

Xander32

Waarom de AT set aanhouden als je de NAD (op onderdelen) beter vind presteren?

Quote from: audiogek on October 21, 2017, 18:40:07
Goedenavond betste HT leden.

Ik zit een beetje in twijfel. En ja de meeste mensen zullen zeggen "komt die weer aan"
Maar ik heb de Usher speakers aangeschaft. Deze stonden op de NAD C375Bee. Nu heb ik van iemand de Astin Trew AT1000 en AT5000 te leen.
In hoeverre moet ik nu kijken naar wattage wat de versterker uitstuurd ?
De NAD doet 150 watt rms (dit zijn/kunnen de speakers ook aan, die zijn ook 150 watt rms) De Astin Trew is 50 watt rms op 8 ohm. Wat minder dus. Ik heb ze helaas niet naast elkaar want de Nad staat nu bij de gene waarvan ik dit set geleend heb. Voor mijn gevoel geeft de nad wat meer of mooier laag.

Als een speaker 150 watt rms kan hebben.... zit je dan met 50 watt rms niet te laag?
Verder kijk ik nooit naar wattage en boeit het niet.... maar toch vraag ik het mij even af.

Ik durf niet te zeggen welke nu krachtiger is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audio_stabilo

Weet nog niet welke in aanhoud :)
Vraag me alleen af of die 50 watt rms genoeg is als reserve

Xander32

Je moet jou niet druk maken over wattages; ga luisteren en oordeel met jouw oren welke combi het beste klinkt, op verschillende volumes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Wattages zeggen niks, alleen de klank doet er toe :)

flakkees

als de luidsprekers een lage weerstand hebben en een lage gevoeligheid dan doet wattage er wel degelijk toe
en zou ik kiezen voor minimaal het opgegeven rms vermogen in de aangegeven weerstand . dit zal vaak 4 of 8 ohm zijn
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

chansig

Die AT schijnt stabiel te zijn tot onder de.1 ohm. Zegt wel iets over de kwaliteit van de voeding.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32



Dual mono opbouw, 50w-8ohm / 100w-4ohm. Maar ik begrijp nog steeds niet dat als je de NAD beter vind klinken, dan toch nog de AT overweegt  :sarcasm:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Heb je zijn naam gezien ?

:D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audio_stabilo

#10
Quote from: Xander32 on October 22, 2017, 09:11:34


Dual mono opbouw, 50w-8ohm / 100w-4ohm. Maar ik begrijp nog steeds niet dat als je de NAD beter vind klinken, dan toch nog de AT overweegt  :sarcasm:.

Omdat het mid hoog wel mooier is. Nu kan het ook nog aan de buizen liggen natuurlijk die wat klankkleur geven. Er zitten ecc81 buizen in. Maar je daar ecc88 in doen? Zelfde aansluiting dat wel.  Heb ik nog liggen.

Ik mag nog wel dingen vragen toch ? Omdat  nu op elk topic wat ik open sarcastisch gedaan wordt. Volgens mij is dit forum voor vragen of als je ergens over twijfeld. Daarbij heb ik alleen gezegd dat ik het laag bij de nad mooier vind. De rest heb ik het niet over gehad :)

Dirk

Quote from: audiogek on October 22, 2017, 09:46:38
Ik mag nog wel dingen vragen toch ? Omdat  nu op elk topic wat ik open sarcastisch gedaan wordt. Volgens mij is dit forum voor vragen of als je ergens over twijfeld. Daarbij heb ik alleen gezegd dat ik het laag bij de nad mooier vind. De rest heb ik het niet over gehad :)

je mag uiteraard wel eens wat vragen, maar je hebt de afgelopen 12 maand 40 (!!) nieuwe topics geopend, waarvan minstens 80% begint in de stijl van "zou ik die speaker nu plaatsen of is deze toch meer geschikt voor mijn ruimte?"..."dit klinkt nu hemels maar ik vraag me af of dat nog beter zou klinken?"...etc etc

snap je dan ook dat we daar wel eens een beetje moe/sarcastisch van worden, we zijn ook maar mensen hé :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audio_stabilo

De laatste vraag lijkt mij voor nu een normale vraag :D


Former member 78

Quote from: flakkees on October 22, 2017, 05:45:05
als de luidsprekers een lage weerstand hebben en een lage gevoeligheid dan doet wattage er wel degelijk toe
en zou ik kiezen voor minimaal het opgegeven rms vermogen in de aangegeven weerstand . dit zal vaak 4 of 8 ohm zijn

Zo spannend is het echt niet.
En zeker bij de MD1 niet, die stuur je met 15 watt hard genoeg aan om ruzie met de buren te krijgen.

Dirk

Quote from: Dynky on October 22, 2017, 09:56:06
snap je dan ook dat we daar wel eens een beetje moe/sarcastisch van worden?

Quote from: audiogek on October 22, 2017, 10:06:59
De laatste vraag lijkt mij voor nu een normale vraag :D

vond ik ook  :dry:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audio_stabilo

Quote from: ArjanR1 on October 22, 2017, 10:10:03
Zo spannend is het echt niet.
En zeker bij de MD1 niet, die stuur je met 15 watt hard genoeg aan om ruzie met de buren te krijgen.

Wordt inderdaad heel verschillend over gedacht.

Maar is de ecc81 buis te wisselen met de ecc88 ? Aansluiting is precies het zelfde. Wil horen of het laag dan naar mijn zin is

flakkees

Quote from: ArjanR1 on October 22, 2017, 10:10:03
Zo spannend is het echt niet.
En zeker bij de MD1 niet, die stuur je met 15 watt hard genoeg aan om ruzie met de buren te krijgen.
dat zeggen ze over mijn klipsch rf-83 ook , 5 watt zou al genoeg zijn . totale onzin
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Xander32

Uiteraard mag je vragen hetgeen je wil  :).

Ik kan idd enkel reageren op hetgeen jij schreef en dat was dat het laag via de NAD mooier is. Meer informatie gaf je niet.


Quote from: audiogek on October 22, 2017, 09:46:38
Omdat het mid hoog wel mooier is. Nu kan het ook nog aan de buizen liggen natuurlijk die wat klankkleur geven. Er zitten ecc81 buizen in. Maar je daar ecc88 in doen? Zelfde aansluiting dat wel.  Heb ik nog liggen.

Ik mag nog wel dingen vragen toch ? Omdat  nu op elk topic wat ik open sarcastisch gedaan wordt. Volgens mij is dit forum voor vragen of als je ergens over twijfeld. Daarbij heb ik alleen gezegd dat ik het laag bij de nad mooier vind. De rest heb ik het niet over gehad :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audio_stabilo

Top. Maar nu heb ik nog geen antwoord op die laatste vraag of ik de ecc81 buis even kan vervangen voor een ecc88. Deze heb ik nog liggen. Ik wil kijken hoe het geluid dan wordt. Aansluiting is het zelfde

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

... heb zelf een MD-1 BE gehad, maar toen draaide ik met een Musical Fidelity A5, die heeft een relatief hoog wattage. Echter, toen ik die later verruilde voor een Marantz amp met minder dan de helft aan wattage, ging het geluid er toch op vooruit. En dat op (inmiddels) een setje 718 BE's welke een lage gevoelgiheid kennen (<84 db). Geen centje pijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT