Welke ondervloer en laminaat vloer

Started by RonG, October 12, 2017, 16:06:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

I ben het overwegen om mijn HT te voorzien van een mooie laminaat vloer, nu ligt er redelijk dunne vloerbedekking zonder ondervloer oid.

Welke ondervloer is aan te raden? Laminaat is natuurlijk smaak kwestie, maar welk merk zou het best geschikt kunnen zijn voor HT doeleinden?

RalphH

#1
Heb zelf redupax, tevreden mee :thumbs-up:

EDIT
Wel de "+" versie
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG


RonG

Kan ik de vloerbedekking laten liggen?

RalphH

Nee, moet je niet doen, kan je vloer gaan "lopen" in de vleugrichting
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG

Quote from: RalphH on October 12, 2017, 16:40:12
Nee, moet je niet doen, kan je vloer gaan "lopen" in de vleugrichting


Ow, ok. Dan maar eruit.

RalphH

Sorry ;D

Dat je dit niet moet doen, heb ik overigens van een laminaatboer als ik me niet vergis.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RicooCardoo

Zal je nou echt  verschil merken tussen bijvoorbeeld de durapax+ of bijv een softboard groene platen van bijv de gamma?
En dan bedoel ik in de zin van qua je geluid van de speakers?

RalphH

Vind t enkel voor t loopgeluid al een plus. Wat t voor de speakers doet weet ik niet, maar met alle subgeweld hier, voel ik in de vloer niets nu.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

SV..S

Quote from: RalphH on October 12, 2017, 19:25:09
Sorry ;D

Dat je dit niet moet doen, heb ik overigens van een laminaatboer als ik me niet vergis.

en ik heb het in de praktijk gezien dat je dit niet moet doen ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Markless

#12
Kies je bewust voor laminaat?

Ik heb onlangs voor PVC (lijmvariant) gekozen. Dat is dunner, slijtvaster en ook nog eens waterbestendig.
Groot voordeel vind ik het contactgeluid, wat bij laminaat erg aanwezig is hier nagenoeg niet.

Nadeel is misschien wel dat de vloer helemaal vlak moet zijn, en dat egaliseren vaak noodzakelijk is.

Wat betreft laminaat, kies je er toch voor en je hebt bv. vloerverwarming, zorg dan dat je een geschikte ondervloer hebt. Ze zijn niet allemaal geschikt voor vloerverwarming.

RonG

Quote from: Markless on October 20, 2017, 12:08:41
Kies je bewust voor laminaat?

Ik heb onlangs voor PVC (lijmvariant) gekozen. Dat is dunner, slijtvaster en ook nog eens waterbestendig.
Groot voordeel vind ik het contactgeluid, wat bij laminaat erg aanwezig is hier nagenoeg niet.

Nadeel is misschien wel dat de vloer helemaal vlak moet zijn, en dat egaliseren vaak noodzakelijk is.

Wat betreft laminaat, kies je er toch voor en je hebt bv. vloerverwarming, zorg dan dat je een geschikte ondervloer hebt. Ze zijn niet allemaal geschikt voor vloerverwarming.

Sorry voor de late reactie (tijdje niet meer online geweest).

Maar ik zie van laminaat af, ik ga nieuwe vloerbedekking laten leggen. Heb ik nu ook maar is aan vervanging toe.
Ik denk dat het voor de akoestiek ook beter is.