3d instellen naar de + of - ?

Started by 2DIE4, October 9, 2017, 19:22:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

2DIE4

Hallo,

kan het maar moeilijk vinden op google.

ik heb een sony hw50es en een 3d blu-ray speler.
nu kun je op de beamer 3d instellingen de 3d weergave naar de plus 1,2,3 zetten.
je kan ook 1,2,3 naar de min zetten.

dit verhaal kun je op je bluray speler ook doen.
nu weet ik niet waar ik alles op moet zetten en hoop op dit forum op een antwoord :)

greetz

Koiboy

Ik heb van je beide apparaten geen onderzoek gedaan maar zou er voor kiezen om eerst te testen wat het resultaat is van elk van de drie instellingen op beide apparaten.
Daarna zou ik besluiten op welk toestel het instellen het gemakkelijkst is. Denk bijvoorbeeld aan instellen terwijl de film speelt en je het resultaat van de nieuwe instelling direct ziet.

MechanicalAnimal

 ^^

eerst maar eens alles op 0 zetten en dan bijvoorbeeld eerst je HW maar eens op +3 en daarna op -3 zetten.

Dan je HW weer op 0 zetten en dan +3 en -3 op de blurayspeler.

Tenminste..zo zou ik het doen  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

2DIE4

#3
oke bedankt!

eigenlijk is de vraag hoe krijg je de beste 3d dieptes?

vandaar de vraag dat de beamer + en - kan en speler + en -

Mediasluis

+ en - heeft te maken met de seperatie van het 3D beeld.
Dit heeft invloed op de grootte van het scherm.
Op de Epsons kun je zowel de grootte van je scherm aangeven op het 3D schijnraam verschuiven, maar de functie is gelijk en heeft dus invloed op de andere setting.
* Bij 3D verandert je beeld als het ware in een raam, waar het meeste (indien goed gedaan) netjes achter het raam gebeurt en af en toe iets door het raam naar buiten vliegt.

Als het beeld te groot is en de horizon te ver uit elkaar zit dan moeten je ogen devengeren en dat is onnatuurlijk en veroorzaakt hoofdpijn.
Zet je het beeld verder naar elkaar toe dan komt echt alles door het scherm naar buiten en moeten je ogen convergeren, iets wat ze wel goed kunnen, maar na lange tijd ook niet echt fijn kijkt.

Zelf vind ik het niet prettig als de ondertiteling voor het scherm zweeft en plaats ik het vaak zo dat deze het dichts op het doek zelf staat, het liefst precies op het schijnraam.
Bij een goede film transfer zit de ondertiteling netjes op het doek en lijdt het niet af van het 3D beeld, maar dat is niet altijd het geval en dan kun je niet prettig naar de rest van het beeld kijken als je de ondertitels daar neerzet.
Je ziet vanzelf dat het beeld rustiger kijkt en alles mooier samenvalt.
Af en toe zul je een film hebben waarbij je dit alsnog even moet bijstellen, maar de meeste films werken op dezelfde instelling.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis