iPhone en foto kwaliteit pas op

Started by J.A.F._Doorhof, October 5, 2017, 14:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

#50
Quote from: J.A.F._Doorhof on October  9, 2017, 17:57:45
Ook hier word uitdrukkelijk aangegeven dat het toestel op auto en adaptive moet staan.

Zet je beide gewoon op max dan haal je bij de note dus niet het maximale. Dit is ook mijn ervaring. Het ding is echt een licht bak buiten. Zet ik hem handmatig neer dan is hij nog steeds erg helder maar niet optimaal.

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note8_ShootOut_100.htm#High_Ambient_Light
Er zijn idd meer toestellen die zo werken dwz op stand "handmatig" komen ze maar tot een percentage van hun maximale helderheid, op stand "auto" komen ze veel verder
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sirius666

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  9, 2017, 17:57:45
Ook hier word uitdrukkelijk aangegeven dat het toestel op auto en adaptive moet staan.

Zet je beide gewoon op max dan haal je bij de note dus niet het maximale. Dit is ook mijn ervaring. Het ding is echt een licht bak buiten. Zet ik hem handmatig neer dan is hij nog steeds erg helder maar niet optimaal.

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note8_ShootOut_100.htm#High_Ambient_Light

thanksalot voor deze opheldering, weer wat geleerd :D

J.A.F._Doorhof

Jammer dat zogenaamde "testers" er geen rekening mee houden en zo een totaal verkeerd beeld schetsen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 10, 2017, 01:40:24
Jammer dat zogenaamde "testers" er geen rekening mee houden en zo een totaal verkeerd beeld schetsen

Klopt. Lees de iPhone topics er hier ook maar eens na. Onjuiste info waar vervolgens niet meer op wordt teruggekomen. Typisch. Je merkt ook aan alles (Tweakers ook, dat is trouwens meer mijn 'voorland' daarom stoor ik mij hier waarschijnlijk sneller aangezien het niveau ietwat anders is) dat Apple veelal meer is dan Android voor anderen. Had jij al aangehaald dacht ik? Komt puur door hoe Apple zich idd als lifestyle wegzet. Het is lastiger om je hier vervolgens van los te rukken. Als ik het woord 'ecosysteem' hoor dan word ik al gek :D Dat is in mijn optiek niets meer dan teveel producten van 1 merk hebben. Daar hou ik sowieso niet van ;)

Hanky Panky

Quote from: Sirius666 on October 10, 2017, 10:38:46
Klopt. Lees de iPhone topics er hier ook maar eens na. Onjuiste info waar vervolgens niet meer op wordt teruggekomen. Typisch. Je merkt ook aan alles (Tweakers ook, dat is trouwens meer mijn 'voorland' daarom stoor ik mij hier waarschijnlijk sneller aangezien het niveau ietwat anders is) dat Apple veelal meer is dan Android voor anderen. Had jij al aangehaald dacht ik? Komt puur door hoe Apple zich idd als lifestyle wegzet. Het is lastiger om je hier vervolgens van los te rukken. Als ik het woord 'ecosysteem' hoor dan word ik al gek :D Dat is in mijn optiek niets meer dan teveel producten van 1 merk hebben. Daar hou ik sowieso niet van ;)

Apple wás lifestyle. Het design is inmiddels nauwelijks nog avant garde te noemen maar vooral generiek, net als de functies (draadloos laden had ik 4 jaar geleden al in mijn Nexus 4). Het is tegenwoordig meer een kwestie van ecosysteem-keuze, of je daar nu allergisch voor bent of niet. Een overstap betekent dat je je investering in het systeem dat je verlaat opgeeft. 

Inmiddels zijn de Samsung telefoons net zo duur of duurder dan Apple en kun je ook daar mee aan de omgeving laten zien hoe groot je financiële piemol is (of je leencapaciteit  :colgate: ).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on October 10, 2017, 11:55:47
Apple wás lifestyle. Het design is inmiddels nauwelijks nog avant garde te noemen maar vooral generiek, net als de functies (draadloos laden had ik 4 jaar geleden al in mijn Nexus 4). Het is tegenwoordig meer een kwestie van ecosysteem-keuze, of je daar nu allergisch voor bent of niet. Een overstap betekent dat je je investering in het systeem dat je verlaat opgeeft. 

Inmiddels zijn de Samsung telefoons net zo duur of duurder dan Apple en kun je ook daar mee aan de omgeving laten zien hoe groot je financiële piemol is (of je leencapaciteit  :colgate: ).

Denk wel dat naast eco-systeem ook de bediening echt anders is tussen ios en android en daar kan je ook voorkeur voor hebben. Wat dat betreft is het jammer dat windows variant niet meer voorkomt in het spel was toch een 3e keuze in het veld van hoe je dingen kan bedienen/doen en keuze is nooit fout.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Om eerlijk te zijn is de bediening eigenlijk totaal niet anders.
Android en iOS zijn gewoon nagenoeg identiek.
ALLEEN.... zijn er andere mogelijkheden, en moet je dingen net iets anders benaderen, bv Swipe naar beneden ipv omhoog, swipe naar links voor sidebar etc.

Maar het is allemaal een pot nat om eerlijk te zijn.
Bij iOS 10 en nu iOS 11 zijn ook andere swipe bewegingen gekomen.

Ik ben nu een paar weken bezig met Android en stap nu nagenoeg naadloos over naar de iPhone en de Note8.
Waar ik met de iPhone enorm aan begin te ergeren als ik weer wat moet doen is dat ik nu gewend ben aan dingen op de Note die niet kunnen op de iPhone.
Ik irriteer me echter op Android weer aan de notificaties, die waren op iOS echt stukken beter, zelfs met headsup is nog maar "behelpen", aan de andere kant het notificatie CENTRUM is op Android weer stukken makkelijker en overzichtelijker.

MAW het is geven en nemen, maar iemand die met iOS kan werken kan gegarandeerd binnen een paar dagen met Android werken en visaversa.
Het enige is dat op Android ALLES nagenoeg aangepast kan worden, dat kan erg intimiderend overkomen, dus begin gewoon met stock en schrijf op wat je mist. En nu ga je 1 voor 1 oplossingen in de playstore zoeken voor die onderdelen.
Heb bv nu 1 camera app voor video op 25fps 4K en 1 camera app voor video op 30fps 4K (en foto's) de ene camera app zit op het lockscreen en is actief met een swipe, de andere start automatisch als ik 2x snel op power druk, je kan nog een derde activeren (als je dat wilt) door bv op de fingerprintsensor te tappen.... de mogelijkheden kunnen je helemaal gek maken... aan de andere kant..... HET KAN :D dat betekend niet dat het MOET.

Stock vind ik de Note8 iets minder dan de iOS10 ervaring, met enige aanpassingen is er weinig verschil meer voor mij.
MAAR DIT ZAL PER PERSOON WISSELEN.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 10, 2017, 14:23:24
Stock vind ik de Note8 iets minder dan de iOS10 ervaring, met enige aanpassingen is er weinig verschil meer voor mij.
Denk dat je daar ook wel de spijker op zijn kop slaat: out of the box is de android ervaring minder dan iOS, maar je kunt android net zo lang aanpassen tot het helemaal naar je zin is. Dat is dan ook precies de reden waarom ik iOS prefereer: ik heb geen zin om van alles te moeten aanpassen, ik wil een out of the box ervaring die (goed) werkt en voor mij doet iOS dat nog steeds wel, het feit dat veel dingen door Apple vastgelegd zijn geeft mij juist rust want dan hoef ik er verder niet over na te denken. Maar kan me goed voorstellen dat voor een ander precies het tegenovergestelde geldt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

iOS werkt goed, maar nadat ik op Android ben overgestapt merk ik wel ineens hoeveel dingen ik "omheen werkte", ik ben natuurlijk al sinds dag 1 van mijn smartphones op iOS, en je past je elke keer aan.
op Android ben ik vanaf 0 begonnen en je merkt dan pas goed hoe bepaalde dingen gewoon fijner kunnen werken.

Nogmaals, ik roep niet iOS is slechter dan Android, ABSOLUUT niet.
Maar er zijn wel veel dingen die iOS dicht zet waar je "ongemerkt" omheen werkt, die je bij Android gewoon kan aanpassen.
Echter zoals eerder vermeld de notificaties heb ik nog steeds niet zo fijn als op iOS, maar bv de camera experience is TOTAAL anders en STUKKEN beter dan op iOS, zelfde voor overzichtelijkheid, ik heb mijn apps nu vele malen sneller te pakken als op iOS.

Ik ben ook gek van podcasts en het leuke is dat de podcast apps op Android ook gelukkig gewoon iTunes ondersteunen, daar was ik even huiverig voor namelijk.

Wat ik wel enorm handig ervaar is het delen op Android en het aangeven van standaard apps.
Contacts, mail, calender etc. wil ik niet de stock versies gebruiken maar bv Google contacts en google agenda, op de iPhone kan ik wel Google agenda in Agenda zetten maar bij maken van afspraken gaat iOS toch elke keer naar de standaard apps, op Android kan ik simpelweg aanwijzen WELKE app de default app is, dit is toch wel iets waar (als je er aan gewend bent) moeilijk meer een terug voor is.

Wat je aanhaalt herken ik me in Jasjenl, volledig.
ECHTER, het valt enorm mee, ik ben letterlijk 1 dag bezig geweest om alles zo te krijgen zoals ik wilde, en nog 2-3 dagen heel af en toe om wat dingen aan te passen, andere apps te zoeken etc. maar het was zeker geen lijdensweg, de switch van MacOs naar Windows heb ik ervaren als redelijk makkelijk maar was 10x moeilijker als van iOS naar Android, het valt me achteraf gezien reuze mee. De afgelopen jaren is het gewoon enorm naar elkaar toe gegroeid.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Klopt wat je zegt, android is een stuk beter geworden dan vroeger en het grote verschil dat je vroeger qua gebruikers ervaring en kwaliteitsbeleving had is een stuk minder geworden. En voor een deels is het ook maar gewenning, alhoewel ik zeker niet onbekend ben met android (mijn vriendin heeft een Samsung en op mijn werk kom ik regelmatig met android toestellen in aanraking). Het is maar net wat je wilt en hoe snel je tevreden bent, ik vind zelf iOS nog steeds prettiger aanvoelen en dat is deels wellicht niet eens rationeel, maar gewoon puur een gevoelskwestie :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

HJ

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  9, 2017, 17:49:48
Laat het toestel op adaptive staan en auto en loop met beide toestellen naar buiten. Denk dat je weinig overtuiging nodig hebt.

Op AMOLED photo is hij ongeveer gelijk aan een iPhone 7 Plus. De auto daglicht stand is een heel stuk helderder. Heb je geen metingen voor nodig. 

Maar je mag rustig de bron vermelden
Ik kan alleen verwijzen naar display mate en mijn eigen ervaring.
Dit was bij de oudere note ook al het geval. Je kunt zowat in volle zon nog goed je scherm aflezen. Werkt alleen als er ook echt veel licht is, anders gaat het toestel naar de normale max helderheid.
Veel mensen weten niet eens dat deze functie op hun toestel zit :-))

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ

Vwb de bediening op een droid toestel, nova launcher erop en even alles naar eigen zin instellen en klaar.
Hoeft natuurlijk niet maar het geeft veel gemak, iig voor mij persoonlijk.


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Paul Demo

Ben verslaafd aan Iphone, en als ik foto's wil maken pak ik een Nikon. Snap dit gezeur echt niet, wil je een cameraphone, koop een Nokia en geen IPhone of Samsung.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

twani

#63
Quote from: Paul Demo on October 10, 2017, 21:53:10
Ben verslaafd aan Iphone, en als ik foto's wil maken pak ik een Nikon. Snap dit gezeur echt niet, wil je een cameraphone, koop een Nokia en geen IPhone of Samsung.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Tja mijn idee.


Wat moeten pro's met een telefoon als camera tijdens het werk. Daar zijn toch gewoon hele goede dedicated fotocamera's voor....  Als je dat allemaal met een telefoon blijft doen wíl je gewoon niet het allerbeste resultaat.

Dus já inderdaad, waar hebben we het over.

**doet zich alvast weer verstoppen voor de volgende schier eindeloze opsomming van mooie specs van een Note8  :D**

Erik

Geef mij anders maar een toestel met een kale stock android, geen gezeur met schillen en andere "handigheidjes" die bedacht lijken door iemand die er zelf niet mee werkt.
1 camera app, 1 agenda app, eigenlijk gewoon van alles 1 werkende snelle versie die doet wat het moet doen. Geen schillen en andere plekken voor waar alles zit.
Kan me niet voorstellen dat IOS nou veel beter is. Zie weinig verschil met mn ipad het is net een android met een iets andere schil erover heen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Paul Demo

Just try, IOS is it


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

Over foto's en video is het heel simpel
De amateur maakt zich zorgen om Specs en megapixels
De pro maakt zich alleen maar zorgen om de foto.

Aanvullend
De beste camera is degene die je bij hebt.
Aanvullend
Het is verdraait lastig een foto te maken als je geen camera bij je hebt.

Iedereen heeft een mobiele telefoon bij zich
Dus is het niet gek dat je die gebruikt voor fotografie en video. Kijk als het echt gepland is neem ik ook wel een slt of DSLR mee. Het gaat echter om de momenten dat je die niet mee kan of wil meenemen.

Ga maar eens een flink stuk fietsen of mountainbiken je kan dan wel een telefoon meenemen maar een volledige DSLR is een stuk moeilijker.

Vandaag als test een volledig vlog opgenomen met de note 8 en een simpele lavalier microfoon. Kwaliteit komt erg dicht in de buurt van de a6500 alleen laat die minder scherpte diepte zien en is hij iets beter in donkere partijen maar de moderne telefoons zijn gewoon enorm goed met video.

Note 8 VS iPhone op foto en video is nagenoeg niets
Lg v30 is een ander verhaal. Die is met video beestachtig goed.

De keuze van telefoon is bij mij afhankelijk van (in volgorde)

1. Kwaliteit foto's en video
1. Kwaliteit scherm en helderheid
2. Connectiviteit
3. OS
4. Verkrijgbare accessoires
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


Kjelt

In Italie werden de mensen die met hun phone fotos namen in musea en kerken letterlijk uitgejauwd en uitgekafferd omdat veel van die stomme dingen hun witte led aanzetten en "flash is forbidden". Sommigen waren 3 minuten bezig om hun foto goed te krijgen, qua onscherpte en onderbelichting etc, die heb ik soms letterlijk even weg geduwd "mag ik ook even" 2 seconden, klik met de Sony RX100-3 en weg was ik weer  :D
Als je incidenteel een foto moet maken op een onverwacht moment ala pak je je phone, als je toerist gaat uithangen met zo'n ding, opschieten of opzouten.

Erik

Er gaat idd niets boven een grotere sensor. Mag graag de mobiel gebruiken op festivals en op mobiel ziet het er leuk uit maar zet het op een groot pc scherm en het ziet er niet meer zo mooi uit.
Vooral als omstandigheden anders zijn dan in de volle zon zijn of als er gezoomd moet worden. Ik gebruik dus ook een handzame rx100.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sirius666

Quote from: Kjelt on October 11, 2017, 12:00:32
In Italie werden de mensen die met hun phone fotos namen in musea en kerken letterlijk uitgejauwd en uitgekafferd omdat veel van die stomme dingen hun witte led aanzetten en "flash is forbidden". Sommigen waren 3 minuten bezig om hun foto goed te krijgen, qua onscherpte en onderbelichting etc, die heb ik soms letterlijk even weg geduwd " ik ook even" 2 seconden, klik met de Sony RX100-3 en weg was ik weer  :D
Als je incidenteel een foto moet maken op een onverwacht moment ala pak je je phone, als je toerist gaat uithangen met zo'n ding, opschieten of opzouten.

:D nog leuker als ze hun tablet in de lucht houden. Dat soort geklungel begrijp ik echt niet hoor.

J.A.F._Doorhof

Misschien denken ze "grotere sensor" ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BJF

Om nog even terug te komen op de oorspronkelijke waarschuwing in dit topic, lees deze pagina op iCulture eens door.
Sowieso vind je bij iCulture veel info over iPhone en iPad, aanrader dus.
NAD M10 V2
Elac FS247

twani

Quote from: BJF on October 12, 2017, 20:19:54
Om nog even terug te komen op de oorspronkelijke waarschuwing in dit topic, lees deze pagina op iCulture eens door.
Sowieso vind je bij iCulture veel info over iPhone en iPad, aanrader dus.

Thx :)

J.A.F._Doorhof

Lees die pagina nog elke dag.

Lees ook dit :
Wil je gebruik maken van speciale camerafuncties die op de iPhone 8 Plus en iPhone X beschikbaar zijn, dan kan het soms nodig zijn om weer naar HEIF over te schakelen. Soms schakelt iOS automatisch het formaat van JPEG naar HEIF, bijvoorbeeld als je slow-motion video's in 1080p op 240fps wilt filmen, of als je 4K-video op 60fps wilt schieten.

Maw je moet elke keer omschakelen. Dat is geen lekkere manier.van werken. Trust me.

Maar het is mooi dat de telefoon alles zelf omzet naar jpg
Feit is wel dat dit dus verlies op verlies is. Het is al bewezen dat jpg een betere kwaliteit heeft dan HEIF dus waarom niet gewoon de optie maken "alleen foto's jpg" en behoud verder alle verdere opties.vam je camera.

Het is weer het "Apple wil dat je het gebruikt" principe.

Let wel de note is ook niet zaligmakend.
Ook de pro mode (RAW) werkt bv de tele lens niet. Ronduit bespottelijk. Ik ben dus echt niet anti Apple. Ik relativeer naar bruikbaarheid en kwaliteit. En Apple legt steeds meer barrierers in de weg van hun zo mooie seamless en smooth OS.

Je ziet dat meer en meer gebeuren bij Apple
Geen poorten meer maar dongles, geforceerd 4k etc.
Het is jammer dat ze weggaan van wat Apple zo mooi maakte. Alles was gewoon top kwaliteit maar bovenal het werkte gewoon.

Je moet nog steeds voor RAW op een iPhone door hoepels springen ipv dat het gewoon standaard te kiezen is. Dat is toch zot.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"