iPhone en foto kwaliteit pas op

Started by J.A.F._Doorhof, October 5, 2017, 14:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Natuurlijk blijf ik het nieuws lezen over Apple en word er niet blijer om.

Koop je de nieuwe iPhones met het nieuwe bestandsformaat staat je een niet zo lekker verassing te wachten.

Fotos zijn niet compatibel met veel cloud services operating systems en bv Lightroom.
Maar erger. Als je de camera terug zet op jpg kun je niet meer in 4k60 filmen. Je zal dus steeds moeten wisselen in de settings.

Ik heb zoals vele weten een enorm groot Apple hart maar dit zijn dus de redenen dat ik weg gegaan ben bij Apple. Apple is steeds meer aan het bepalen wat de gebruiker maar moet gebruiken.

Wegvallen headphone jack, cardreaders etc. En nu weer vast zitten aan een onbruikbaar bestandsformaat tenzij je continue wilt switchen. Daarnaast is de kwaliteit ook minder dan jpg volgens de meeste rapporten. Maar neemt het wel 60-80% minder ruimte in.

Wanneer snapt Apple nu dat het gaat om kwaliteit bij de mensen die hun producten kopen en niet om lichter en kleiner.

Zucht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  5, 2017, 14:49:25
Fotos zijn niet compatibel met Social media en bv Lightroom.
Ik neem aan dat als ik een foto op de iPhone maak dat ik deze nog steeds in bijv. de facebook app zal kunnen delen vanuit de gallery, toch?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  5, 2017, 14:49:25
Wanneer snapt Apple nu dat het gaat om kwaliteit bij de mensen die hun producten kopen en niet om lichter en kleiner.

Zucht.

Verkoopcijfers maar even afwachten...

J.A.F._Doorhof

Verkoopcijfers zullen altijd goed zijn natuurlijk bij Apple

En nee delen via gallery kan dus ook niet volgens mij.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Dan snappen ze het klaarblijkelijk toch   :D

J.A.F._Doorhof

Tot een bepaald punt.
Ik heb nog nooit zoveel mensen horen mopperen namelijk sinds de MacBooks en nu met de iphones. Er zijn altijd kritieken natuurlijk maar de laatste paar maanden groeit het gewoon erg hard.

Het zijn niet eens de producten maar het dwingen van Apple dat mensen maar moeten doen wat hun willen. En sommige dingen zijn  omheen te werken maar de optel som word wel steeds groter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  5, 2017, 18:43:53
Tot een bepaald punt.
Ik heb nog nooit zoveel mensen horen mopperen namelijk sinds de MacBooks en nu met de iphones. Er zijn altijd kritieken natuurlijk maar de laatste paar maanden groeit het gewoon erg hard.

Het zijn niet eens de producten maar het dwingen van Apple dat mensen maar moeten doen wat hun willen. En sommige dingen zijn  omheen te werken maar de optel som word wel steeds groter.

Als Samsung handig is dan zou ik wat dollars spenderen aan een campagne waarin het gemak van overstappen van OS wordt getoond.

J.A.F._Doorhof

Zou handig zijn er kort.

Met hun switch software was het binnen een paar minuten gedaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BJF

De 'nieuwe' bestandsformaten zijn gekoppeld aan iOS11, dus niet alleen aan de nieuwe iPhones.
Vanaf de iPhone 7 is de juiste chip aan boord om de nieuwe formaten te gebruiken. Alle iPhones daarvoor gebruiken nog de oude formaten.

Ik heb zo'n iPhone 7, maar kan mijn foto's nog steeds gewoon gebruiken op social media. Kennelijk wordt er geconverteerd bij plaatsing?
NAD M10 V2
Elac FS247

J.A.F._Doorhof

Heb je hem niet nog op jpg staan?
Volgens verschillende sites kunnen ze namelijk niet op Facebook.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  5, 2017, 22:25:14
Volgens verschillende sites kunnen ze namelijk niet op Facebook.

Dus je spreekt nog niet uit eigen ervaring?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Zal ook niet gebeuren. Ik ben helemaal van Apple af en heb nu een note 8
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Ik kan gewoon een HEVC foto open Facebook posten. Ofwel wordt dat niet bedoeld?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Dat werd inderdaad gesuggereerd dat dit niet zou kunnen
Gelukkig kan het via delen vanuit de gallery dus blijkbaar wel. iOS zet dan het beeld om naar jpg.

Op de pc of Mac is een ander verhaal. Er is nog geen ondersteuning. Zelfde geldt voor google foto's maar daar word aan gewerkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xander32

... de iphone betreft een smartphone met een grote functionaliteit, daardoor breed inzetbaar. Maar in basis blijft het een phone, geen dedicated camera.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  6, 2017, 08:22:23
Dat werd inderdaad gesuggereerd dat dit niet zou kunnen
Gelukkig kan het via delen vanuit de gallery dus blijkbaar wel. iOS zet dan het beeld om naar jpg.

Op de pc of Mac is een ander verhaal. Er is nog geen ondersteuning. Zelfde geldt voor google foto's maar daar word aan gewerkt.

Het maakt niet uit of ik uit de galerij kies of dat ik 'live' een HEVC foto maak via de FB app. Ik draai iOs 11.0.1
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jasjenl

Met andere woorden voor de meeste mensen zal dit totaal geen issue zijn, als iOS het tussen apps vanzelf converteert. Dan merk je er dus feitelijk niks van...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

paaj

#18
Geen problemen gehad idd. Met delen dan, ik doe niet aan social media, alleen whatsapp
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

danielo

Ook werkt neem ik aan raw support nog steeds (ja moet je een andere app gebruiken maargoed) en gaat 'raw' support ook nog prima via de bv de sdcard reader door photos app heen om bv in lightroom te openen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sirius666

Quote from: paaj on October  6, 2017, 18:07:27
Geen problemen gehad idd. Met delen dan, ik doe niet aan social media, alleen whatsapp

Het is m.i. te debiel voor woorden dat er eerst een conversie plaats dient te vinden.

Via omwegen doelen bereiken slaat nergens op en staat wat mij betreft zelfs haaks op de gebruikersvriendelijke ervaring die Apple graag wil geven.

twani

#21
Quote from: Xander32 on October  6, 2017, 08:40:09
... de iphone betreft een smartphone met een grote functionaliteit, daardoor breed inzetbaar. Maar in basis blijft het een phone, geen dedicated camera.

Inderdaad :)


Suggestieve kop ook.  "Pas op!" 

Alsof het gebruik van een iPhone camera een gevaarlijke aangelegenheid is geworden :D

Het begint er meer op te lijken dat Frank náást de forumsponsoren nog nieuwe sponsorbronnen heeft aangeboord. :D

Kan een dergelijk gigantische ommezwaai, zo groots, zo frequent en zo publiekelijk gebracht eigenlijk niet anders verklaren.

J.A.F._Doorhof

#22
Zit je toch echt helemaal fout .
Ben altijd 100% transparant over wie me sponsort of niet
Heb gewoon full retail betaald voor zowel de Samsung S2 als de Note 8

De forum sponsoren dekken trouwens alleen de kosten van het forum. Niet veel meer. We betalen behoorlijk wat aan hosting en traffic en onderhoud en daarvoor zijn de forum sponsoren. Maar goed ook al zou ik duizend euro per maand aan het forum verdienen is dat nog steeds eigenlijk niet jouw zaak :) maar goed ik ben daar altijd open in.

Pas op sloeg op het feit dat je dus moet oppassen met de instellingen. Gelukkig blijkt het delen met Facebook dus wel te werken.

Ik ben nog steeds gek op Apple en hoop dat ze de weg terug weer vinden. En ik volgend jaar weer Apple gebruik. Maar eerlijk is eerlijk heb er een hard hoofd in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

morca

Quote from: twani on October  6, 2017, 23:16:02
Inderdaad :)


Suggestieve kop ook.  "Pas op!" 

Alsof het gebruik van een iPhone camera een gevaarlijke aangelegenheid is geworden :D

Het begint er meer op te lijken dat Frank náást de forumsponsoren nog nieuwe sponsorbronnen heeft aangeboord. :D

Kan een dergelijk gigantische ommezwaai, zo groots, zo frequent en zo publiekelijk gebracht eigenlijk niet anders verklaren.
Nou Nou
Frank heeft al eens openlijk aangegeven het forum goed te kunnen verkopen.
Maar omdat het de objectiviteit van het forum geen goed zou doen
Heeft hij dit niet gedaan.

Denk dat het een forser bedrag was als 1 luttele samsung.
Dus vind deze opmerking niet echt netjes.
Hij gaf toen ook al aan dat er niet veel overblijft en er veel werk en tijd inzit.

Jammer dat zulke posts vergeten worden.
Zoals nu in dit topic.

Marcel87

#24
Ik denk dat Twani het niet eens zo persoonlijk bedoelde. Ik volg dit alles ook al een tijdje, lees de berichten. Met alle respect, maar je bent van pro Apple naar anti Apple gegaan, ik vind het ook nogal een grote ommezwaai. Samsung zal vast goede dingen doen, maar een iPhone doet het ook gewoon prima. In veel tests lees ik zelfs beter dan anderen, en of dat nu klopt of niet.. Voor de meeste mensen zal een iPhone 7, 8 of een Samsung en in mijn geval een iPhone zes prima voldoen. Net als een jaar geleden, ze zijn niet ineens zoveel slechter geworden.

Om nou direct een topic te openen over iets wat je zelf niet hebt ervaren of getest, wat ook nog eens niet blijkt te kloppen.. Meeste forumgenoten krijgen dan de wind van voren als ze zonder enige informatie een topic openen.. En als iemand dan wat kritiek uit voel je je direct aangevallen.. Hij heeft gewoon een punt
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+