Is een 'tv' hoofdtelefoon het beste voor mijn doel?

Started by Htdre, October 5, 2017, 11:06:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Htdre

Binnenkort wil ik graag een hoofdtelefoon kopen zodat ik in de avond eens lekker muziek kan luisteren op volume. Of overdag een keer F1 zonder dat ik niks hoor door huisgeluiden ;-)

Het idee is:

Horizonbox-->hdmi naar TV(voor beeld en geluid, 90% van de tijd)
Horizonbox-->optisch geluid uit naar receiver (zal ik de overige 10% gebruiken)
receiver-->koptelefoon 6.35mm aansluiting

Nu heb ik niks aan een bluetooth hoofdtelefoon, want de receiver heeft geen bluetooth.

Je hebt natuurlijk bedrade koptelefoons en draadloze, vaak TV hoofdtelefoons genoemd.

Ik heb concreet de volgende vragen:

- Stel ik neem 2 bedrade koptelefoons. 6.35 naar 2*3.5 audiojack splitter. Verlies je hier kwaliteit mee? (als je er ook 2 aansluit)
- Zo'n TV hoofdtelefoonzender. Dan gaat ie van de koptelefoonuitgang in een zender. En die zender verstuurd dan weer via bluetooth naar de koptelefoon(s). Hoe is jullie ervaring geluidstechnisch? Lijkt ideaal. En het geluid moet GOED zijn, maar niet extreem audiofiel (dat begrijp ik:))

Wat zouden jullie nemen voor mijn doel? Bedraad of draadloos?


Jumping Jack

Draadloos. Ik ben niet vertrouwd met de huidige draadloze hoofdtelefoons, maar als je bv ergens een Sennheiser rs220 kan vinden... Ik gebruik die al jaren tot grote tevredenheid, zowel om te gamen als voor muziek.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fasteddie

Lekker draadloos gaan.....akg k846 bt heerlijk ding nooit storing en goed bereik...no brainer

solitaire

Ben mezelf aan het orienteren op hoofdtelefoons wireless / gesloten (event. NC), en heb al eens wat geprobeerd hier en daar. Bij de oudere standaards BT zijn vaak duidelijke lip sync problemen. Misschien ben ik er gevoelig voor, maar mij stoort het enorm, en zal bij de uiteindelijke koop-beoordeling zwaar meewegen.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.