Van Cyrus 8 xpd naar ....

Started by Geertidow, October 4, 2017, 09:45:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Beste adiofielen,

Recent heb ik mijn audioset flink verbeterd. Ik luister nu met Tidal Hifi/Bluesounde Node 2 via een NAD 114/214 op een paar gemodificeerde B&W CM8 S2. Het klinkt prachtig, maar recent heb ik een Cambridge Azur 550a getest en deze klonk (uiteraard in mijn oren) veel mooier.

Daartoe heb ik nu op proef thuis een Cyrus 8 XPD staan, tweedehands via een Hifi zaak. Het geluid is geweldig, maar de volumeknop werkt niet. Omdat hij bij de winkel helemaal nagelopen zou zijn, baal ik een beetje van dit vrij makkelijk te ontdekken defect. Uiteraard willen ze het repareren, maar ik denk dat ik hem toch ga terugbrengen omdat ik nu weinig vertrouwen heb dat hij überhaupt goed nagekeken is.

Maar wat nu? Ik vond het geluid erg goed, met name in de boventonen (zang, gitaarsolo, high-hat). Ik luister heel veel jazz (piano trio), klassiek, pop en wat soul.

Ik kan sparen voor een nieuwe versterker (bijvoorbeeld Rega Elex-R of een mooie Naim) of toch tweedehands op zoek.
Weet iemand welke versterkers goed passen bij de genoemde setup in een kleine kamer (40-50 m2)? Prijsrange is 500 - 1500 euro.
De versterker hoeft ook echt niets dan versterken te kunnen, alle andere dingen gaan via andere kanalen. Ook digitale ingangen hoeven niet. Een phono ingang is een pre.

Weet je iets, of heb je zelf iets staan? Laat het me weten!
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Roksan

Er staat een prachtige Roksan Caspian M2 te koop op het forum
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Of je koopt de Cyrus en laat de versterker op een ander adres nakijken. Ik heb er wel 1 die ik je sterk kan aanraden.

Kundig en betrouwbaar.

Ow...en die Roksan: Kopen....mooi apparaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Geertidow

Roksan klinkt goed. Wat betreft de reparatie gaat het mij veel meer om het principe. Ik loop in een winkel waar ik de verkopers geloof als ze zeggen dat iets is gecontroleerd. Als zoiets simpels dan stuk is ben ik het vertrouwen een beetje kwijt.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Cyreg

#4
Cyrus 8XPd heeft ook AV selectie met vaste volumestand en ook zone 2 toestanden
Zeker weten dat je niet in 1 van die modes bezig bent?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

chansig

Quote from: Geertidow on October  4, 2017, 10:11:19
Roksan klinkt goed. Wat betreft de reparatie gaat het mij veel meer om het principe. Ik loop in een winkel waar ik de verkopers geloof als ze zeggen dat iets is gecontroleerd. Als zoiets simpels dan stuk is ben ik het vertrouwen een beetje kwijt.

Geen idee wat het apparaat moet kosten. Maar laat het vervolgens elders nakijken en je bent goedkoper uit dan de 1500 euro die je aangeeft ?

Als je 2e hands koopt, zowel particulier als in een zaak, loop je altijd een risico.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjettepet

Ik heb lang verschillende Cyrus-apparaten in huis gehad en vind dat ze een heel specifieke karakteristiek hebben. Als die je bevalt zou ik bij Cyrus blijven. Ik heb vrijwel al mijn apparaten in Engeland gekocht, via het Cyrus gebruikersforum. Scheelt geld en is in het algemeen betrouwbaar.
Ik vraag me trouwens af of jouw 8Xpd kapot is. Zet hem eerst eens terug naar fabrieksinstellingen, hij kan in de AV bypass stand staan.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Geertidow

#7
Wat betreft het repareren van de Cyrus een stukje uitleg. Bij de winkel zullen ze hem gratis repareren onder een korte garantie periode. Maar mijn initiële reden om hem in een winkel te kopen was dat alles helemaal nagelopen zou zijn. Dat is volgens mij niet gebeurd (bij het instellen in de winkel was de knop achteraf bezien ook niet goed). Dat maakt dat ik liever iets in een andere winkel koop. Uiteraard kan al het tweedehandse kapot en meestal wel gemaakt, maar zoals het nu is gegaan voelt het niet helemaal lekker. Misschien dat niet iedereen dit begrijpt, dat maakt ook niet uit, maar zodoende breng ik hem toch terug (ook al klinkt hij mooi). Er is altijd iets anders mooi op de markt en ik heb geen haast. Mijn oude NAD klinkt ook nog erg mooi.

Edit: net de NAD weer aangesloten en het lijkt alsof een laagje plastic over de muziek zit maar het is wel wat rustiger voor de oren, wat minder intens. Zeker minder in de hoge noten, details en ritme. Iemand nog een goede tip?
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Geertidow

Maar ik heb een hele mooie Naim gezien (XS2) :)
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Einde van  het verhaal: net een naim XS2 gekocht en ik melden dat dit het is! Echt geweldig.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub