Cinedream/Home@The Movies Home Cinema happening 2017

Started by home@the movies, October 1, 2017, 14:55:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: Kjelt on October 22, 2017, 21:08:07
Volgens deze calculator: http://www.extron.nl/product/videotools.aspx
kom je uit op 11,14Gb/s en dan nog de audio en overhead.
Geinig. Dat is mijn ex werkgever.
Daar hadden we ook een test gedaan met HDMI kabels. Wanneer de data niet meer goed overkwam na een bepaalde lengte kabel en soort kabel.

Kjelt

#201
Op AVS gaan een paar mensen het nu tot de bodem uitzoeken omdat de brochures van Sony elkaar tegenspreken.
Althans dat denken ze maar het is dus een vreemde eend in de bijt:
De projector accepteert wel een 4k UHD 50p/60p 10 bit HDR handshake en de data maar gooit dan vervolgens meteen twee bits weg waardoor je vooral met games last hebt van banding.
Ga dat maar eens uitleggen. Ik ben bang dat Sony vooral in de US een marketing probleem gaat krijgen.
Ze hadden beter de 50p en 60p mode niet ondersteund, dan was het duidelijk en volledig volgens de spec.

vik

Ik kan het bevestigen Kjelt.

Ik heb een klant gehad die met zijn PS4 pro langs is geweest om te kijken hoe de nieuwe JVC X7900 het doet met gaming. Uiteraard ook even mijn Sony VPL-VW 360ES geprobeerd en het resultaat was een blauwe lucht vol met banding. De X7900 had nergens last van.



Quote from: Kjelt on October 23, 2017, 00:57:02
Op AVS gaan een paar mensen het nu tot de bodem uitzoeken omdat de brochures van Sony elkaar tegenspreken.
Althans dat denken ze maar het is dus een vreemde eend in de bijt:
De projector accepteert wel een 4k UHD 50p/60p 10 bit HDR handshake en de data maar gooit dan vervolgens meteen twee bits weg waardoor je vooral met games last hebt van banding.
Ga dat maar eens uitleggen. Ik ben bang dat Sony vooral in de US een heleboel negatieve publiciteit gaat krijgen.
Ze hadden beter de 50p en 60p mode niet ondersteund, dan was het duidelijk en volledig volgens de spec.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Christoffeldg

Goed nieuws voor ons eigenlijk. Voor elke fout Sony maakt gaan ze zich competitiever moeten opstellen, hopelijk dus een lagere prijs of een nog beter product de volgende keer :).

On-topic, ongelofelijk jammer dat ik dit gemist heb aangezien ik in de markt ben voor een VW760ES of een X7900. Ik heb nog een mailtje gestuurd naar Cinedream of er geen ander moment kon maar niet dus :(. Erg jammer, was een unieke kans geweest.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

Bas Akkerman

Nou, volgens mij zijn ze meer dan bereid de genoemde projectoren, indien voorradig, voor jou op te stellen om te vergelijken. Dat zeg ik naar aanleiding van mijn ervaring van gisteren, ik spreek natuurlijk niet namens hen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

QuoteOn-topic, ongelofelijk jammer dat ik dit gemist heb aangezien ik in de markt ben voor een VW760ES of een X7900. Ik heb nog een mailtje gestuurd naar Cinedream of er geen ander moment kon maar niet dus :(. Erg jammer, was een unieke kans geweest.

wat bedoel je met "of het geen ander moment kon?" Zowel de VW760 als de X7900 gaan permanent in de demo ruimte staan dus van zodra de toestellen uitgeleverd worden kan je ze zonder probleem één op één bij ons vergelijken.
Ook de 260 en de 360 staan op demo, niet noodzakelijk altijd op dezelfde lokatie aangezien we 3 vestigingen hebben.
Gewoon even een afspraak maken en we ontvangen je meet veel plezier voor een demo.
Gr
werner

evilniek

Quote from: Kjelt on October 23, 2017, 00:57:02
Op AVS gaan een paar mensen het nu tot de bodem uitzoeken omdat de brochures van Sony elkaar tegenspreken.
Althans dat denken ze maar het is dus een vreemde eend in de bijt:
De projector accepteert wel een 4k UHD 50p/60p 10 bit HDR handshake en de data maar gooit dan vervolgens meteen twee bits weg waardoor je vooral met games last hebt van banding.
Ga dat maar eens uitleggen. Ik ben bang dat Sony vooral in de US een marketing probleem gaat krijgen.
Ze hadden beter de 50p en 60p mode niet ondersteund, dan was het duidelijk en volledig volgens de spec.


Ach, een serieuze gamer gaat echt niet lopen klooien met een beamer denk ik, lijkt me persoonlijk echt helemaal niks, kun je de hele tijd omhoog kijken! En lekker in het donker zoeken naar je controller! Wahaha!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raymond187

Quote from: evilniek on October 23, 2017, 19:46:04
Ach, een serieuze gamer gaat echt niet lopen klooien met een beamer denk ik, lijkt me persoonlijk echt helemaal niks, kun je de hele tijd omhoog kijken! En lekker in het donker zoeken naar je controller! Wahaha!
Ik speelde voornamelijk turned based RPGs, en dan is het op een 110" scherm spelen WAANZINNIG gaaf. Word je nog meer in de game getrokken.


Bas Akkerman

#208
Zoals beloofd een klein stukje van de dag.

Na een prima reis van een kleine anderhalf uur (om een vergelijking te maken, zolang doe ik er ook over naar BB&G in Hilversum) kwam ik mooi om iets over 12 uur aan. Omdat ik eerst even naar het toilet moest, begon ik boven met kijken. Op het toilet voelde en hoorde ik al de sub denderen. Kort even de Epson LS-100 UST bekeken, een meer dan prima oplossing voor degenen die in de woonkamer willen kijken en rekening moeten houden met de WAF. Wat mij op het eerste zijpad doet laten belanden, er waren een hoop mensen op de beurs waarop verrassend veel vrouwen!

Daarna even de handen geschud van een paar bekende en minder bekende HT-forummers. Om daarna de JVC RS440 te zien. Ook niet verkeerd, maar ik was te nieuwsgierig naar de Barco Balder dat ik snel daarheen ging. De D-box stoel kan een erg gave toevoeging zijn, zeker als het subtiel is. Zo was bij Spider-Man 2 het heel gaaf om Spidey zijn web te zien schieten, los te laten en vervolgens het roller coaster gevoel te krijgen door de stoel iets naar voren te voelen gaan. Erg tof! Wel vreemd om de truck waarin Rhino reed te voelen trillen, daardoor veranderde het perspectief van van mij af van Spidey naar de truck naar mij toe, wat verwarrend.
Maar goed, beeld. Dat viel wat tegen. Een prachtige coherentie van kleuren, maar minder scherp dan gedacht. En vooral veel te donker. Zo was de binnenkant van de truck waar de vials in zitten veel te donker als de overvallers door een gat in het dak erin springen. Naar later bleek, was het scherm te groot of de lichtopbrengst van de Balder te laag. Nu was het scherm iets van 5 meter, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Verder naar de Epson LS10500, de opvolger van de LS10000 die mij vorig jaar verraste. Er werd een bos afgespeeld met dieren erin. Pas na een tijdje had ik door dat dat digitaal moest zijn, overtuigend dus. Omdat ik naar beneden wilde, was dit het enige fragment dat ik boven op de Epson zag. Naar mijn idee lastig om te beoordelen, omdat het zo'n typisch mooie film is zodat elke projector er goed uit ziet.

Naar beneden dus waar het vergelijk makkelijker was, omdat er op een flink aantal schermen dezelfde film werd geprojecteerd. Ik kende The Shallows niet, dus ook hier op zichzelf lastig een referentie te bepalen. Ook vond ik de film misschien wat te makkelijk om als referentie te dienen, dan vond ik Spider-Man 2 beter. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik begon links, met de Sony 360 als eerste en zo steeds verder naar rechts. Zoals iedereen al opmerkte, dat was een minder groot verschil dan gedacht. De lichtomgeving was niet ideaal, veel strooilicht en witte plafonds. Bij de lichte beelden was het al wat makkelijker onderscheid te maken. De 360 gaf voor mij het rustigste plaatje, zowel in contrast, beweging als kleur. Goed trouwens om te vertellen dat het allemaal 1080p was, best een gemiste kans wat mij betreft.
De 260 deed er niet veel voor onder, pas bij HDR deed het verschil zich gelden. Al, en dat gaf ik in een eerder bericht al aan, slechts bij de Sony 5000 HDR pas echt in combinatie met een lichte afbeelding ging. De rest was voor mij te donker en geeft voor mij de conclusie dat HDR op dit moment wel een erg groot nadeel heeft.
De JVC-X5900/X7900 vervolgens. Bias is killing. Dus ja, absoluut lekker veel "pop" in beeld. Maar ook onnatuurlijke scherpte bij zand op huid of rimpelingen in golven. Ik focus me er teveel door, maar mij ergert dat al vrij snel.
De Epson TW-10500 vond ik in vergelijk met de Sony's wat minder egaal. Wel een goede aftekening, maar ik had het idee dat het wat minder coherent in kleur was en ook in zwart wat minder doortekend. Nogmaals, de lichtomstandigheden zijn hier ook echt debet aan.
Naar de Epson 9300 was ik ook erg nieuwsgierig. Dat viel ook wat tegen, het beeld was wat korrelig en de kleuren lang niet zo coherent als gedacht of gehoopt. Naar mijn idee ging deze Epson wat meer naar de JVC-kant met een wat harder plaatje dan het analoge dat ik van Epson gewoon was.

Ten slotte (nou ja, bijna ten slotte) de laserroom.
In een demo komend speelden de Eagles, terwijl de Sony 5000 aan stond. Oude mannen die jong willen zijn. Ja, u mag slaan. Met concertregistraties kan ik eigenlijk nooit iets. Ze zijn mij te bewerkt in beeld met knallende kleuren, overmatig in contrast en onnatuurlijk in beweging.
Daarna over naar animatie Kung fu panda zoveel. Mooi, maar wederom lastig te beoordelen op kwaliteit. Wel viel me de speakerconfiguratie op. Op een gegeven moment zei een figuur iets en de stem werd 2 meter hoger en dichterbij in de ruimte geprojecteerd. Dat kan dus beter.

Over naar de Sony 760. Eerst Wonder Woman, een toffe film volgens mij. Meteen duidelijk dat dit een stap omhoog is. Dat mag ook voor de prijs, maar je krijgt er ook wat voor terug. Kleurencoherentie die dicht in de buurt komt van de bios. Beweging die heel smooth en makkelijk is en een natuurlijke scherpte. Mooi, over naar SM 2. Nee, geen porno, maar ik had geen zin meer om Spider-Man 2 te schrijven. Met HDR aan valt dat toch weer wat tegen, weer wat te donker. Het gevoel van actie, de warmte van die dag (de juiste huidskleur van Rhino, terwijl hij rondscheurt) en het algehele gevoel klopte daarentegen meer. Net als bij een goede muziekweergave word je dan als vanzelf meer weggeleid van het technische naar de belevenis.

Dan heel even naar de JVC. Die speelde wel aardig, maar het beeld was marginaal beter als het al beter was (misschien qua lichtopbrengst) dan dat van de Sony. Spider-Man was wat lichter, net als de strandscene van Wonder Woman. Het prijsverschil was me op het eerste gezicht in ieder geval het niet waard.

Dan op mijn verzoek (sorry mensen voor alle verzoekjes) terug naar de Sony 5000. En ja, nu doet HDR wat het moet doen. De overvallers via het dak in de vrachtwagen zag ik nu goed, zelfs wanneer Rhino het raampje opent, zie je iets meer licht binnenkomen en krijg je echt een idee van de vuilheid van dat raampje. Ook bij Wonder Woman is de meerwaarde van HDR duidelijk als een van de amazones omhoog springt en haar drie pijlen richt. Je ziet nu niet alleen haar silhouet, maar ook de doortekening in het donker in de kant die naar de kijker gericht is terwijl de zon achter haar staat. Nog lang niet zo doortekend als met je eigen ogen, die zijn vooralsnog onverslaanbaar.
Los van HDR is bijvoorbeeld ook de beweging van SM die langs de wolkenkrabbers scheert veel overtuigender. Een overtuigendere beweging, behoudt van licht en kleuren en (door de lens) een natuurlijker scherptediepte. Met name door dat laatste krijg je veel meer het gevoel dat Spidey echt iets kan en durft wat niet zo gewoon is, je voelt als het ware meer zijn beweging.
Kortom en heel cliché, de Sony 5000 speelt overtuigender en echter.

Dan kijken we nog een stukje van een film die op 60 fps is geschoten. Het zal niet helpen dat ik uit de beelden totaal niet op kon maken waar het over ging, maar ik had niet het idee dat ik dit een enorme verbetering vond. Het was misschien de continue scherpte in beeld, zoals met een prismalens voor landschapsfotografie, maar daar zou ik dan een alternatieve versie op 24 fps ernaast voor moeten zien. Overigens had ik wel het idee dat de Oppo waar we nu mee speelden een wat evenwichtiger beeld gaf dan de Kaleidiscope waar we de eerdere films op keken en die wat onnatuurlijk afgetekender en digitaler leek.

En, wederom op mijn verzoek, een stukje Spidey op de 760 zonder HDR. En dan valt het samen, wat een beeld! De overmatig donkere partijen zijn verdwenen, waardoor ik daar niet meer door wordt afgeleid. Niet zo goed als de 5000 natuurlijk, maar wat prijs/kwaliteit toch wel erg goed. Kortom, ga je groter projecteren dan 2 meter breed, pas dan erg op met HDR. Tot die afmeting is een lichtsterke projector voor HDR wellicht voldoende.

Op naar huis, het is mooi geweest. Nou ja, even wachten tot het iets minder hard regent. En dan valt me op dat ik de ruimtes tegenover de Sony 360 nog niet had gezien.
Mocht je nu niet teveel geld hebben, kies dan de Optoma UHD-60. Eens te meer het bewijs dat projectie de laatste jaren flink is verbeterd.

Tot slot en echt tot slot blijf ik nog even bij de Sony HW-65-ES hangen die alleen 1080p doet. Even een stukje The Revenant kijken. Om 10 minuten later nog steeds te kijken. Het zal beslist het verhaal zijn dat me blijkbaar meer trekt dan The Shallows. Maar het is ook zeker het beeld van de Sony. Heel filmisch en op deze afstand prima wat scherpte en kleurechtheid. Zo boeiend dat ik nu ook wat twijfel of ik al op de 4K-wagen moet springen of dat ik misschien toch eerst een "tussenstap" maak. Dan zou ik zeker rondkijken in de prijsklasse van de Sony 65 en de Epson 9300. Misschien toch maar eens goed nadenken over een (meebetaling aan een) kado voor mijn 40e over een paar maanden...

Werner en collega's onwijs bedankt voor deze toffe dag!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: Raymond187 on October 23, 2017, 21:18:16
Ik speelde voornamelijk turned based RPGs, en dan is het op een 110" scherm spelen WAANZINNIG gaaf. Word je nog meer in de game getrokken.
Eens, misschien dat voor een professionele gamer de input lag op een projector te hoog is, maar ik zou niet meer anders willen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Masterkale

Ik hoor iedereen over de JVC met korrelig/ harder beeld. Op welke settings stond het MPC menu? Ik gebruik Echance 4, smooting 2 NR 2. Deze settings zorgen voor een meer analoge look dan bijv mijn oude HW55 had.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

reza

Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar is er al een winnaar van de Sony x 1000 UHD speler?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Christoffeldg

Quote from: evilniek on October 23, 2017, 19:46:04
Ach, een serieuze gamer gaat echt niet lopen klooien met een beamer denk ik, lijkt me persoonlijk echt helemaal niks, kun je de hele tijd omhoog kijken! En lekker in het donker zoeken naar je controller! Wahaha!

Klopt niet, ik denk dat je als gamer niet veel serieuzer kunt zijn als ik en die beamer word goed gebruikt. Het scherm hangt ook vrij laag dus omhoog kijken niet echt.

Ook, donker met een beamer? De hoeveelheid licht dat er gereflecteerd word op mijn 135" scherm maakt het allesbehalve donker hier. Het is net door de hoeveelheid licht die uit een beamer komt dat je verplicht bent om de reflecties te verminderen.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

Christoffeldg

Quote from: home@the movies on October 23, 2017, 17:12:29
wat bedoel je met "of het geen ander moment kon?" Zowel de VW760 als de X7900 gaan permanent in de demo ruimte staan dus van zodra de toestellen uitgeleverd worden kan je ze zonder probleem één op één bij ons vergelijken.
Ook de 260 en de 360 staan op demo, niet noodzakelijk altijd op dezelfde lokatie aangezien we 3 vestigingen hebben.
Gewoon even een afspraak maken en we ontvangen je meet veel plezier voor een demo.
Gr
werner
Super, ik heb je een berichtje gestuurd.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

vik

Ik begrijp dat digitale randje ook niet helemaal Tom maar geeft ook aan dat iedereen alles anders beleeft. En inderdaad hoe staan de MPC levels ingesteld.

Een echtpaar die klant zijn bij mij bezitten zelf een oude analoge 35 mm film projector en de ruimte is ingericht zoals het oude Tuschinski Theater. Ze zijn zwaar "film" liefhebber en met film bedoel ik analoog 35mm.  Ik heb een X7000 verkocht en dit was voor hun de eerste digitale projector die vergelijkbaar is met analoge 35 mm. Sony vinden ze te steriel en juist afwijken van "film"

Ik ben zelf een avond uitgenodigd om 1:1 "film" te vergelijken met de identieke blu ray en ik kon op wat scherpte na geen verschil ontdekken tussen beiden formaten. Heel erg leuk om de passie te ervaren van dit stel. En de ruimte is fantastisch!!










Quote from: Masterkale on October 23, 2017, 23:13:33
Ik hoor iedereen over de JVC met korrelig/ harder beeld. Op welke settings stond het MPC menu? Ik gebruik Echance 4, smooting 2 NR 2. Deze settings zorgen voor een meer analoge look dan bijv mijn oude HW55 had.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

luuk123456

Quote from: vik on October 24, 2017, 08:59:06
Ik begrijp dat digitale randje ook niet helemaal Tom maar geeft ook aan dat iedereen alles anders beleeft. En inderdaad hoe staan de MPC levels ingesteld.

Een echtpaar die klant zijn bij mij bezitten zelf een oude analoge 35 mm film projector en de ruimte is ingericht zoals het oude Tuschinski Theater. Ze zijn zwaar "film" liefhebber en met film bedoel ik analoog 35mm.  Ik heb een X7000 verkocht en dit was voor hun de eerste digitale projector die vergelijkbaar is met analoge 35 mm. Sony vinden ze te steriel en juist afwijken van "film"

Ik ben zelf een avond uitgenodigd om 1:1 "film" te vergelijken met de identieke blu ray en ik kon op wat scherpte na geen verschil ontdekken tussen beiden formaten. Heel erg leuk om de passie te ervaren van dit stel. En de ruimte is fantastisch!!








Je had me het verhaal reeds vertelt Vic,  maar de foto's zijn toch wel echt indrukwekkend te noemen.  Zowel vóór als echter de schermen,  prachtig! [emoji7]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

papaleo

Pfff...wow,zeker indrukwekkend te noemen.  :worship:

Ieder zijn ding en zijn mening natuurlijk,maar ik zie dit meer als een museum, waar dat 'echtpaar' waarschijnlijk kwa leeftijd precies tussen passen?  :D zeker als je een opmerkingen maak dat Sony een 'steriel' plaatje neerzet,kom nâw. ;)
Ik kan mij niet meer herrineren hoe 35mm/dat er destijds uitzag,maar goed ik ben dan ook niet blijven hangen... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Job

Quote from: vik on October 24, 2017, 08:59:06
Een echtpaar die klant zijn bij mij bezitten zelf een oude analoge 35 mm film projector en de ruimte is ingericht zoals het oude Tuschinski Theater.
Oe ja, die ken ik. Echte aimabele filmliefhebbers, met een grandioze screening room.

Earthshaker

Quote from: vik on October 24, 2017, 08:59:06
Ik begrijp dat digitale randje ook niet helemaal Tom maar geeft ook aan dat iedereen alles anders beleeft. En inderdaad hoe staan de MPC levels ingesteld.

Een echtpaar die klant zijn bij mij bezitten zelf een oude analoge 35 mm film projector en de ruimte is ingericht zoals het oude Tuschinski Theater. Ze zijn zwaar "film" liefhebber en met film bedoel ik analoog 35mm.  Ik heb een X7000 verkocht en dit was voor hun de eerste digitale projector die vergelijkbaar is met analoge 35 mm. Sony vinden ze te steriel en juist afwijken van "film"

Ik ben zelf een avond uitgenodigd om 1:1 "film" te vergelijken met de identieke blu ray en ik kon op wat scherpte na geen verschil ontdekken tussen beiden formaten. Heel erg leuk om de passie te ervaren van dit stel. En de ruimte is fantastisch!!









Zo, daar zit ik even van te kijken...  :o
Wat een opstelling. Dan ben je wel echt een liefhebber.   :worship:

N1v3K

Quote from: papaleo on October 24, 2017, 09:35:52
zeker als je een opmerkingen maak dat Sony een 'steriel' plaatje neerzet,kom nâw. ;)
Kan ik me dus ook niks bij voorstellen. Zou eerder JVC typeren als steriel  :blink:

home@the movies

QuoteIk begrijp dat digitale randje ook niet helemaal Tom maar geeft ook aan dat iedereen alles anders beleeft. En inderdaad hoe staan de MPC levels ingesteld.

Daar kan ik heel kort in zijn, de E-shift MCP van beide JVC's stonden helmaal uit.

QuoteSony vinden ze te steriel en juist afwijken van "film"

Vind ik dus ook toch wel een zeer vreemde uitspraak, te nemen met een 35 mm korrel (zout) denk ik  ;)

broodro0ster

Quote from: N1v3K on October 24, 2017, 09:48:01
Kan ik me dus ook niks bij voorstellen. Zou eerder JVC typeren als steriel  :blink:

Dat is ook mijn ervaring met JVC vs Sony van 1-2 jaar geleden op de shootout.
Op de beurs dit weekend kon ik dit verschil minder goed waarnemen. Er was wel wat strooilicht doordat niet alle gordijntjes dicht waren. En The Shallows is een goede bron waardoor je dit minder ziet. Leg bv The Dark Knight waar wat ruis in zit en dan ga je duidelijk welke projector de hardere look heeft van de 2.
Ik vind JVC X-5900 heel aantrekkelijk met z'n lens memory, HDR, iris voor 3999euro maar ik ben bang dat ik me teveel zou storen aan het harde beeld van JVC terwijl ik Sony gewoon ben. De VW360 is mijn favoriet, maar ver boven m'n budget :-(
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

evilniek

Quote from: broodro0ster on October 24, 2017, 10:53:43
Dat is ook mijn ervaring met JVC vs Sony van 1-2 jaar geleden op de shootout.
Op de beurs dit weekend kon ik dit verschil minder goed waarnemen. Er was wel wat strooilicht doordat niet alle gordijntjes dicht waren. En The Shallows is een goede bron waardoor je dit minder ziet. Leg bv The Dark Knight waar wat ruis in zit en dan ga je duidelijk welke projector de hardere look heeft van de 2.
Ik vind JVC X-5900 heel aantrekkelijk met z'n lens memory, HDR, iris voor 3999euro maar ik ben bang dat ik me teveel zou storen aan het harde beeld van JVC terwijl ik Sony gewoon ben. De VW360 is mijn favoriet, maar ver boven m'n budget :-(

Heb je de VW260 niet gezien dan? Ik denk niet dat je zo gek veel zou missen tov de VW360, ja de zwartwaarden kunnen net iets meer naar beneden gedrukt worden, maar uit eigen ervaring met een VW550 iris aan of uit, zag ik verschil, maar misschien wel te subtiel om het echt de keus tussen een bvb 260/360 in de weg te laten staan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

#223
Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 10:17:49
Daar kan ik heel kort in zijn, de E-shift MCP van beide JVC's stonden helmaal uit.
Nu ben ik verbaasd want ik heb met mijn neus op het doek gestaan bij de JVC om te kijken of de pixels nog steeds de harde omlijning hadden van de vorige generatie maar dit kon ik niet zien de pixels waren vaag/wazig en mijn conclusie was dat de reden hiervoor is dat de  e-shift aan stond. Bij de Sony kon ik de pixels wel zien maar die zitten zeer dicht op elkaar.
Graag checken of je zonder e-shift de pixels individueel kunt zien op het scherm want dan stond e-shift wel degelijk aan zaterdag ochtend  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!