Projectie en HDR

Started by vik, October 1, 2017, 13:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik vind de nieuwe E-shift een verbetering in ieder geval. Ook bij SDR vind ik het prima kijken en lijkt ook hier beter. Of de E-shift meer herrie maakt is mij niet opgevallen eerlijk gezegd.

Hoewel ik geen fan ben van FI heb ik de CMD op low geprobeerd en zag er goed uit verder. Op de Sony heb ik dit zelf gewoon uit staan.

Gaming experience is ook verbeterd op de nieuwe serie. Een klant en ik hebben dit getest met als bron een PS4 Pro op 60hz. Op de 7500 was er toch sprake van een kleine "lag" in een race spel wat de klant bij zich had. Op de 7900 was er hier geen sprake van. Beiden op de Low Latency mode en ook hier is er verbetering. Ook bij film kijken met low latency aan heb ik een verbetering ervaren in de beeld kwaliteit.

De nieuwe Sony's en JVC's hebben beiden hun kwaliteiten en minder sterker punten. Dit is inderdaad iets wat de klant zelf mag beoordelen.

Ik heb vanavond wat langer mogen spelen met de VPL-VW 360ES en er zat een klant bij die zelf een RS 520 heeft. Het was verdomd moeilijk om verschillen te kunnen ontdekken in de zwart waardes tussen de Sony en de JVC. Blijft erg lastig als je ze niet 1:1 naast elkaar hebt maar we hebben nergens een scene gehad waarbij we vonden dat er ergens een gemis was in zwart. Knap gedaan van Sony!

HDR beleving op de JVC heeft mijn voorkeur, maar dat zal wellicht veranderen als Sony de software verbeterd. Epson heeft mij nooit kunnen bekoren dat vind ik erg onrustig kijken, en naar mijn mening onder het niveau van JVC. Het is inderdaad een goede set van JVC dat ze de prijzen hebben verlaagd en de 5900 is heel erg interessant. Ik verheug me nu al op de komst van een betaalbare native 4K van JVC. Voor nu is dat nog een open boek.  :)


Quote from: Mediasluis on October 25, 2017, 09:45:00
Ik vind het beeld nu nog schoner en rustiger kijken t.o.v. het vorige model.
Ervaar jij dit ook zo?
Mijn vrouw heeft een zeer snelle oog verwerking (ziet  ook duidelijk het RBE bij DLP met 6x speedwheel) en zag voorheen meteen wanneer ik de eShift aan had en ik hoor haar daar nu niet meer over hahaha.
Wel heb ik op zowel de DLA-X5900 en de DLA-X7900 dat de eShift net iets meer gehorig lijkt? (Kan aan mij liggen)
IK heb dan wel bij het opstarten het geluid nog niet aan en ben nu ook meer geconcentreerd op de eShift-5 natuurlijk, juist omdat dit hetgeen is waar ze het nieuwe model mee aanprijzen, maar ik hoor hem duidelijk aanspringen en het geluid dan weer wegvagen.

Dat de adviesprijs nu verlaagt is en met deze schoonheid, vind ik fantastisch.
JVC zag de bui al hangen met de release van Sony's native 4K onder de €5000, maar ik vind bij het kijken naar 4K UltraHD film dat verschil in resolutie voor mijzelf niet beslissend.
Voor mij geeft het HDR meer indruk, maar dat wil niet zeggen dat dit bij iedereen zo is.
Nu is het wel zo dat je bij een demonstratie met beide projectors op hetzelfde formaat projecteert om qua resolutie een goed vergelijk te hebben. Voor HDR zou je met de Sony kleiner moeten projecteren om dit meer effect te geven, maar dan is het vergelijken van native 4K met eShift 4K niet te doen, want een kleiner formaat doet het beeld natuurlijk al scherper ogen.

Ik heb soms klanten die de rust in het beeld de beslissende factor laten zijn.
Even gericht op 2K,...
De rust die Sony in bv. de HW65 heeft, dat was juist hetgeen wat sommige klanten voorheen toch voor Sony deed kiezen ondanks dat ze zagen dat het zwart zichtbaar dieper was bij JVC.
Ik ben zo benieuwd hoe dat dit jaar gaat uitpakken, want juist dit is voor mij de meest opvallende verbetering die JVC  heeft gedaan op deze nieuwe release.
Nu ben ik wel iemand die van Frame Interpolatie houdt, mits deze goed werkt, maar zonder vind ik echt te onrustig kijken en ik ben altijd erg verrast als iemand toch uit zijn bol gaat bij een projector wanneer de FI uit staat, omdat deze dan wat minder goed werkt met FI, of omdat de klant vind dat dit is zoals het hoort, net als in de bioscoop.

Ik ben benieuwd waar de klant dit jaar het meest voor zal gaan kiezen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mediasluis

#26
Ha Vik.

Ik deel dit niet helemaal.
Ik denk dat de RS520 niet helemaal optimaal heeft gestaan.
Zo had ik hier ook een klant die de X5500 hier mooier vond dan een X7500 die hij eerder ergens anders had gezien. Dat is niet goed en zou niet mogen voorkomen.

Neem de HSDD disk van Frank P.
Scene Transformers Dark of the Moon, aan zetten en meteen op Pauze.

De VW360 in High Lamp Mode naast de X5900 in Low Lamp Mode, beiden met Iris Uit zien er in zwart waarden exact gelijk uit.
Wel heeft de JVC meer licht, waardoor de sterren er meer vanaf knallen.
Zet je bij beiden de Iris aan, dan kan JVC veel dieper gaan met z'n zwart en houdt dan nog steeds meer punch over in de sterren hemel.
Ga je verder in de film met gemengde donkere beelden dan komt Sony wel aardig in de buurt, maar is JVC toch net wat dieper.
De Sony VPL-VW260 zonder Iris tegenover de JVC DLA-X5900 met zijn Iris is dan echt geen partij in het zwart niveau. Daar heb je dan natuurlijk wel de Sony VPL-VW360 voor nodig.

De JVC is natuurlijk wel perfect te kalibreren op een Gammacurve van 2.4, zoals de films voor Blu-Ray gemasterd worden.
Bij deze Sony zit je er, of wat onder, of boven de Gamma 2.5 en dat is teveel. Kleuren ogen dan ook te diep.

Vergeleken met de DLA-X7900 is dit echt nog wel anders.
De VW360 in High Lamp Mode naast de X7900 in Low Lamp Mode, beiden met Iris Uit dan zie je dat de X7900 echt nog een stap dieper gaat in zijn zwart.
Ook heeft deze JVC zelfs nog meer licht, waardoor de sterren er nog meer vanaf knallen.
Met de Iris aan kan JVC nog veel dieper gaan met z'n zwart en kan de Sony niet meekomen.
De eerste indruk en reactie bij een marathon Star Wars is dan bij de opening scene meteen anders.

Hoe belangrijk dit alles is scheelt wel per klant.
Ik heb soms wel klanten die het verschil met of zonder Iris haast niet zien en tegen hen zeg ik dat ze het verschil in bedrag dan beter in hun zak kunnen steken.

Het blijft inderdaad wel een hele prestatie wat Sony nu behaalt heeft met zijn SXRD Panelen op deze VW360 en daar ben ik blij mee verrast.

Frame Interpolatie is nu op de JVC echt beter.
Sony had het altijd wel vloeiend voor mekaar, maar af en toe laat hij nog eens een steekje vallen en zie je een veeg.
Dit is op de nieuwe JVC's echt beter.

Ook vind ik het beeld op de JVC scherper en kun je zien dat de lens van een hogere kwaliteit is.
*Bovengenoemde is wel met 2K materiaal vergeleken.
Ik ben voor mijn review ook nog niet klaar met testen en het foto materiaal maken en schrijven kost tijd en momenteel is het eigenlijk te druk.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Kjelt

Quote from: Mediasluis on October 26, 2017, 10:17:33
Ik denk dat de RS520 niet helemaal optimaal heeft gestaan.
Blijkt dus dat Sony de nieuwe panelen verleden jaar pas heeft toegepast in de 350 en 550, niet in de serie daarvoor.
Dat scheelt echt in zwartwaardes tussen die twee generaties.

The Luggage

Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 23:40:22

Het enige wat een beetje tegenvalt is de niet al te ruime color space op de Sony, ik ben daarna in de andere demo ruimte hetzelfde gaan bekijken op de JVC Z1 en dan spat het in kleur toch wel duidelijk nog wat meer van het scherm.

Morgen moet ik een JVC kalibreren voor een klant, kan ik snel toch even vergelijken tussen beiden .

Hoi Werner,

Dat is misschien ook een interessant vergelijkingspunt voor de JVC/Sony shootout.

Ik ben wel eens benieuwd of er voor de kleurweergave al dan niet een zichtbaar verschil is tussen de Sony en een JVC uit ongeveer dezelfde prijsklasse. En of de kleurenfilter tussen de JVC's onderling al dan niet veel verschil maakt (als ik mij niet vergis, heeft de 7900 een kleurenfilter die de 5900 niet heeft).




broodro0ster

Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 23:40:22
Jongens, ik ben echt wel tevreden mat wat ik hier in een batcave ruimte zie hoor, de heldere scenes in het ruimteschip doen je knipperen met je ogen, contrast door middel van de Xtrem is zeer fraai te noemen.
Het enige wat een beetje tegenvalt is de niet al te ruime color space op de Sony, ik ben daarna in de andere demo ruimte hetzelfde gaan bekijken op de JVC Z1 en dan spat het in kleur toch wel duidelijk nog wat meer van het scherm.

Morgen moet ik een JVC kalibreren voor een klant, kan ik snel toch even vergelijken tussen beiden .

Toen ik op de HCH naar de X5900 aan het kijken was, was de scene aan het spelen waar Blake op de rots zit in het donker. Opeens zei m'n vriendin "He, haar bikini is fluo oranje". Zowel op de X7900 als X5900 was dit geval. Op de Epsons er naast was dit gewoon zalm kleurig i.p.v. fluo. Op de Sony's heb ik helaas niet meer gezien hoe het was, maar ik vond dat toch wel knap dat de JVC's dat zo goed weergeven.

Ook bij de X5900 op het 2.0 gain scherm in de ruimte boven, vond ik dat de kleuren van het scherm spatten. Alleen jammer dat je al snel de structuur van het scherm ziet in lichte scenes, want dat was toch wel een knap plaatje!
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Mediasluis

#30
Als dit bij 2K was, zou dat niet kunnen, want alle projectors zijn perfect af te stellen met het CMS.
Als je het over 4K hebt dan klopt dat wel want bij JVC kun je de kleuren aardig richting de DCI P3 drukken en bereken je de plek voor de secundaire kleuren, maar een perfecte controle over de luminantie heb je niet en ga je op je ervaring af en leer je er wat mee omgaan.
Bij de X7900 gaat dat plaatsen door het DCI filter nog iets verder.
Op de Epson is dat ook wel vrij goed te doen, maar reikt deze minder ver.
Bij de Sony is het CMS bij 4K te beperkt en vind ik het resultaat mooier als je het CMS laat voor wat het is bij 4K HDR en alleen de witbalance voor HDR afstelt.
Wel ga ik er bij Sony nog wat meer mee aan de slag, want ik kwam tijd te kort, dus misschien verander ik nog van mening.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

broodro0ster

Quote from: Mediasluis on October 26, 2017, 16:39:09
Als dit bij 2K was, zou dat niet kunnen, want alle projectors zijn perfect af te stellen met het CMS.
Als je het over 4K hebt dan klopt dat wel want bij JVC kun je de kleuren aardig richting de DCI P3 drukken en bereken je de plek voor de secundaire kleuren, maar een perfecte controle over de luminantie heb je niet en ga je op je ervaring af en leer je er wat mee omgaan.
Bij de X7900 gaat dat plaatsen door het DCI filter nog iets verder.
Op de Epson is dat ook wel vrij goed te doen, maar reikt deze minder ver.
Bij de Sony is het haast niet te doen en vind ik het resultaat mooier als je het CMS laat voor wat het is bij 4K HDR en alleen de witbalance gebruikt.
Wel ga ik er nog wat meer mee aan de slag, dus misschien verander ik nog van mening.

Het was bij 1080p bluray. De beamers hingen daar aan matrix switch zodat ze allen van hetzelfde beeld voorzien werden en 4K was niet mogelijk met die switch. Zowel m'n vriendin als ik hebben het gezien.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

home@the movies

#32
QuoteOpeens zei m'n vriendin "He, haar bikini is fluo oranje". Zowel op de X7900 als X5900 was dit geval. Op de Epsons er naast was dit gewoon zalm kleurig i.p.v. fluo.

Huh??? fluo, nu ga ik zeker niet beweren dat ik geen foutjes kan maken maar datgene wat jij beschrijft is wel heel erg vreemd hoor. Er was niemand die, los van wat kleine onderlinge minuscule verschillen iets in kleurverschil zag tussen alle projectoren, zeker niet in de mate die jij beschrijft?

kermit

Quote from: Kjelt on October 26, 2017, 13:52:15
Blijkt dus dat Sony de nieuwe panelen verleden jaar pas heeft toegepast in de 350 en 550, niet in de serie daarvoor.
Dat scheelt echt in zwartwaardes tussen die twee generaties.
Ik vond de blacklevel echt een vooruitgang op de Sony's. Op de Jvc X7900 vond ik het zwart dicht slippen.

home@the movies

Quote from: The Luggage on October 26, 2017, 14:10:53
Hoi Werner,

Dat is misschien ook een interessant vergelijkingspunt voor de JVC/Sony shootout.

Ik ben wel eens benieuwd of er voor de kleurweergave al dan niet een zichtbaar verschil is tussen de Sony en een JVC uit ongeveer dezelfde prijsklasse. En of de kleurenfilter tussen de JVC's onderling al dan niet veel verschil maakt (als ik mij niet vergis, heeft de 7900 een kleurenfilter die de 5900 niet heeft).

In UHD is er zeker een zichtbaar verschil, de triluminus  color space van de Sony's is nu eenmaal kleiner dan color space van de JVC's dat is zeker.

papaleo

Hoeveel % DCI is de 360?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Quote from: home@the movies on October 26, 2017, 17:17:25
Huh??? fluo, nu ga ik zeker niet beweren dat ik geen foutjes kan maken maar datgene wat jij beschrijft is wel heel erg vreemd hoor. Er was niemand die, los van wat kleine onderlinge minuscule verschillen iets in kleurverschil zag tussen alle projectoren, zeker niet in de mate die jij beschrijft?
Wellicht lichtinval omdat gordijn niet geheel dicht was (tot aan de muur)?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mediasluis

#37
Quote from: kermit on October 26, 2017, 17:43:31
Ik vond de blacklevel echt een vooruitgang op de Sony's.
Ik verwachte voor 2K een beetje het resultaat van de VPL-HW65ES, nou dat is wel even wat anders hoor. Deze VW260/VW360 blaast hem finaal weg.
Ik vind het verrassend knap dat ik ze met de JVC's mag vergelijken qua zwartniveau in plaats van alleen prijsniveau, want JVC stond voorheen als eenzame klasse bovenaan qua zwartweergave.
Het is nu  meer native 4K tegen HDR.

Quote from: kermit on October 26, 2017, 17:43:31
Op de Jvc X7900 vond ik het zwart dicht slippen.
Vind ik sinds de X5500 en X7500 eigenlijk niet meer.
De X5900 en X7900 vind ik zelfs behoorlijk open.
Bij het het afstellen van de Bias tijdens het doen van de witbalance kun je de balans met blauw soms net wat anders plaatsen dat het geen invloed heeft op de uitslag van je witbalance, maar wel net invloed heeft op de openheid hoe zichtbaar de 1% van je zwart nog is.
Het zijn dit soort kleine dingen van tweaken, wat het kalibreren meer tijdrovend maakt, maar een veel mooier eindresultaat geeft.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

broodro0ster

Quote from: home@the movies on October 26, 2017, 17:17:25
Huh??? fluo, nu ga ik zeker niet beweren dat ik geen foutjes kan maken maar datgene wat jij beschrijft is wel heel erg vreemd hoor. Er was niemand die, los van wat kleine onderlinge minuscule verschillen iets in kleurverschil zag tussen alle projectoren, zeker niet in de mate die jij beschrijft?

Ik weet het... Fluo is misschien wel een beetje overdreven, maar op de Epson's zag het er zalmkleurig uit en bij de 2 JVC's was het echt bijna fluo oranje. Dat spatte echt van het scherm. Toen ik naar de Sony's wou kijken sprong het net naar een andere cut, dus kon ik niet meer vergelijken.
Ik weet ook dat dit normaal niet kan bij 1080p, maar toch zag ik een ander oranje in die scene bij de JVC's. Test het eens op de shootout :p

Het was rond dit stuk denk ik, misschien iets er voor: https://www.youtube.com/watch?v=ohoPpyAG0zA&t=50s
Het was ieder geval een donkere scene waar haar oranje bikini te zien is.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

home@the movies

Leuk en interessant voorstel ivm HDR calibratie?

One of the most interesting papers at SMPTE 2017 was delivered by Tyler Pruitt, Technical Liaison for SpectraCal, maker of the CalMan display-calibration software. He proposes a new methodology for HDR calibration, including a measured color-volume profile for each display.

The paper begins by pointing out that calibrating HD SDR displays is relatively easy. There's one standard for peak brightness, color gamut/volume, and other factors to which mastering monitors and consumer displays must conform in order to reproduce the video as the content creator intended. The goal of calibration is to adjust a display so its performance is as close to these standards as possible.

With HDR, however, there is no such standard. Mastering and consumer displays can have various peak-brightness levels and color volumes, and these values are generally higher in mastering displays than they are in consumer displays. As a result, a consumer display must adjust the incoming HDR signal so these elements fit within its particular capabilities.

This process is called tone mapping or color-volume mapping. Unfortunately, there is no standard for how this should be accomplished, so each manufacturer must come up with its own way of doing it. In addition, the display's behavior will be different with a signal that was mastered on a 1000-nit monitor compared with a signal that was mastered on a 4000-nit monitor.

As Tyler states in his paper, "The fundamental concept of color calibration for displays is that you are calibrating to a known standard. However, the non-standardization of HDR color volume remapping provides a unique challenge for proper color calibration of the HDR picture mode(s) in consumer HDR televisions. Without a standard to calibrate to or validate against, there is no objective way to determine if an HDR display is properly calibrated."

Another problem is that the display panels within all current LCD and OLED HDR TVs are still based on the gamma EOTF (electro-optical transfer function), which determines how brightness code values in the signal are converted to light emanating from the panel. So, an incoming HDR signal that uses the PQ or HLG EOTF must be mapped to the panel's native gamma, which is typically 2.2 or 2.4.

In most consumer displays, tone mapping is performed before the signal reaches the calibration controls. This makes HDR calibration especially difficult, since each display's tone-mapping algorithm behaves differently and can easily affect the calibration.

hdr calibration
As illustrated here, most HDR TVs accept a signal via HDMI and convert the YCbCr encoding to RGB. Next, the TV performs its tone mapping—called color-volume remapping in this diagram—before the signal reaches the calibration controls. After all that, the signal reaches the panel itself.

In response to all these considerations, Tyler proposes a new methodology for HDR calibration. Specifically, he recommends that TV manufacturers include a setting that allows calibrators to disable the display's tone mapping and EOTF mapping. This "HDR bypass mode" would let a calibrator adjust the display's grayscale and gamma response without worrying about how its HDR remapping algorithms are affecting the calibration.

Another part of Tyler's proposal is a measured Color Volume Profile. The calibrator would measure a display's actual color performance, and those values would be fed into the display. As a result, the display would be able to perform color-volume mapping more accurately according to its native capabilities.

The Color Volume Profile would include peak luminance and black level in nits as well as the coordinates of the red, green, and blue primaries. These values would be fed back into the display via USB memory stick, entered into the display's menu system, or over a network.

SpectraCal has developed a similar system with LG for Dolby Vision, and it hopes to do the same thing for HDR10 and other HDR formats with the rest of the industry. I strongly recommend that all display makers heed this proposal and work toward a standard that brings the order and stability of SDR calibration to the HDR world.

Mediasluis

#40
Als fabrikanten hieraan meewerken, is het al een verademing en gaan we echt gericht ergens naartoe. Dan kun je zeer mooi het beste uit echt elk display halen. Maar nog steeds zul je houden dat elke TV en projector er net wat anders zal uitzien bij een één op één vergelijk omdat ze de standaard niet halen en het bereik van elk merk TV of projector nu anders is, wat je bij 4K in een demo gelijktijdig snel van merk wisseld zeer goed kan zien.
Een paar jaar terug had je dit ook toen niet elk displey volledig de REC709 standaard haalde.
Voor de kleurdiepte zou het al erg mooi werken als de DCI P3 voor elk display  volledig haalbaar wordt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

#41
Ik vind dit toch wel een primeur voor de JVC DLA-X7900:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165639.msg3093822#msg3093822
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Teejoo

Even wellicht een onnozele vraag, maar ik neem aan dat je het hele HDR ook kunt uitschakelen zolang het nog niet goed en vooral automatisch goed werkt?

Ik ben niet zo'n videofiel, en heb zeker geen zin om handmatig te moeten switchen tussen de verschillende profielen. Als het werkt daarentegen is het zeker weer een stap vooruit.

riwi

Quote from: Teejoo on October 31, 2017, 22:03:42
Even wellicht een onnozele vraag, maar ik neem aan dat je het hele HDR ook kunt uitschakelen zolang het nog niet goed en vooral automatisch goed werkt?

Er is in de meeste (alle?) UHD spelers een HDR stripping mode waarmee je weer SDR gamma hebt en rec709 kleuren. Met de Oppo uhd203 kan je metastrip mode kiezen en de hoeveelheid licht die je scherm produceert (bv 300 Nits). Dan mapt de Oppo het voor 1000 of 4000 nits gemasterde HDR plaatje terug naar een SDR plaatje voor 300 Nits met behoud van de Rec2020 kleuren die in theorie op een UHD schijf staan.

Teejoo

Quote from: riwi on October 31, 2017, 22:19:15
Er is in de meeste (alle?) UHD spelers een HDR stripping mode waarmee je weer SDR gamma hebt en rec709 kleuren. Met de Oppo uhd203 kan je metastrip mode kiezen en de hoeveelheid licht die je scherm produceert (bv 300 Nits). Dan mapt de Oppo het voor 1000 of 4000 nits gemasterde HDR plaatje terug naar een SDR plaatje voor 300 Nits met behoud van de Rec2020 kleuren die in theorie op een UHD schijf staan.
Mooi!

Mediasluis

#45
Zojuist de Sony opnieuw gekalibreerd voor 4K HDR incl het CMS en dat bevalt me uiteindelijk toch beter dan zonder.
De controle is minder dan bij JVC en Epson vooral bij Groen, maar het resultaat uiteindelijk is goed genoeg.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Rob_Dingen

Hoi,

Weet niet hoe je dat gekalibreerd hebt en waarmee maar je moet het CMS op 50% kalibreren.
Zoals ik het nu zie heb je de punten die je op zijn plek kunt krijgen gedaan en de rest gemaximaliseerd.
Als je dat doet kloppen de keuren niet.

Rob

Kjelt

Quote from: Mediasluis on November  2, 2017, 15:12:24
De controle is minder dan bij JVC
Heel apart, Werner zei dat de Sony 100% lineair goed te krijgen valt met het CMS terwijl juist bij de JVC er compromissen moeten worden gesloten zodat enkele kleuren niet helemaal goed zijn, of je dat dan in een film ziet is een tweede.

Mediasluis

#48
Quote from: Rob_Dingen on November  2, 2017, 16:23:26
je moet het CMS op 50% kalibreren.

Rob

Dit is van Calman, gecalibreerd op 50 % zo ook ook de driehoek.
Ik zal nog eens een andere Mode pakken, om eens te vergelijken.

Alleen de JVC DLA-X7900 met DCI Filter is perfect te plaatsen. Zonder filter niet.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

#49
Hier van de JVC DLA-X7900
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis