Is er leven naast samsung en Apple...

Started by Dirkie, October 1, 2017, 10:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirkie

Naar aanleiding van de alleenheerschappij ben ik op zoek naar een kwalitatieve smartphone, anders dan samsung en Apple...

Ik vervang mijn toestellen niet zo snel...

Eerste smartphone nokia c7 (amoled als troef)
Tweede: one plus one ( krachtig toestel als troef)

Ik ben nu op zoek naar het beste van de twee...


J.A.F._Doorhof

Waarom denk je dat het meerendeel Apple en Samsung is :)
Juist omdat die het meest interessant zijn voor vele.

Alternatief zou de Google pixel kunnen zijn of bv de lg v30
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirkie

#2
Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2017, 11:43:32
Waarom denk je dat het meerendeel Apple en Samsung is :)
Juist omdat die het meest interessant zijn voor vele.

Alternatief zou de Google pixel kunnen zijn of bv de lg v30

Weet ik ook wel, maar daarom speel ik het spel nog niet mee...

Een 3 de sterke speler, onafhankelijk van de big 2 zou een godsgeschenk zijn....

J.A.F._Doorhof

Ik zou gewoon gaan voor wat werkt en niet omdat het een bepaalde bedrijf is. Je zit ook met support bij problemen en apps etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2017, 12:22:37
Ik zou gewoon gaan voor wat werkt en niet omdat het een bepaalde bedrijf is. Je zit ook met support bij problemen en apps etc.

Daar ben ik het dan wel mee eens. Waarom moeilijk doen als er twee prima platformen/merken zijn.

Het wiel is al uitgevonden....

J.A.F._Doorhof

Omdat sommige mensen rebels zijn :)
Op zich snap ik dat wel. Ik ben ook vaak wel geneigd om voor het merk te kiezen dat wat kleiner is. Maar heb dat door een paar problemen wel afgeleerd.

Paar keer wat producten gehad van kleine bedrijven die me enorm goed bevielen. Vaak geven die betere service dan de grote jongens waar je bv niet eens mee in contact kan komen.

Met software ondersteuning is mijn ervaring radicaal anders
Heb wat software (voor flink wat geld) gehad die bij de eerste OS update al niet meer werkte. Antwoord van het bedrijf was een workarround waar ik absoluut niet mee wilde werken (8 bits workflow ipv 16) ze gaven echter aan niet de resources te hebben voor updates. Gezien de prijs van de software onbegrijpelijk.

Met een telefoon zijn er nagenoeg dagelijks updates voor apps en beveiligingen etc. Daarnaast moet het samenwerken met een veelvoud van apps en apparatuur. Op de grote merken is dit vaak al.een probleem. Laat staan op de kleine.

Denk maar aan bepaalde hardware voor je pc. Koop je een exclusief merk dan weet je gewoon dat je bij elke OS update een probleem kan krijgen en dat dit soms erg lang kan duren voor het opgelost is. Koop je een goedkoop merk dan weet je eigenlijk al zeker dat.het nu werkt maar dat als het stopt het een wegwerp product is geworden.

Voor electronica die ingewikkeld is en die afhankelijk is van updates en support koop ik liever nooit meer van de kleinere partijen.

Ik denk alleen maar terug aan een paar geniale mediaspelers die de hoofdprijs koste maar die qua support gewoon stopte op een gegeven moment waar de goedkopere en meer verkochte concurrent gewoon doodleuk met updates wel de toen nieuwe formaten ondersteunde en bugfixes.door voerde. Raakte ze na 6 maanden al niet meer aan de straatstenen kwijt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zweitse

Is een Nokia 8 wellicht iets voor je?

dennism

Quote from: Dirkie on October  1, 2017, 10:44:37
Naar aanleiding van de alleenheerschappij ben ik op zoek naar een kwalitatieve smartphone, anders dan samsung en Apple...

Ik vervang mijn toestellen niet zo snel...

Eerste smartphone nokia c7 (amoled als troef)
Tweede: one plus one ( krachtig toestel als troef)

Ik ben nu op zoek naar het beste van de twee...

De Google Pixels die ik getest heb voor zakelijk gebruik voor een klant waren best leuke toestellen. Support van Google schijnt ook top te zijn, maar heb ik niet nodig gehad en was ook de test periode te kort voor om echt wat zinnigs over te zeggen.

Jumping Jack

Ik weet niet wat je van een telefoon verwacht, maar ik ben zeer tevreden met mijn Wiko Ufeel Prime. Frans merk, Chinese productie..
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on October  2, 2017, 09:47:12
Ik weet niet wat je van een telefoon verwacht, maar ik ben zeer tevreden met mijn Wiko Ufeel Prime. Frans merk, Chinese productie..

Jeetje, was dat dan Nick? :blink:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on October  2, 2017, 19:15:00


Nou dat ziet er minimaal zo mooi uit als een IPhone. Softwareondersteuning en Apps?

Jumping Jack

Draait op Android (nougat volgens mij, ben niet zo thuis in de confiserie  :tounge:), zit goed ineen, 32gb geheugen (uitbreidbaar met micro sd), dual Sim, vingerafdruk sensor, deftige batterij en niet vol met bloatware. En dat voor 230 euro (en dan kreeg ik er nog een activity tracker watch bij, die ik heb verkocht want niet veel activity die het tracken waard is)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

NielsLu

Xiaomi maakt ook degelijke telefoon (werkt ook met Android). Je kunt deze vertrouwd bestellen bij ibuygou.com.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Dirkie

De wiko ziet er wel goed uit! Effe meer info opzoeken.

Trabuca

#15
Als je de onbekende Chinese smartphones wat vind check dan www.kimovil.com voor specificaties en prijzen. Forumsponsor Gearbest zal je dan ook tegen komen.

Ook interessant is LeEco Le Pro 3. Rond 200 euro en een heel stuk sneller dan de hierboven genoemde Wiko

Edit: je levert wel in op camera kwaliteit in deze klasse. Dan kan je beter Xiamo mi6 of oneplus 5 en dergelijke bekijken. Tussen deze laatste twee twijfel ik nu om aan te schaffen, komende van een oneplus one die het nog altikd erg goed doet.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Kjelt

Ik zou nooit een Android phone willen dus wordt hat automatisch iOS  :(

J.A.F._Doorhof

Zei ik ook een half jaar geleden :)
Wil nu eigenlijk niet meer terug. Maar kan nog veranderen. Maar de note 8 is wel heel erg mooi
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

#18
Echter Lenovo (eigenaar van Motorola telefoons en Medion) heeft een slechte reputatie wat betreft updates en support. Ze roepen het wel, maar de P2 krijgt geen opvolger en dat was een telefoon die voor middenklasse prijs mee kon met de duurdere middenklassers van Samsung en Apple.

https://www.rtlz.nl/tech/dit-zijn-de-5-beste-goedkope-smartphones-voor-je-kind

Achiel

Xiaomi, zelfs toestellen van 4 jaar oud krijg je gewoon nog de laatste updates. Ook geen boatware zoals bij Samsung en consorten.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Martinus

Quote from: donaldk on October  3, 2017, 02:03:32
Echter Lenovo (eigenaar van Motorola telefoons en Medion) heeft een slechte reputatie wat betreft updates en support. Ze roepen het wel, maar de P2 krijgt geen opvolger en dat was een telefoon die voor middenklasse prijs mee kon met de duurdere middenklassers van Samsung en Apple.

https://www.rtlz.nl/tech/dit-zijn-de-5-beste-goedkope-smartphones-voor-je-kind

Daarentegen de motos, zijn van goede kwaliteit, niet de hoofdprijs en degelijke updates. Heb naast mn iphone een moto g4 super apparaat en kostte me destijds net 150.
............

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  2, 2017, 23:37:05
Zei ik ook een half jaar geleden :)
Wil nu eigenlijk niet meer terug. Maar kan nog veranderen. Maar de note 8 is wel heel erg mooi
Tenzij ze gewoon security en os updates blijven uitgeven zoals Apple schrijf je de Samsungs in twee jaar helemaal af, dat vind ik van de zotte.

J.A.F._Doorhof

Gewoon elk jaar wisselen
En vraag me af of dat echt zo is. Er is altijd wel rest waarde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: Martinus on October  3, 2017, 07:48:21
Daarentegen de motos, zijn van goede kwaliteit, niet de hoofdprijs en degelijke updates. Heb naast mn iphone een moto g4 super apparaat en kostte me destijds net 150.

Amoled, 5100 mah, sd625 vs lcd, 3000 en een sd430, dan heb je liever de Lenovo P2, zeker tegen de China plus douane prijs, iemand op tweakers had hem voor totall 180 euro binnen, nu beduidend duurder. Sinds de overname was update beleid dat van lenovo, ze hebben nu de mond vol van support, maar eerst zien dan geloven.

Anyway ik wacht de eerste android handy af. Ik wacht wel even als dat betekend dat ik niet hoef bij te betalen;-).

Ook even kijken of er een alternatieve rom community is voor langere levensduur, bij keuze mobieltje.

Sirius666

Quote from: Kjelt on October  3, 2017, 08:08:47
Tenzij ze gewoon security en os updates blijven uitgeven zoals Apple schrijf je de Samsungs in twee jaar helemaal af, dat vind ik van de zotte.

Die afschrijving klopt natuurlijk niet. Hoe kom je daar eigenlijk bij? Dit is niet voor het eerst in een Apple-Samsung topic. In die van iPhone 8/X bezondigen sommigen zich ook aan onwaarheden/ eigen verzinsels, met name jegens Samsung. Grappig. Post dan niks als je toch niet weet waar je het over hebt zou ik zeggen :D

Security updates voor je smartphone zijn m.i. overschat en zelfs een beetje lachwekkend. Waarom? Zoek even naar 'digitale schaduw' en je weet het antwoord.

Ontopic: vast al genoemd maar Xiaomi is een fijn merk en dat beperkt zich niet enkel tot telefonie. Met name de Redmi serie kenmerkt zich door een zeer goede prijs-kwaliteit.