Welke (audio) software voor een Mac

Started by Former member 78, September 24, 2017, 23:09:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Alle muziek is toegevoegd aan Room, en met Room heb ik het zelfde probleem. Overal losse "albums" met 1 of 2 nummers.

Om gek van te worden.

Leeuwarden


Cantodea

Quote from: Faxe on September 30, 2017, 10:40:45
Tagen van je collectie is bij Roon niet nodig is mijn ervaring.

Je kan best de tags gebruiken die Roon voorstelt, maar voor mijn klassieke muziek gebruik ik liefst mijn eigen tagging.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

br@m

Quote from: ArjanR1 on September 30, 2017, 11:50:45
Alle muziek is toegevoegd aan Room, en met Room heb ik het zelfde probleem. Overal losse "albums" met 1 of 2 nummers.

Om gek van te worden.

Volg mijn tip - alle nummers taggen met de waarde 'Top 1000' in de 'Album' tag en daarna allemaal in 1 folder bij elkaar zetten.

Je hebt daarvoor echt een tag editor nodig. Dat kan (bij MP3) ook iTunes zijn als je andere tag editors te ingewikkeld vindt.

Als je FLAC muziek hebt dan gaat het niet met iTunes en moet je een tag editor gebruiken.


B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

br@m

Quote from: Leeuwarden on September 30, 2017, 11:57:39
Dussss....  :blink:

OK enige nuance is op zijn plaats. Ik heb Yate ooit in trial geïnstalleerd gehad. Dat was denk ik in 2012 of 2013 of zo. Ik vond het toen tien keer niks en heb het dus ook niet gekocht.

Als ik nu op de website kijk dan lijkt het wel alsof het behoorlijk is doorontwikkeld.

Maar ja een nieuwe trial periode is niet mogelijk - ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd maar die vindt dat mijn trial periode al voorbij is.

Ik moet dus nu eerst betalen voor ik kan evalueren of ik er nu wel iets in zie.

Echt enthousiast kan ik daar niet van worden.

Maar als jij er blij mee bent, prima toch.

Dat dussss
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Former member 78

Quote from: br@m on September 30, 2017, 12:42:23
Volg mijn tip - alle nummers taggen met de waarde 'Top 1000' in de 'Album' tag en daarna allemaal in 1 folder bij elkaar zetten.

Je hebt daarvoor echt een tag editor nodig. Dat kan (bij MP3) ook iTunes zijn als je andere tag editors te ingewikkeld vindt.

Als je FLAC muziek hebt dan gaat het niet met iTunes en moet je een tag editor gebruiken.

Dat heb ik gedaan, en lost niks op.
Denk dat ik nu de meeste verzamel albums ga verwijderen en kijken hoe het er dan uit ziet.

Dit betekend natuurlijk ook dat Roon voor mij niet zaligmakend is, en Audirvana er misschien weer op komt.

br@m

Quote from: ArjanR1 on September 30, 2017, 13:32:39
Dat heb ik gedaan, en lost niks op.

Hmm.

Wat nog zou kunnen is dat je discnummer en/of totaal aantal discs tags hebt ingevuld.

Of dat een waarde voor 'album artiest'  roet in het eten gooit.

Als je discnummer en totaal aantal discs allemaal (in alle nummers) op waarde 1 zet, en je maakt alle 'album' tags gelijk (waarde 'Top 1000') en je zet in 'Album Artiest' de waarde 'Various Artists' oid of helemaal niets, en je zet dan alle muziekbestanden in 1 folder, dan zou het toch moeten werken.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Former member 78

Dit is zoals het er nu uit ziet.


Former member 78


br@m

#34
Quote from: ArjanR1 on September 30, 2017, 14:10:36
Dit is zoals het er nu uit ziet.

OK ik zie een # staan bij album artiest. Dat kan een oorzaak zijn. Als je dat allemaal leegmaakt, of 'various artists' oid er in zet? Dus alle nummers dezelfde waarde geven in dat veld.

En 'Compilatie'  op '1' zetten, ook overal.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Former member 78

br@m, ontzettend bedankt voor jouw genomen moeite om mij verder te helpen!
Het is nu bijna gelukt, en er zijn nu zo'n 220 'albums' minder  :pompom:

De rest is een beetje uitzoekwerk, maar het is nu al zoveel overzichtelijker.

Nu zit ik alleen weer te denken of ik Audirvana misschien nog een kans moet geven. Qua geluid vond ik er geen verschil in zitten,
zoals bij Jriver wel het geval was.


Pjotr27

Quote from: ArjanR1 on September 30, 2017, 16:12:57
br@m, ontzettend bedankt voor jouw genomen moeite om mij verder te helpen!
Het is nu bijna gelukt, en er zijn nu zo'n 220 'albums' minder  :pompom:

De rest is een beetje uitzoekwerk, maar het is nu al zoveel overzichtelijker.

Nu zit ik alleen weer te denken of ik Audirvana misschien nog een kans moet geven. Qua geluid vond ik er geen verschil in zitten,
zoals bij Jriver wel het geval was.

Heb je de geluidsinstellingen goed ingesteld? Er zijn diverse handleidingen te vinden op het net..
Het maakt namelijk nog wel flink wat uit. Zelf vind ik Roon echt wel beter klinken als Audirvana.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Former member 78

Pjotr,

Ik heb de instellingen zo ingesteld dat de Mojo van kleur veranderd als de samplerate veranderd. (simpel gezegd)
Audirvana vond ik erg fijn klinken, maar dat doet Roon ook.

Pjotr27

Quote from: ArjanR1 on September 30, 2017, 17:06:44
Pjotr,

Ik heb de instellingen zo ingesteld dat de Mojo van kleur veranderd als de samplerate veranderd. (simpel gezegd)
Audirvana vond ik erg fijn klinken, maar dat doet Roon ook.

Ja dat moet wel, maar gebruik vooral de optie: Use Exclusive Mode en Use Integer Mode. Die twee maken veel uit.
Laat DSP settings uitstaan..

Het is in ieder geval leuk om mee te experimenteren! Succes gewenst (vanuit een lekker warm Indonesia), ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Former member 78

Die staan beide aan :)

Have fun in Indonesië, groeten vanuit een nat en grauw Enschede  :D

MAW

Quote from: ArjanR1 on September 30, 2017, 11:50:45
Alle muziek is toegevoegd aan Room, en met Room heb ik het zelfde probleem. Overal losse "albums" met 1 of 2 nummers.

Om gek van te worden.

Quote from: MAW on September 30, 2017, 10:43:55
Sommige players/applicaties maken ook zelf een library aan voor tags, die dus niet in het audiobestand zelf opgeslagen zijn (ID3 tags) maar eraan gekoppeld worden in een applicatie. Die applicatie heeft dan zelf een library of hij maakt allemaal aparte bestanden aan

Dat bedoel ik dus. Dat is echt stomme functionaliteit, al die applicatiespecifieke indelingen. Als je applicatiespecifieke indelingen gebruikt verlies je al die configuratie zodra je van applicatie wisselt. Dit soort onzin zou ik simpelweg mijden.
Gr. Martijn

MAW

#41
Quote from: br@m on September 30, 2017, 12:42:23
Volg mijn tip - alle nummers taggen met de waarde 'Top 1000' in de 'Album' tag en daarna allemaal in 1 folder bij elkaar zetten.

Je hebt daarvoor echt een tag editor nodig. Dat kan (bij MP3) ook iTunes zijn als je andere tag editors te ingewikkeld vindt.

Als je FLAC muziek hebt dan gaat het niet met iTunes en moet je een tag editor gebruiken.

ID3 gegevens zijn bestandsgegevens, geen applicatiegegevens.
Applicatiegegevens moet je niet in je bestandsgegevens versleutelen. Daarmee creeer je alleen maar problemen in de bruikbaarheid van IDtag bestandsgegevens in andere applicaties.

Ook al gebruikt Roon een album ID, dat is niet hetzelfde als de ID3 tag ' album'. Met je voorstel ga je gegevens in al je muziekbestanden onderhouden om een probleem in een applicatie te omzeilen. Dat is sympthoombestrijding en gegevensvervuiling. Misschien werkt het voor nu, maar als je later in een andere applicatie gaat werken dan ben je ineens je album ID tag kwijt om tracks in te delen op album.

Wel slim bedacht trouwens :) Maar denk dat je er later last van krijgt als je dit probleem op deze manier omzeilt..
Gr. Martijn

Former member 78

Als je een beetje verstand van dergelijke zaken hebt, is het vast makkelijk in te stellen.
Ik heb zoals je hebt gelezen die kennis niet, ben heel blij met br@m zijn medewerking en de rest die een bijdrage heeft gedaan!

Nu is het voor 95% geordend, de rest kost wat tijd maar dan is de bibliotheek klaar :)

br@m

Quote from: ArjanR1 on September 30, 2017, 16:12:57
br@m, ontzettend bedankt voor jouw genomen moeite om mij verder te helpen!

Graag gedaan.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Vhond

Quote from: MAW on September 30, 2017, 10:24:45
Ik gebruik vrijwel altijd VLC, voor zowel audio als video. VLC is gratis en compatible voor veel formaten. Kan me niet herinneren dat hij iets niet kon afspelen.

VLC is zeker een goeie player allen vind ik de listview van alle nummers wel heel beperkt qua views.

Weet niet of er plugins beschikbaar zijn om bv. ook op album te viewen??

nb: iemand al ervaring met Audirvana en Airplay onder High Sierra?