UHD bluray spelers overzicht

Started by riwi, September 24, 2017, 18:09:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Mooi vergelijk. Cambridge Audio heeft er ook een!


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Dday

Nadat we de UD7007 verkocht hadden in verband met geen Ultra HD en de UD5007 verbannen hebben naar de kliko, omdat deze te veel herrie maakte. Een Sony x800 aangeschaft. Deze produceert een stuk minder herrie dan de UD5007 en zijn erg content met beeld en geluid bij kijken van (U)BD en Netflix (4k) doet het ook prima.

Nu hebben we de Sony in de woonkamer staan, maar deze is eigenlijk voor kantoor/hobby kamer. Nu twijfelen we toch nog een Sony erbij aanschaffen in de hoop dat er een Dolby Vision update komt. Of toch kijken of de Oppo 203 de extra centjes waard is? Is de Oppo het waard ?


papaleo

Ik meen gelezen/gehoord te hebben da de x800 niet de Dolby Vision update krijgt,deze is alleen voorbestemd aan zijn 'grote broer' de x1000
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

#28
Mooi overzicht! Maar wanneer komen Denon, Yamaha, Onkyo met een UHD?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Dday

Quote from: papaleo on October  1, 2017, 18:40:55
Ik meen gelezen/gehoord te hebben da de x800 niet de Dolby Vision update krijgt,deze is alleen voorbestemd aan zijn 'grote broer' de x1000

Had zo iets gelezen. De x1000 al te koop in NL? Deze zo snel nog niet gevonden.

papaleo

Deze maand...,maar gaat wel zo'n €800 kosten dat is ook 'iets' meer dan de x800🤑
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mijn Duitse collega heeft de Sony UBP-X1000ES vorige week getest en ik was daar bij.

In vergelijk met een Oppo 203 is de Sony de betere speler. Levert orgineel een betere beeld en geluidskwaliteit in vergelijk met Oppo. Bij de Sony hebben ze in de voeding betere componenten gebruikt.

Ik had het al van meerdere mensen vernomen en nu dus zelf ervaren. Ik kan hem wel leveren dat moet ik maandag even informeren. Als dat uiteraard een optie is voor jou.

We vermoeden dat de 1000 gebruik maakt van dezelfde Mediatek chipset als Oppo. Ik zeg vermoeden omdat de cooler eerst verwijderd moet worden willen we dat zeker weten. Vandaar ook dat deze wel Dolby Vision support krijgt.

Quote from: Dday on October  1, 2017, 18:21:16
Nadat we de UD7007 verkocht hadden in verband met geen Ultra HD en de UD5007 verbannen hebben naar de kliko, omdat deze te veel herrie maakte. Een Sony x800 aangeschaft. Deze produceert een stuk minder herrie dan de UD5007 en zijn erg content met beeld en geluid bij kijken van (U)BD en Netflix (4k) doet het ook prima.

Nu hebben we de Sony in de woonkamer staan, maar deze is eigenlijk voor kantoor/hobby kamer. Nu twijfelen we toch nog een Sony erbij aanschaffen in de hoop dat er een Dolby Vision update komt. Of toch kijken of de Oppo 203 de extra centjes waard is? Is de Oppo het waard ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dday

#32
Quote from: papaleo on October  1, 2017, 19:47:53
Deze maand...,maar gaat wel zo'n €800 kosten dat is ook 'iets' meer dan de x800🤑

800 is nog te overleven ;-) , maar hebben gelukkig geen haast. Nieuwe kantoor/hobby ruimte is nog under construction. Zolang staat de x800 in de kamer. Mochten er leuke aanbieding voorbij komen dan dan is de x1000 mooie optie als ik dat zo lees. Ben dan ook erg benieuwd naar de prijs :D

riwi

#33
Quote from: papaleo on October  1, 2017, 18:40:55
Ik meen gelezen/gehoord te hebben da de x800 niet de Dolby Vision update krijgt,deze is alleen voorbestemd aan zijn 'grote broer' de x1000

Ik zal het aanpassen. Ik kon de x1000 nog nergens vinden. Maar ik had begrepen dat deze dezelfde mediatek chipset heeft als de Oppo's en de x800
Als dat niet blijkt te kloppen dan pas ik het aan :)

Quote from: TopGun2010 on October  1, 2017, 19:20:23
Mooi overzicht! Maar wanneer komen Denon, Yamaha, Onkyo met een UHD?
Als jij ze opzoekt en dat hier meld, dan voeg ik ze toe in het overzicht  :)

home@the movies

we hebben reeds een hoop(je) Sony X1000 spelers in bestelling geplaatst, op ons Sony event van een week geleden gebruikten we deze speler reeds met volle tevredenheid.
Binnenkort dus uit voorraad leverbaar en uiteraard zal deze speler te bekijken zijn de komende Home Cinema happening  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165327.msg3084953#msg3084953


Atmoz


Quote from: vik on October  1, 2017, 20:00:01
Mijn Duitse collega heeft de Sony UBP-X1000ES vorige week getest en ik was daar bij.

In vergelijk met een Oppo 203 is de Sony de betere speler. Levert orgineel een betere beeld en geluidskwaliteit in vergelijk met Oppo. Bij de Sony hebben ze in de voeding betere componenten gebruikt.

Ik had het al van meerdere mensen vernomen en nu dus zelf ervaren. Ik kan hem wel leveren dat moet ik maandag even informeren. Als dat uiteraard een optie is voor jou.

We vermoeden dat de 1000 gebruik maakt van dezelfde Mediatek chipset als Oppo. Ik zeg vermoeden omdat de cooler eerst verwijderd moet worden willen we dat zeker weten. Vandaar ook dat deze wel Dolby Vision support krijgt.

+

Quote from: riwi on October  1, 2017, 20:38:25
Ik zal het aanpassen. Ik kon de x1000 nog nergens vinden. Maar ik had begrepen dat deze dezelfde mediatek chipset heeft als de Oppo's en de x800
Als dat niet blijkt te kloppen dan pas ik het aan :)
Als jij ze opzoekt en dat hier meld, dan voeg ik ze toe in het overzicht  :)

Als de Sony X800 dezelfde chip heeft als de X1000, en die laatste geeft beter beeld dan de Oppo. Is het dan zo dat een X800 (welke zeer gunstig geprijsd is) ook beter beeld geeft dan de Oppo?
C.q. is het verstandig van mij om die X800 te kopen? (analoge audio-uitgangen ga ik toch niet gebruiken!)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Kjelt

Quote from: Atmoz on October  2, 2017, 08:15:23
Als de Sony X800 dezelfde chip heeft als de X1000, en die laatste geeft beter beeld dan de Oppo. Is het dan zo dat een X800 (welke zeer gunstig geprijsd is) ook beter beeld geeft dan de Oppo?
C.q. is het verstandig van mij om die X800 te kopen? (analoge audio-uitgangen ga ik toch niet gebruiken!)
Nee dus want vanuit dat punt (zelfde chipset is zelfde kwaliteit beeld) zouden alledrie de spelers hetzelfde beeld laten zien. Dit is niet het geval. Dus er zijn andere verschillen, zie Viks opmerking dat de Sony 1000 meer en betere componenten in de voedingen heeft, wellicht ook andere printlayout, afscherming, meer metaal ipv plastick etc.

vik

Precies. Je was me voor  :)

Quote from: Kjelt on October  2, 2017, 08:29:40
Nee dus want vanuit dat punt (zelfde chipset is zelfde kwaliteit beeld) zouden alledrie de spelers hetzelfde beeld laten zien. Dit is niet het geval. Dus er zijn andere verschillen, zie Viks opmerking dat de Sony 1000 meer en betere componenten in de voedingen heeft, wellicht ook andere printlayout, afscherming, meer metaal ipv plastick etc.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dday

Quote from: Atmoz on October  2, 2017, 08:15:23
+

Als de Sony X800 dezelfde chip heeft als de X1000, en die laatste geeft beter beeld dan de Oppo. Is het dan zo dat een X800 (welke zeer gunstig geprijsd is) ook beter beeld geeft dan de Oppo?
C.q. is het verstandig van mij om die X800 te kopen? (analoge audio-uitgangen ga ik toch niet gebruiken!)

Mvg,

Atmoz

Hier erg tevreden over de x800 tot op heden. Oppo gister ook even te leen gehad. Ik persoonlijk zag geen verschil die de prijs voor mij persoonlijk rechtvaardigde. Enige wat ik wel jammer vind is geen ondersteuning voor "Dolby Vision" Zou mooi zijn als deze toch gaat komen. De x1000 is ook optie als deze "Dolby Vision" krijgt. qua aansluitingen zal ik gros niet nodig hebben.

Marco66

Heb nu ook de x800 een tijdje en ben erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Vanaf woensdag heb ik de 4k tv hangen en zal ik nog beter beeld hebben, ben erg benieuwd.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Fox

 cooler eerst verwijderd

heeft de Sony een fan ...


Quote from: vik on October  1, 2017, 20:00:01
Mijn Duitse collega heeft de Sony UBP-X1000ES vorige week getest en ik was daar bij.

In vergelijk met een Oppo 203 is de Sony de betere speler. Levert orgineel een betere beeld en geluidskwaliteit in vergelijk met Oppo. Bij de Sony hebben ze in de voeding betere componenten gebruikt.

Ik had het al van meerdere mensen vernomen en nu dus zelf ervaren. Ik kan hem wel leveren dat moet ik maandag even informeren. Als dat uiteraard een optie is voor jou.

We vermoeden dat de 1000 gebruik maakt van dezelfde Mediatek chipset als Oppo. Ik zeg vermoeden omdat de cooler eerst verwijderd moet worden willen we dat zeker weten. Vandaar ook dat deze wel Dolby Vision support krijgt.

vik

Passieve cooler van de chipset.


Quote from: Fox on October  2, 2017, 12:47:07
cooler eerst verwijderd

heeft de Sony een fan ...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dday

Al iets bekend over de NL verkoop prijzen en of de update komt voor "Dolby Vision" ?

Dday

#43
Vandaag toch maar een tweede Sony x800 aangeschaft. Deze heeft dan wel geen Dolby Vision, maar gaan we dit missen? We gaan het ervaren. De x800 spelen hier na volle tevredenheid UBD en Netflix. De Apple TV 4K is weer retour gegaan. Alleen nog een tv4 staan in de woonkamer.

Alleen die afstandsbediening is wel heel erg goedkoop. Deze gebruiken we gelukkig dan ook niet. Gebruiken harmony Elite's

Bij beide spelers werden drie UBD meegeleverd. Standaard bij de speler zit Inerno. Deze nu dubbel. (dus MP)

riwi

Ik hoor veel positieve berichten over de X800. Dat lijkt wel de speler to beat op dit moment in het lagere prijs segment.

Atmoz


Is er iemand die mij aan de RS232 codes/commando's van de SONY X1000ES kan helpen?

En kan diegene mij vertellen of de speler ook seriële signalen UIT stuurt?

Alvast vriendelijk bedankt!

Gr,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

home@the movies

Quote from: Atmoz on October 18, 2017, 20:36:09
Is er iemand die mij aan de RS232 codes/commando's van de SONY X1000ES kan helpen?

En kan diegene mij vertellen of de speler ook seriële signalen UIT stuurt?

Alvast vriendelijk bedankt!

Gr,

Atmoz

Ik informeer even bij Sony.


Atmoz

Quote from: home@the movies on October 18, 2017, 20:50:24
Ik informeer even bij Sony.

Ah super. Thanks!

Ik had zelf ook al geïnformeerd (best lang aan telefoon gehangen), maar ze kregen het niet voor elkaar me te helpen :angel:
Erna mail gestuurd maar nog niets op gehoord. (inmiddels ook >2 dagen geleden).

Hopelijk lukt 't jou wel :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo


home@the movies

Quote from: Atmoz on October 18, 2017, 21:26:17
Ah super. Thanks!

Ik had zelf ook al geïnformeerd (best lang aan telefoon gehangen), maar ze kregen het niet voor elkaar me te helpen :angel:
Erna mail gestuurd maar nog niets op gehoord. (inmiddels ook >2 dagen geleden).

Hopelijk lukt 't jou wel :worship:

Ik heb de RS232 codes voor je, mail me even met een gewoon mail adres dan stuur ik je de zip file door.

Gr
Werner