Mijn Rel Stadium III klinkt "astmatisch"

Started by Gullwing, September 23, 2017, 12:26:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gullwing

Geachte kenners,

Het houd even niet op hier...zie mijn vorige topic bij versterkers over mijn Marantz SR9600.

Misschien moet ik er even bij zeggen dat ik het weer beetje aan het oppakken ben de hobby, en nu alles eens even lekker opgeschud word lijkt het  of alles de geest geeft....

Wat er misschien ook mee te maken heeft is het volgende, ik woon in een 2 onder 1 kap huis, en mijn gepensioneerde buurtjes zijn paar maanden op vakantie, en heb ik dus de nu de mogelijkheid, om op een "lekker" volume te draaien, niet oorverdovend hard, maar wel harder als normaal.

Gisteren de Hobbit deel 2 zitten kijken, en de subwoofer kreeg het goed voor zijn donder vooral met de "draak" tijdens de film niets aan de hand, alles bulderde en donderde, maar toen ik alles afsloot en de versterker uitzette,begon mijn Rel onmiddellijk een soort "astmatisch" geluid te produceren...ook als ik de kabel lostrek, blijft hij zo klinken, heb aan alle potmeters gedraaid maar niets helpt, wat kan dit nu weer zijn?

Ben bang dat deze gerepareerd moet worden, of ook vervangen....

Iemand ervaring met een Rel die "astmatisch" klinkt, en bedoel dat er een soort vreemde constante ruis is die astmatisch klinkt......wat zou het kunnen zijn? En is het de moeite om deze nog te laten repareren, als hij het doet klinkt hij fantastisch.....
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Roeland

Vermoedelijk de amp.
Hij zal wel redelijk op leeftijd zijn, vaak begeven dan de grootste elco's/condensators het.
Dit veroorzaakt een statisch gekraak of humm geluid.

Een revisie zal niet zo duur zijn

yorkie13


Gullwing

Ok...nou dat word slepen dan aan die ong 50kg  :hehe:
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

yorkie13

Je kan heel eenvoudig de plate amp eruit halen.

Scheelt een heleboel in gewicht.

Gullwing

Quote from: Ralf67 on September 23, 2017, 16:37:11
Je kan heel eenvoudig de plate amp eruit halen.

Scheelt een heleboel in gewicht.

Ja dat is ook een optie ;-) gaan we doen ;-)
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Gullwing

Nog even een vraag, zou ik er nog een film mee kunnen kijken? Of komen er dan rookwolken uit? Zou graag hobbit deel 3 vanavond gaan kijken.......maar dat is wel heftig voor de sub uiteraard......maar kan het doen op een wat gematigder geluidsniveau.....
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

yorkie13


Gullwing

ja ga het proberen, klinkt het voor geen meter, dan stop ik....
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N