lg 42le8500 hdmi poorten kapot

Started by dvd-fan, September 21, 2017, 09:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvd-fan

Tv stond aan en ineens geen beeld meer over alle hdmi poorten.
Even googlen en schijnt vaker voor te komen. slechte verbindingen met hdmi chip.
Tv is 6 jaar oud dus repareren zal duur zijn als het al kan want moet nieuw board in.
Oplossing met fohn lijkt mij een broodje aap verhaal. Board met fohn verwarmen zodat slechte verbindingen weer beetje smelten.
Iemand goed in 100 contackten van chip nakijken? ;)
wordt dus nieuwe tv denk ik.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Appie1880

Föhnen helpt inderdaad niet. Wat wel helpt is het moederbord er uit halen en 10 minuten in een voorverwarmde elektrische oven verwarmen op circa 200 a 210 (niet te heet) graden. Zie bijv http://www.hirsi.nl/lg-led-tv-werkt-niet-meer-hdmi-poorten-de-oplossing voor meer uitleg.

Ik heb dat geprobeerd met onze TV en die werkt weer als vanouds.

Multimediaknaller

Vergeet niet om hem na 5 minuten even om te draaien zodat beide kanten gelijkmatig bruin worden, bestrooien met poedersuiker en genieten maar.

Lucky.L

Quote from: Multimediaknaller on February 17, 2019, 07:01:41
Vergeet niet om hem na 5 minuten even om te draaien zodat beide kanten gelijkmatig bruin worden, bestrooien met poedersuiker en genieten maar.
:D
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

notoxus

Heb exact hetzelfde meegemaakt. Zonde dat de reparatie kosten zo hoog waren.  Printplaat nog in de oven gehad maar geen verbetering.
Apparaat maar afscheid van genomen en een andere gekocht.
Een Sony voor wat het waard is.  :D
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Appie1880

Quote from: Multimediaknaller on February 17, 2019, 07:01:41
Vergeet niet om hem na 5 minuten even om te draaien zodat beide kanten gelijkmatig bruin worden, bestrooien met poedersuiker en genieten maar.

;D Ja, zoiets dacht ik ook in eerste instantie. Maar waarom niet proberen als ie toch stuk is en meerdere mensen melding maken dat dat werkt? Gaat vrij makkelijk. Gaat ook even flink stinken in de keuken.
Maar na het terugplaatsen van het moederbord deed de TV het weer.

Kjelt

Goed voorzien van flux en reflowen volgens het reflow profiel.
Zelf in een oven  of fohn is niet constant genoeg en te lang op hoge hitte kun je andere componenten slopen.
Voorkomen is beter dan genezen , een klein fluisterzacht ventilatortje die de tv beter koelt als je lange sessies kijkt. Meeste platte tv's hebben problemen met hitte.
Maar goed na 4 jaar zijn tv's toch eigenlijk wel afgeschreven tegenwoordig.

Betaalbaar en heel goed adres voor reparatie van tv audio en dergelijke:
https://www.technivision.nl/

Multimediaknaller

Quote from: notoxus on February 18, 2019, 08:09:18
Een Sony voor wat het waard is.  :D
Eens een Sony, altijd een Sony  :satisfied:

Tussendoor wel eens iets anders geproefd, maar nee toch niet echt mijn smaak  :unhappy: