Weg met de zuilen

Started by Roffel, September 20, 2017, 00:42:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roffel

Beste allen,

Momenteel ben ik in het bezit van een Onkyo TX-NR636 met een JAMO S628 HCS3 surround speakerset.
Ondanks dat ik erg tevreden ben met het geluid wil ik een iets minder prominente zuilen. De S628 heeft in de frontspeakers 2 subwoofers zitten waardoor de behuizing exteem diep is.

Ik wil eigenlijk naar een set zoals de BOSE Acoustimass 10 of de Harman & Kardon HKTS65.

Ik zou graag goed advies omtrent deze 'standaard homecinima'

Gr.

frank2

#1
Luisteren en kopen je gaat er waarschijnlijk flink op achteruit. Bose is troep en veels te duur. Er zijn vele goedkope en betere alternatieven. Bijv Usher 525 en een sub
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

BOSE is natuurlijk vloeken in de audiofiele kerk. Zie de reactie van Frank.  :D

Audio is sowieso te duur. En troep is er bijna niet meer.

Wat wil je uitgeven ? Tegelijkertijd...als je monitoren koopt dan moet je ook standaards hebben en dan neem je weer net zoveel ruimte in als met je speakers nu. Maar de KEF LS50 met een sub of 2 lijkt mij een leuke investering.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

patsijb

luisteren..
ik ben geen fan van Bose maar als het JOU bekoort dan moet je het gewoon doen.
het is altijd wikken en wegen tussen ideale luister/kijksituatie en leefsituatie


Erik

Mee eens er zijn mensen die zweren bij Bose terwijl ik na 1 minuut al gillend wegloop. Zelf luisteren en als het bevalt dan doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

chansig

Even voor de duidelijkheid: Dat vind ik ook. Gewoon kopen als je het wat vindt. Boeiend wat anderen vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

spike155

idd kopen wat je zelf goed vindt klinken.

Ik ben geen Bose-fan voor in huis, in mijn A6 daartegen, erg happy!!
mss ook een leuke om eens te luisteren, Monitor audio Radius serie, compact, hoge WAF en vond ik zelf erg goed klinken!
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

Rowdy

Je zou kunnen kijken naar merken als b.v. Tannoy, KEF, enz.

KayaRahnee

Quote from: Rowdy on September 20, 2017, 17:29:07
Je zou kunnen kijken naar merken als b.v. Tannoy, KEF, enz.

Luisteren bedoel je  ;)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Tinust

Elac heeft ook mooie en betaalbare sets
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind