Blumenhofer FS3.2 te leen/test en nu FS2 en X3.

Started by Mordante, September 15, 2017, 19:40:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: Mordante on November 15, 2017, 14:44:12
Het zijn de Raidho X-3 speakers geworden.

Wow, mooie speaker, maar ook wel een hele stevige prijs... (meer dan 20.000 euro adviesprijs).
Ben benieuwd naar de foto's.
In ieder geval veel luisterplezier gewenst!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mordante

Quote from: solitaire on November 15, 2017, 15:24:31
Op welk punt(en) zijn ze je beter bevallen dan de Blumenhofer ?



soli

Met de Blumenhofers bleed hey gelid wat versmeert. Wel lekker dynamisch maar de bas bleef wat rommelig. Het mid wat ongedefinieerd.

De X-3 is strakker opener, gecontroleerder. Wat ik wel intressant vind. Want de fs2 hebben ee veel hoger rendement en toch heb ik het idee dat de Raidho speakers beter bij mijn versterker past.

Mordante

Quote from: Pjotr27 on November 15, 2017, 17:04:22
Wow, mooie speaker, maar ook wel een hele stevige prijs... (meer dan 20.000 euro adviesprijs).
Ben benieuwd naar de foto's.
In ieder geval veel luisterplezier gewenst!

Foto's komen binnenkort. Echter ik heb nu de witte staan,het demo paar van de dealer. Deze worden voor de zwarte omgeruild. De zwarte waren niet ingespeeld dus dan was het geen eerlijk vergelijk geweest. Echter de witte zijn duurder. Standaard komen de speakers in het zwart.

Je bent welkom om een keer te komen luisteren.

solitaire

Quote from: Mordante on November 15, 2017, 19:25:05
Met de Blumenhofers bleed hey gelid wat versmeert. Wel lekker dynamisch maar de bas bleef wat rommelig. Het mid wat ongedefinieerd.

De X-3 is strakker opener, gecontroleerder. Wat ik wel intressant vind. Want de fs2 hebben ee veel hoger rendement en toch heb ik het idee dat de Raidho speakers beter bij mijn versterker past.

Sommige versterkers houden wel van wat weerstand.

Heb een tijdje geleden nog naar de C-2.2 kunnen luisteren: serieuze luidsprekers ! Weet niet of ze een vergelijkbaar weergavekarakter hebben, het is een andere serie natuurlijk. En een prachtige opbouw / afwerking.

Veel plezier van je aanwinst gewenst.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Pjotr27

Quote from: Mordante on November 15, 2017, 19:28:01
Foto's komen binnenkort. Echter ik heb nu de witte staan,het demo paar van de dealer. Deze worden voor de zwarte omgeruild. De zwarte waren niet ingespeeld dus dan was het geen eerlijk vergelijk geweest. Echter de witte zijn duurder. Standaard komen de speakers in het zwart.

Je bent welkom om een keer te komen luisteren.

Gaaf, ik woon in Indonesia, Maart kom ik naar Nederland voor vakantie. Wellicht leuk om dan een avondje te komen luisteren!
Begin April ga ik weer terug (Naar Makassar, Sulawesi)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mordante

Quote from: Pjotr27 on November 16, 2017, 01:38:00
Gaaf, ik woon in Indonesia, Maart kom ik naar Nederland voor vakantie. Wellicht leuk om dan een avondje te komen luisteren!
Begin April ga ik weer terug (Naar Makassar, Sulawesi)

Prima, laat maar weten tegen die tijd wanneer en of je kan.