Note 8 Samsung

Started by J.A.F._Doorhof, September 14, 2017, 15:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 18, 2017, 08:24:46
Beetje een dooddoener. Welke accu haalt dat wel. :)
Mij iPhone 7plus moest ik gemiddeld 1-2x bijladen 
Meestal 1x maar ook regelmatig net een 2e keer.

Over 2 weken krijgen we een 5500mah case dus dan is het geen issue meer. Daarnaast is het met wireless charging toch een stuk makkelijker om op te laden.

Daarnaast is het gewoon wennen. In de auto aan een lader en bij ddd computer een lader en nagenoeg elke telefoon heeft nooit problemen.

Als je de hele dag weigert een lader te gebruiken maar je gebruikt je telefoon continue tja......

Het is een beetje als "er is weinig negatiefs te vinden, gooi deze er maar in die werkt altijd"

Gisteren heb ik de note8 zeer intensief gebruikt en kwam rond 17:00 rond de 10% uit.

Vandaag nog intensiever en probeer nu wel op de hoogste resolutie te draaien maar heb de CPU op 70% staan, achtergrond WiFi uit en always on uit. Kijken hoe het dan gaat.

In alle eerlijkheid batterijleven is gewoon ruk op alle telefoons ik ben daar al aangewend. Elke keer hoop je 12-13 uur. Maar meestal ben je blij als je niet voor 15:00 even bij moet laden. Of het dan 15:00 of 16:00 is maakt eigenlijk ook weinig uit. Koop dan liever de telefoon die doet wat ik wil en laad een uurtje eerder op. Want in 99% van de gevallen is 1 oplaad sessie per dag meer dan genoeg. En met een accu case eigenlijk nooit.

In ieder geval niet mijn dooddoener.

Was één van de minpunten die ik in een gebruikerstest las die op Nu.nl staat.....

twani

Ik zou het zelf niet durven opschrijven...  Heb totaal geen praktijkkennis bij de nieuwste telefoons.

Mijn iPhone 6 (niet de S :D) gaat gewoon een dag of 3 mee zonder laden....

Dat is inclusief de hele dag foto's maken(autotaxatieapp waarmee ik de hele dag werk)


J.A.F._Doorhof

Was ook meer in het algemeen bedoeld.
Je ziet erg veel van dit soort dingen in reviews, op de een of andere manier hebben ze natuurlijk gelijk maar als je als casual lezer zoiets leest denk je "ga wel voor een ander merk".

Ik ben van mening, en denk niet dat ik alleen ben, dat Apple al jaren probeer te kijken hoe ver ze kunnen pushen.
Oh u heeft geen floppy drive nodig... gelijk
Oh u heeft geen CD rom nodig.... uiteindelijk gelijk
Oh u heeft geen knoppen nodig op uw media speler, die zitten aan de koptelefoon..... epic fail (iPod versie)
Een cardreader, of HDMI.... heeft u niet meer nodig binnenkort... let maar op..... epic fail (MBP 2017)
Een touchscherm..zit niemand op te wachten, we geven u een touchbar.... epic fail (MBP 2017)
Magsafe.... ach we verdienen meer als een laptop op de grond stuitert.... epic fail (MPB 2017)
Een hap uit het scherm?.... ach dat went wel..... we zullen zien (iPhone X)

En de prijzen BLIJVEN maar stijgen als een gek.
Daarnaast word de arrogantie steeds groter... wij veranderen de wereld van de laptop (kijk naar Microsoft.. die doen dat echt).
Nu ook met de keynote de opmerkingen over dat er nog een Oled goed genoeg was voor een iPhone, terwijl de werkelijkheid is dat ze enorm duur van Samsung moeten kopen en Samsung de schermen op 1000-1200 nits laat draaien en Apple op 625 terwijl ze in de keynote zeggen dat juist hun brightness zo belangrijk is.

Ik ben een enorme Apple fanboy maar heb echt mijn buik er vol van op dit moment.
Wat je nu wel ziet is dat heel veel mensen dingen als accu duur aanhalen om bv de Note 8 onderuit te halen, een iPhone 7Plus draait echter net zo lang of net iets minder en dat was echt het parade paardje qua accu duur. Daarnaast haalt dus inderdaad geen enkele smartphone een hele dag....

Vandaar dus mijn opmerking.
Apple is voor mij in het afgelopen half jaar van WOW ik ben fan echt afgezakt naar "wat gebeurt er met mijn geliefde Apple".
Ik zeg niet dat ik ooit weer terug ga, maar de ECHTE innovatie zit niet meer bij Apple. En dat is toch wat het merk zo groot heeft gemaakt, design is nog steeds super maar je stopt er toch een case omheen... dus tja.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

3 dagen zonder te laden?
Dat is een hele speciale iPhone dan... helemaal als veel foto's maakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

#54
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 18, 2017, 21:04:21
3 dagen zonder te laden?
Dat is een hele speciale iPhone dan... helemaal als veel foto's maakt.

Het is zeker een speciale...

Het is de mijne :D

J.A.F._Doorhof

LOL
Tussendoor zeker in de auto aan de lading ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sam1909

#56
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 18, 2017, 21:06:38
LOL
Tussendoor zeker in de auto aan de lading ?


twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 18, 2017, 21:06:38
LOL
Tussendoor zeker in de auto aan de lading ?

Ik rij overdag niet...

evilniek

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 18, 2017, 21:03:21
Was ook meer in het algemeen bedoeld.
Je ziet erg veel van dit soort dingen in reviews, op de een of andere manier hebben ze natuurlijk gelijk maar als je als casual lezer zoiets leest denk je "ga wel voor een ander merk".

Ik ben van mening, en denk niet dat ik alleen ben, dat Apple al jaren probeer te kijken hoe ver ze kunnen pushen.
Oh u heeft geen floppy drive nodig... gelijk
Oh u heeft geen CD rom nodig.... uiteindelijk gelijk
Oh u heeft geen knoppen nodig op uw media speler, die zitten aan de koptelefoon..... epic fail (iPod versie)
Een cardreader, of HDMI.... heeft u niet meer nodig binnenkort... let maar op..... epic fail (MBP 2017)
Een touchscherm..zit niemand op te wachten, we geven u een touchbar.... epic fail (MBP 2017)
Magsafe.... ach we verdienen meer als een laptop op de grond stuitert.... epic fail (MPB 2017)
Een hap uit het scherm?.... ach dat went wel..... we zullen zien (iPhone X)

En de prijzen BLIJVEN maar stijgen als een gek.
Daarnaast word de arrogantie steeds groter... wij veranderen de wereld van de laptop (kijk naar Microsoft.. die doen dat echt).
Nu ook met de keynote de opmerkingen over dat er nog een Oled goed genoeg was voor een iPhone, terwijl de werkelijkheid is dat ze enorm duur van Samsung moeten kopen en Samsung de schermen op 1000-1200 nits laat draaien en Apple op 625 terwijl ze in de keynote zeggen dat juist hun brightness zo belangrijk is.

Ik ben een enorme Apple fanboy maar heb echt mijn buik er vol van op dit moment.
Wat je nu wel ziet is dat heel veel mensen dingen als accu duur aanhalen om bv de Note 8 onderuit te halen, een iPhone 7Plus draait echter net zo lang of net iets minder en dat was echt het parade paardje qua accu duur. Daarnaast haalt dus inderdaad geen enkele smartphone een hele dag....

Vandaar dus mijn opmerking.
Apple is voor mij in het afgelopen half jaar van WOW ik ben fan echt afgezakt naar "wat gebeurt er met mijn geliefde Apple".
Ik zeg niet dat ik ooit weer terug ga, maar de ECHTE innovatie zit niet meer bij Apple. En dat is toch wat het merk zo groot heeft gemaakt, design is nog steeds super maar je stopt er toch een case omheen... dus tja.

Apple was altijd al vrij prijzig, wat is tegenwoordig nou nog écht innovatief? groter scherm, sneller, langere accuduur? Hardware verouderd ook zo belachelijk snel, je nieuwe telefoon is eigenlijk nu al oud, waarom een peperdure S8 of iPhone, echt a waste of time imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Remi

#59
Ik heb sinds een tijdje een snel lader in de auto en daarmee is voor mij eigenlijk het hele accuduur probleem opgelost.

http://www.samsung.com/nl/mobile-accessories/car-adapter-ep-ln915/EP-LN915UBEGWW/

Uiteraard zou een doorbraak in de ontwikkelings van accus de kern van het probleem oplossen maar dit werkt uitstekend voor mij.
Van en naar huis rijden moet ik toch.

Edit: je vind de snellader al vanaf 15 euro op internet.
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

J.A.F._Doorhof

Evilniek, ik doe enorm veel op mijn smartphone dus voor mij is het geen waste of money;)

Een snellader hebben we al een tijdje maakt eem enorm verschil
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 18, 2017, 21:04:21
3 dagen zonder te laden?
Dat is een hele speciale iPhone dan... helemaal als veel foto's maakt.

Niet echt. Als twani 'em verder sporadisch gebruikt dan kan het best. Zolang het scherm maar niet lang aan staat.

J.A.F._Doorhof

Zelfs in 100% standby vind ik 3 dagen heel wat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Quote from: Sirius666 on September 18, 2017, 23:07:21
Niet echt. Als twani 'em verder sporadisch gebruikt dan kan het best. Zolang het scherm maar niet lang aan staat.

Beetje Appen, Marktplaats bijhouden en mijn Autotelex Pro app, dat is het zo'n beetje..

Bellen doe ik nauwelijks, misschien daardoor toch echt bijna drie volle dagen... :)

J.A.F._Doorhof

Nooit verkopen zou ik zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KillerbeeNL

@Twani , kijk eens naar jouw Screen On Time hoe lang het scherm aan is geweest.

Die van mij A5 2016 gisterenochtend van de lader af geweest en deze morgen nog 65% met een SOT van 3u en 23 minuten helderheid op 50%

in de nacht gaat de WiFi en 3/4G uit en gaat er 1 a 2 % uit de batterij



Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

jasjenl

Wifi en/of 3g/4g uit kan heel veel schelen. Als ik dat uit zet op mijn iPhone kan ik ook wel een hele dag doorkomen zonder heel veel procent te verliezen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Rob_Dingen

Hoi,

Hier de iPhone 7 kan er ook 3 dagen mee doen maar ben geen heavy user.

Rob

evilniek

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 18, 2017, 22:49:19
Evilniek, ik doe enorm veel op mijn smartphone dus voor mij is het geen waste of money;)

Een snellader hebben we al een tijdje maakt eem enorm verschil


Wat doe je zoal op je smartphone als ik vragen mag?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

#69
Quote from: Rob_Dingen on September 19, 2017, 12:02:23
Hoi,

Hier de iPhone 7 kan er ook 3 dagen mee doen maar ben geen heavy user.

Rob

Die drie dagen van mij werden een beetje in twijfel getrokken maar gelukkig zijn er meer soortgelijke ervaringen zo blijkt maar weer.  Een telefoon die het eind van de dag niet haalt met één lading is voor mijn dan weer No Go.

KillerbeeNL

Quote from: twani on September 19, 2017, 17:36:13
Die drie dagen van mij werden een beetje in twijfel getrokken maar gelukkig zijn er meer soortgelijke ervaringen zo blijkt maar weer.  Een telefoon die het eind van de dag niet haalt met één lading is voor mijn dan weer No Go.
inderdaad , een SOT van een uur of 6 moet hij wel halen maar dan weet je gelijk hoeveel je dat ding in de hand hebt en dat vind ik wel belachelijk veel voor een gemiddelde gebruiker.

Voor een poweruser snap ik dat hij zeer vaak aan staat maar het einde van de dag niet halen met een batterij van 4000mah of zelfs met een powerbank erbij vind ik niet gezond.


Verstuurd van mijn duim naar jouw scherm

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Ik trok je niet in twijfel. Vind het alleen enorm lang.

Wat ik doe?
Social media, foto's, video en dat redelijk veel:)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik doe 10% per 1 uur browsen. Maar als ik ga filmen gaat het merkbaar harder, veel harder dan foto's.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Remi

Gaat een zelfde type telefoon bij iedereen 3 dagen mee onder alle omstandigheden, of alleen bij een paar personen omdat ze bijvoorbeeld wifi, 3g/4g, beeld donker etc tweaken?
Of wellicht het overgrote deel van de tijd in standy hebben staan.
Wellicht heeft de ene persoon alle opties aanstaan met het scherm op volle sterke en interesseert het 'm niet dat het dan veel energie zuipt.
Is daarom iemand anders telefoon slechter dan de jouwe omdat hij 'm anders gebruik of ingesteld heeft?
Mijn telefoon bv verbruikt bovengemiddeld veel want ik heb veel "agents" meedraaien die zaken automatisch voor me regelen.
Ik zie m'n telefoon dan ook niet als specifiek telefoon maar meer als tablet/computer waarmee ik allerlei taken kan doen.

Wel een beetje een vage discussie zo...."mijne gaat 3 dagen mee..."
Ja en de mijne nog langer als ik 'm uit zet!

Zodra er onder gelijke omstandigheden word getest zullen de resultaten veel dichter bij elkaar in de buurt liggen en zeker geen daaaagen verschillen.

Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

twani

Quote from: Remi on September 19, 2017, 21:50:25
Gaat een zelfde type telefoon bij iedereen 3 dagen mee onder alle omstandigheden, of alleen bij een paar personen omdat ze bijvoorbeeld wifi, 3g/4g, beeld donker etc tweaken?
Of wellicht het overgrote deel van de tijd in standy hebben staan.
Wellicht heeft de ene persoon alle opties aanstaan met het scherm op volle sterke en interesseert het 'm niet dat het dan veel energie zuipt.
Is daarom iemand anders telefoon slechter dan de jouwe omdat hij 'm anders gebruik of ingesteld heeft?
Mijn telefoon bv verbruikt bovengemiddeld veel want ik heb veel "agents" meedraaien die zaken automatisch voor me regelen.
Ik zie m'n telefoon dan ook niet als specifiek telefoon maar meer als tablet/computer waarmee ik allerlei taken kan doen.

Wel een beetje een vage discussie zo...."mijne gaat 3 dagen mee..."
Ja en de mijne nog langer als ik 'm uit zet!

Zodra er onder gelijke omstandigheden word getest zullen de resultaten veel dichter bij elkaar in de buurt liggen en zeker geen daaaagen verschillen.

Heb je wel een beetje gelijk in. Ik kwam erop omdat men de accuduur in de "Nu.nl" test als minpunt aangaf.

Daaroverheen nog mijn eigen verbazing over mensen die vóór het einde van de dag hun batterij hebben leeggesuckt transformeerde deze verhandeling tot vage discussie.

Ik geef toe, je hebt gelijk :D