Hypotheek en ex vriendin die niet meer wil betalen

Started by sicob, September 11, 2017, 15:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Quote from: MichelDW on September 11, 2017, 20:16:05
Stel dat je bank moeilijk doet als ze er achter komt dat jullie niet meer met 2 instaan voor de afbetaling...

Was het maar zo makkelijk. De bank heeft een hypotheekcontract waarin staat dat jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de verplichtingen die voortkomen uit die overeenkomst.

Zij hebben er maling aan dat jullie/zij iets anders afspreken.

Dat is dan ook gelijk wat je bij je ex moet uitspelen. Als zij ophoudt met betalen, komen alle lasten bij jou terecht. Jij kunt dat niet betalen. De bank legt dan de volledige rekening bij je ex neer. Die zal moeten betalen. Die 'afspraak' tussen jou en haar boeit de bank namelijk niet.
Ze kan dus kiezen tussen nu 25% betalen. Of heel even niets, en daarna de volle mep.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

sicob

Quote from: Nahpets on September 11, 2017, 20:46:24
Was het maar zo makkelijk. De bank heeft een hypotheekcontract waarin staat dat jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de verplichtingen die voortkomen uit die overeenkomst.

Zij hebben er maling aan dat jullie/zij iets anders afspreken.

Dat is dan ook gelijk wat je bij je ex moet uitspelen. Als zij ophoudt met betalen, komen alle lasten bij jou terecht. Jij kunt dat niet betalen. De bank legt dan de volledige rekening bij je ex neer. Die zal moeten betalen. Die 'afspraak' tussen jou en haar boeit de bank namelijk niet.
Ze kan dus kiezen tussen nu 25% betalen. Of heel even niets, en daarna de volle mep.

je hebt volkomen gelijk volgens mij, ik hoop echter dat dit scenario niet plaats gaat vinden
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Hans47

Op welk moment en waar is het met dit HT forum zo gelopen dat er nu van dit soort draadjes ontstaan?

Get a life....

chansig

#28
Ik denk dat het komt door (spel)programma's de honeymoonquiz, all you need is love, de Bus, Big Brother, waar gebeurde verhalen, mijn vrouw n*&kt een ander wie wil mij n*&ken etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

#29
Quote from: chansig on September 12, 2017, 07:49:37
Ik denk dat het komt door (spel)programma's de honeymoonquiz, all you need is love, de Bus, Big Brother, waar gebeurde verhalen, mijn vrouw n*&kt een ander wie wil mij n*&ken etc.

Gr. Hans

Je vergeet de belangrijkste: "Temptation Island".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

jasjenl

Dit subforum is toch prima geschikt voor dit soort topics? Staan genoeg soortgelijke vragen hier, dus ik snap het probleem niet helemaal...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

5061

Het zal ongetwijfeld aan m'n leeftijd liggen maar ben van mening dat de huidige samenleving het egoïsme hoog in het vaandel heeft staan. Verantwoordelijkheid voor elkaar is ver te zoeken. Ik, ik, ik een nog vele keren ik en dan pas degene waarvoor ik ooit gekozen heb bij mijn huwelijk. Maak het van dichtbij mee (echtpaar 20 jaar gehuwd met 2 kinderen van 14 en 16 jaar). "Ik wil vrij zijn." was zijn uitleg. Nadat hij het huis uit was (gezet door de politie) bleek na korte tijd dat hij een vriendin had van >20 jaar jonger dan hijzelf, met 2 kinderen van 1 en 3 jaar. Dus vrijheid is erg relatief. Maar z'n eigen vrouw en kinderen worden op alle fronten vergeten. Ik noem het puur egoïsme.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Ron_Z

Quote from: jasjenl on September 12, 2017, 11:19:00
Dit subforum is toch prima geschikt voor dit soort topics? Staan genoeg soortgelijke vragen hier, dus ik snap het probleem niet helemaal...

Volledig mee eens. De topictitel geeft prima aan waar dit over gaat. Interesseert je dit niet, dan lees je het niet en heb je er geen "last" van.


chansig

Mijn zegen heeft de TS om een topic als dit te openen. Ik zou er zelf nooit aan beginnen....maar ieder zijn ding. Gaf een antwoord op een vraag van een ander.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LittleNinja

Inderdaad prima plek voor dit topic. En laat de TS ook in zijn waarde.

Quote from: sicob on September 11, 2017, 17:30:50
ook dat is een overweging geweest echter moeten we dan 900 euro betalen aan de makelaar. (achteraf beter die voorwaarde niet opnemen in het contract maar ...)
Nu de toestand zo is op dit moment lijkt het me niet verstandig om dit aan mijn ex voor te gaan stellen. ;)

Wat ik mij afvraag is hoe lang is zo'n afspraak met een makelaar eigenlijk geldig? Het lijkt mij dat als een woning buitensporig lang te koop staat (vergelijken met de lokale markt) dat je hem wel iets kunt/mag verwijten. Hij weet nu zeker dat hij € 900 gaat krijgen, linksom of rechtsom.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jinsu

Dames en heren, let op a.u.b. op het taalgebruik ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.


fasteddie

Quote from: chansig on September 12, 2017, 12:06:30
Mijn zegen heeft de TS om een topic als dit te openen. Ik zou er zelf nooit aan beginnen....maar ieder zijn ding. Gaf een antwoord op een vraag van een ander.

Gr. Hans

Aan een vrouw of huwelijk :inlove:?

Erik

#39
Staat er niet iets in je contract met makelaar dat je weg kan na x jaar geen succes.
Denk niet dat die nog voor jou aan het werk is.

Je zegt het zelf al. Goed huis, goede prijs, goede buurt en dan toch vijf jaar niet verkocht...  :nowink:

Succes woensdag!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sicob

Quote from: Erik on September 12, 2017, 15:05:22
Staat er niet iets in je contract met makelaar dat je weg kan na x jaar geen succes.
Denk niet dat die nog voor jou aan het werk is.

Je zegt het zelf al. Goed huis, goede prijs, goede buurt en dan toch vijf jaar niet verkocht...  :nowink:

Succes woensdag!


Dank je wel Erik,
de makelaar komt dus morgen met 3 bezoeken, dus ja hij is nog aan het werk.

In contract vanmorgen nog gekeken en er is geen termijn. Om onder dit contract uit te komen en verwijt als reden neer te zetten moet je bewijzen dat hij nalatig is geweest, echter hij kan bewijzen dat hij meerdere malen met kijkers komt. Word een hele moeilijke zaak om dat te winnen.
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Erik

Quote from: sicob on September 12, 2017, 15:10:38

Dank je wel Erik,
de makelaar komt dus morgen met 3 bezoeken, dus ja hij is nog aan het werk.

In contract vanmorgen nog gekeken en er is geen termijn. Om onder dit contract uit te komen en verwijt als reden neer te zetten moet je bewijzen dat hij nalatig is geweest, echter hij kan bewijzen dat hij meerdere malen met kijkers komt. Word een hele moeilijke zaak om dat te winnen.
Wat is meerdere malen heb je elke maand wel bezoekers gehad dan wordt het idd lastig. Is het 1 x per half jaar sta je al sterker maar dat zal rechtshulp beter weten.
Heb je hem al eens gevraagd wat je in zijn ogen wel zou moeten veranderen om snel te verkopen. Vragen waarop de kopers afhaken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sicob

Quote from: Erik on September 12, 2017, 15:28:48
Wat is meerdere malen heb je elke maand wel bezoekers gehad dan wordt het idd lastig. Is het 1 x per half jaar sta je al sterker maar dat zal rechtshulp beter weten.
Heb je hem al eens gevraagd wat je in zijn ogen wel zou moeten veranderen om snel te verkopen. Vragen waarop de kopers afhaken.

Ja, meerdere malen over gehad maar er is niet echt een duidelijke reden.
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Jeroen de Waal

Is het huis al bijna afbetaald?
Begrijp niet goed hoe je een 2 onder 1 kap woning kan bekostigen als je 75% betaald terwijl je een bijstandsuitkering hebt. Bijstandsuitkering voor een alleenstaande is een kleine 600euro meen ik.

Even verder ontopic...
Als je ex weigert te betalen zou ik het neerleggen bij de bank.
Vervolgens een verkoop per volmacht en een aantal jaar de schuldsanering in. Jij voor jou 50% en je ex zoekt het zelf verder uit.


Jeroen.

sicob

Quote from: Jeroen de Waal on September 12, 2017, 15:57:03
Is het huis al bijna afbetaald?
Begrijp niet goed hoe je een 2 onder 1 kap woning kan bekostigen als je 75% betaald terwijl je een bijstandsuitkering hebt. Bijstandsuitkering voor een alleenstaande is een kleine 600euro meen ik.

Even verder ontopic...
Als je ex weigert te betalen zou ik het neerleggen bij de bank.
Vervolgens een verkoop per volmacht en een aantal jaar de schuldsanering in. Jij voor jou 50% en je ex zoekt het zelf verder uit.


Jeroen.


Huis is nog lang niet afbetaald. De grote truc is een maandelijkse Euribor rente met een minimale opslag op  heel groot bedrag als aflossingsvrij.  Dit bestaat niet meer voor starters.

ook die constructie aan gedacht , gaat betekenen dat zij het meeste gaat betalen.
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Jeroen de Waal

Maar hoe komt het dat jij je nog zo druk blijft maken over waar je ex mee blijft zitten?


Jeroen.

sicob

Quote from: Jeroen de Waal on September 12, 2017, 16:06:22
Maar hoe komt het dat jij je nog zo druk blijft maken over waar je ex mee blijft zitten?


Jeroen.


Ik ben te sociaal denk ik
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Jeroen de Waal

Ja dat is jammer in dit geval.

Het lijkt mij beter om aan jezelf te denken. Jij zit nu eigenlijk met een probleem, terwijl je ex waarschijnlijk voor haar gevoel niet eens een probleem heeft.
Denk aan jezelf. ;-)


Jeroen.

fasteddie

Euribor? Krijg je geen geld toe.....dat is de beste rente die je kunt krijgen ;D

sicob

Quote from: fasteddie on September 12, 2017, 17:47:33
Euribor? Krijg je geen geld toe.....dat is de beste rente die je kunt krijgen ;D


Nee, ben niet 1 van de paar honderd die het wel krijgen, maar ik betaal zeer weinig, is gelukkig een meevaller. Deze rente krijg ik nooit weer  ;D
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life