Kwaliteit HD beeld beamer slecht

Started by virtualite, September 11, 2017, 12:55:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

virtualite

Ik heb recent een beamer gekocht en deze netjes opgehangen. De beamer en het projectiescherm zijn goed (recht, afstand en juiste hoogte) opgehangen.

Ik heb een ACER H6517BD met een actieve HDMI kabel van 15 meter.

Echter ben ik niet geheel tevreden over de kwaliteit van het beeld. Zowel bij TV (Fox sports HD) als Blu ray films is er een soort ruis (of dansende pixels) te zien. Dit is vooral zichtbaar bij de scenes met veel licht.

De persoon in beeld is dan haarscherp en ruisvrij (net als een groot deel van het beeld) maar ik blijf vaak nog wat duidelijk zichtbare ruis zien.

Nu weet ik niet zeker of dit ruis is. Het lijkt meer dat er dan in dat stuk van het beeld een aantal pixels aan het dansen zijn.

In donkere scenes is het beeld wel een stuk beter maar treed het bovenstaande probleem soms ook op.

Wat ik zelf heb gedaan.
- Na wat zoeken lees ik vooral terug dat ruis te maken heeft met de manier van hoe de film is opgenomen, echter verwacht ik niet dat dit het probleem is. Dan zou ik zelf de ruis over het gehele beeld verwachten.

- 2 kortere HDMI kabels met een versterker gebruikt.

- Andere source aangesloten op een andere input op de beamer.

- Instellingen zoals brightness e.d. aangepast. (Hier verwacht ik toch wel dat ik wat fout doe.)

Erik

DLP zo te zien, de specs zijn goed genoeg voor prima beeld.
Je hebt al nieuwe kabels geprobeerd. Ik gezien de klacht (dansende pixels) bijna gaan denken aan een defecte unit.
Heb je niet de mogelijkheid om de klacht eens met de dealer te proberen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RalphH

Staat wellicht frame-interpolation ofzoiets aan?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

J.A.F._Doorhof

Is denk ik een "standaard issue" met de unit
Wij zien bij calibraties en reviews ook regelmatig dansende pixels en ruis.
Ik zou moeten zien of het hetzelde is. Maar wat je omschrijft lijkt me dat te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

virtualite

Wat wordt er bedoeld met de unit? Is dit iets wat ik zelf kan vervangen of moet hij dan via de reparatie procedure naar ACER?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"