UHD YT ap Android box ??

Started by J.A.F._Doorhof, September 7, 2017, 10:37:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

We zijn bezig met een review voor een 4k Android tv-box.
Allemaal erg leuk en fantastisch maar hoe krijgen we YT op 4K standaard app heeft 1080 als max (en speelt ook niet Full screen, er blijven iconen onderin beeld).

Iemand een idee ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

J.A.F._Doorhof

Aangepast lol
Filmpje heb ik weinig aan.
We zijn een Android tv box aan het reviewen maar ik kan er geen remote app bij vinden. Zowel niet op iOS als op Android. En met de ab is Netflix bv onbruikbaar en in muis mode is niet werkbaar.
De iconen heb ik al weg (kan alleen in muismode)

Het ziet er allemaal super uit, ook Kodi bv maar qua bediening is het een ramp
Met een goede app waarschijnlijk niet maar met de meegeleverde ab is het echt slecht.
Plus ik ga er toch vanuit dat een unit met hoge specs en 4k ondersteuning gewoon YT kan gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Voor Kodi is er op Android de app Kore, echter is dit enkel bruikbaar na het starten van de Kodi app.
Cetus Play is volgens mij nog steeds de meest aanbevolen app op Android als remote voor Android boxen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jasjenl

#4
Volgens mij hangt het van het type box af en wat voor chipset deze heeft. Dat de box 4k kan zegt nog niks over dat ie het dan met Youtube ook wil doen, Netflix bijv. doet ook alleen maar op android boxen met de juiste chipset (die een bepaalde vorm van DRM ondersteunt) HD en/of 4K, ook al kan de box hardwarematig wel 4K aan. Welke android tv box gaat het over?

Zie bijv. ook dit overzichtje:
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Waar zie je een remote app en 4k YT dan?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  7, 2017, 13:41:30
Waar zie je een remote app en 4k YT dan?

Geen idee wat je met remote app bedoeld, maar je geeft aan dat youtube niet 4k weergeeft, in deze test staat dat ze zonder problemen youtube filmpjes hebben gedraaid in 4k. Of mijn frans is niet zo goed. ;D Geen idee verder wat ze daarvoor hebben ingesteld...
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Vreemd.
Draai nieuwste versie en kom toch echt niet boven 1080p
Zie trouwens erg veel van dit soort "nep" reviews.
Als je een beetje leest vertellen ze eigenlijk niets. Waarschijnlijk type "apparaat gratis even wat typen" zo doe ik dus geen review ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EricR

Netflix in 4K is helaas alleen weggelegd voor een kleine groep gigantische bedrijven. Dit heeft inderdaad onder andere te maken met DRM's maar daar is ook samenwerking met Netflix voor nodig die alleen mogelijk  is bij flinke afzetaantallen.

Youtube is wel te doen maar dit schijnt aan de development kant weer niet makkelijk te zijn en daarom komt het weinig tot niet voor.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

J.A.F._Doorhof

Toch Maar wachten op Apple Tv dan maar.
Kodi draait wel super op deze box.
YouTube op zich ook
Alleen besturing van Netflix is onmogelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  8, 2017, 00:20:45
Toch Maar wachten op Apple Tv dan maar.
Kodi draait wel super op deze box.
YouTube op zich ook
Alleen besturing van Netflix is onmogelijk.
Wat is het probleem met Netflix?
-werkt de Cetus app niet goed met de Netflix app?
-wat ik vaak zie is dat men de Netflix app gebruikt app tablet/phone en dan cast naar het device
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

road rebel

Voor een TV box wil je eentje die Android TV draait, geen reguliere Android.  ;)
Dat scheelt heel veel ellende qua besturing, de gewone android is namelijk bedoeld om met een touchscreen te besturen (al kan je het "behelpen" met een airmouse) terwijl Android TV bedoeld is voor... TVs en traditionele afstandsbedieningen.

road rebel

Quote from: maximus79 on September  7, 2017, 13:34:35
http://paradoxetemporel.fr/8481-test-de-box-android-tv-alfawise-h96-pro-tv-box-3g-32g.html

Volgens deze test zou het in ieder geval mogelijk moeten zijn.

Dan moet je mij uitleggen hoe je 4K natief kan weergeven met een BenQ W1090  ;D
Volgens mij is het gewoon weer de zoveelste "review" die voornamelijk blogt voor het aandeel op gearbestverkopen.

KillerbeeNL

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  8, 2017, 00:20:45
Toch Maar wachten op Apple Tv dan maar.
Kodi draait wel super op deze box.
YouTube op zich ook
Alleen besturing van Netflix is onmogelijk.
gewoon zoiets aanschaffen.
Werkt perfect

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Moet in mijn opinie gewoon met een ab ook werken.
Ben daar best strikt in. Natuurlijk werkt toetsenbord ook maar een app die uit de doos niet werkt vind ik jammer. Maar ben nog aan het testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

modde239

Quote from: KillerbeeNL on September  8, 2017, 20:45:06
gewoon zoiets aanschaffen.
Werkt perfect

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Gebruik deze samen met mijn Xiaomi Mi Box...werkt goed...

KillerbeeNL

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  8, 2017, 20:47:29
Moet in mijn opinie gewoon met een ab ook werken.
Ben daar best strikt in. Natuurlijk werkt toetsenbord ook maar een app die uit de doos niet werkt vind ik jammer. Maar ben nog aan het testen.
dat werkt ook wel met de originele ab en zijn ahum muis functie maar zo'n dingetje van een 9 euro geeft zoveel gemak

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)