IFA JVC update van de projectoren

Started by home@the movies, September 1, 2017, 13:24:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Net binnen van JVC, er komen upgrades aan van de bestaande projector line up nl de;
X9900BE
X7900BE/WE
X5900BE/WE

4K/HDR compatible D-ILA Projector "DLA-X9900BE", "DLA-X7900B/WE", "X5900B/WE"
<Main Features>
1. Ultimately evolved "4K e-shift5"
"e-shift" is JVC's proprietary high resolution display technology which realizes 4K resolution. 4K contents are becoming more common and following that trend, the algorithm is redesigned. The new algorithm improves the precision of 4K reproduction which results in clear picture with more depth and reality. It also reduces unnecessary artifacts appearing at the same time.

2. Literally "Dynamic" HDR function
Unlike direct view type displays whose screen size and brightness are specified, when trying to reproduce the PQ curve adopted by HDR10 on a projector, adjustment on the projector is indispensable.
In addition to the Auto Switching HDR Picture mode and the gamma adjustment function that can flexibly adjust the image according to the viewing environment, for "DLA-X9900BE" and "DLA-X7900B/WE", two color profiles, one prioritizing Brightness, and the other prioritizing Color, can be selected depending on the customers' requirement.
Not only that, maximum brightness of 2,000 lm (DLA-X9900BE), and the industry's leading native contrast ratio of 160,000:1 (DLA-X9900BE), together with the use of intelligent lens aperture which can now be active for HDR content, can let you enjoy the most dynamic HDR images ever seen before.
Also to help customers adjust the projector, the mastering information (MaxCLL / FALL)* included in
HDR content such as UHD Blu-ray will be shown on the OSD information screen.
*Depending on content and player, it may not be displayed.

3. "Multiple Pixel Control"
JVC's original image processing technology "Multiple Pixel Control" has been improved together with the improvement of e-shift technology. The new process can deliver fine grain 4K images more than ever.
It achieves the reality unique to 4K resolution

4. Low Latency Mode realizing High Quality Image
"Low Latency Mode"* that reduces the frame delay, not only can deliver merit for improved game play. It can also offer merit for processing high band-width signals such as 4K10bit, 12bit etc. directly without compression. You can enjoy great images without losing the quality of the original source.
*Not possible to use at same time with 3D playback or Clear Motion drive
 
5. 18Gbps Full 4K transmission with HDCP 2.2
Full specification 4K video input compatible with 18Gbps transmission band such as 4K/60p 4:4:4, 4K/60p 4:2:2/36bit, 4K/24p 4:4:4/36bit is possible. It realizes beautiful color tone expression and smooth gradations. It also supports HDCP 2.2, which enables playback of copyright-protected content such as video distribution service and UHD Blu-ray.
<Other Features>

1. Certified with "THX 3D display standard (DLA-X9900BE, DLA-X7900B/WE)
2. Two blur reduction technologies, "Clear Motion Drive" which is compatible up to 4K/60p 4:4:4 video signals, and "Motion Enhance" which optimally drives the "D-ILA" device are equipped.
3. 6 axis color management installed.
4. Compatible with "Auto Calibration Function"* that optimizes image quality under various installation conditions and also compromise for the changing colour balance in long-term projector usage etc.
*In order to use the "Auto Calibration Function", an optical sensor, exclusive software, PC and LAN cable is required.
5. Additional screen compatibility for "Screen Adjustment Mode", which correct the color balance that can differ by various screen characteristics.
6. Two memory prepared for "pixel adjustment function" capable of fine adjustment by 1/16 pixel units.

home@the movies

Verder komt er nog een 20ste verjaardagseditie aan in knalrood  :unsure:


scoc

#2
Thx voor de update.

Het valt wel op dat JVC sinds de 5/7xxxx modellen nu elk jaar een nieuw model brengt met kleine updates terwijl de 1/2 hiervan via software te fixen is.


JVC had/heeft wel een sprong gemaakt met de 5/7xxxx reeks maar blijft nu ook wel 2 jaar ter plaatste trappelen.

En een 5de generatie van 4k e-shift ... tja ... wat kan je daarop zeggen, want ze blijven de echte sprong naar true 4k maar uitstellen. Aan dit tempo zie ik JVC de komende 1-2 jaar geen echt 4K model uitbrengen onder 10K euro.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on September  1, 2017, 13:28:08
Thx voor de update.

Het valt wel op dat JVC sinds de 5/7xxxx modellen nu elk jaar een nieuw model brengt met kleine updates terwijl de 1/2 hiervan via software te fixen is.


JVC had/heeft wel een sprong gemaakt met de 5/7xxxx reeks maar blijft nu ook wel 2 jaar ter plaatste trappelen.

En een 5de generatie van 4k e-shift ... tja ... wat kan je daarop zeggen, want ze blijven de echte sprong naar true 4k maar uitstellen. Aan dit tempo zie ik JVC de komende 1-2 jaar geen echt 4K model uitbrengen onder 10K euro.

I rest my case  ;) ;D



vik

#4
Persoonlijk ben ik juist zeer nieuwsgierig naar de nieuwe E-shift. Gebaseerd op een nieuwe techniek en weer een stap dichterbij native 4K.

Op een 3 meter breed scherm met een zit afstand van 3m is er 0,0 verschil tussen een native 4K paneel of E-shift is mijn ervaring.  Dan is er nog native contrast wat heel veel bijdraagt aan onder andere een mooie HDR weergave. Daar is JVC altijd zeer sterk in geweest. De native contrast waarde kan ik nog nergens terug vinden bij Sony. En natuurlijk niet vergeten het optische pad. De lenzen blijven van een zeer hoge kwaliteit glas.

Ook een verbeterde HDR weergave en Wide Color Gamut.

Ik ben zeer nieuwsgierig naar beiden merken, maar het is nu de vraag wat er mooier uitpakt:

Een vernieuwde E-shift 5 met glas met  vs native 4K met plastic lenzen van volgens Sony goede kwaliteit (instap modellen).  :confused:

Ik denk dat we JVC nog niet uit moeten vlakken en moeten wachten op de resultaten.

In ieder geval een stap in de goede richting  :thumbs-up:



Quote from: scoc on September  1, 2017, 13:28:08
Thx voor de update.

Het valt wel op dat JVC sinds de 5/7xxxx modellen nu elk jaar een nieuw model brengt met kleine updates terwijl de 1/2 hiervan via software te fixen is.


JVC had/heeft wel een sprong gemaakt met de 5/7xxxx reeks maar blijft nu ook wel 2 jaar ter plaatste trappelen.

En een 5de generatie van 4k e-shift ... tja ... wat kan je daarop zeggen, want ze blijven de echte sprong naar true 4k maar uitstellen. Aan dit tempo zie ik JVC de komende 1-2 jaar geen echt 4K model uitbrengen onder 10K euro.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mediasluis

#5
Quote from: vik on September  2, 2017, 08:19:50
Ik denk dat we JVC nog niet uit moeten vlakken en moeten wachten op de resultaten.

Precies,... Ik ga deze nieuwe JVC serie hier ook naast de Sony VW360 zetten en dan kan de klant zelf beoordelen of ze verschil zien in zowel de details alsook de diepte.
Ik ben zelf ook erg benieuwd.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

home@the movies

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de 20ste verjaardagseditie, deze zou een native contrast halen van 200.000:1 volgens de prod eng. is dit het strafste contrast wat hij ooit heeft gezien  ;)

De twee HDR presets zijn ook mooi meegenomen, ééntje gebruikt geen kleurfilter en dan krijg je SRGB color space maar dus hogere lichtopbrengst.
De andere maakt wel gebruik van het filter, dus meer kleuren maar minder licht, verder nog wat verschil in de gamma curve om beide presets te optimaliseren voor hun respectievelijke doeleinden.

Wat ook wel belangrijk is om weten;

Waneer je de low latency mode gebruikt dan krijg je ongecompresseerd 12 Bit 444 video, wel heb je dan geen clear motion drive mogelijkheden omdat deze processing uiteraard voor de nodige vertraging gaat zorgen.
Altijd leuk om dit even uit te testen en toch wel een belangrijk gegeven met het hele UHD HDR gebeuren.


home@the movies

De video van de JVC's komt er binnen een half uurtje aan ;)


wrcveen

| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

Kjelt


evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Koiboy

Erg interessant om te volgen hoe fabrikanten worstelen met een oplossing voor de HDR technologie aangezien ik nog verre van overtuigd ben dat dit een 'must have' is.

Op mijn X-7000 moet ik nog zelf het HDR kleurprofiel selecteren, ik hoop dat dit in nieuwere modellen automatisch gebeurt.


P.S.
Het 'Natuurlijk' kleurprofiel gaf een veel te donker beeld bij Independance Day 4K.
Tegelijk viel mij op dat tal van scenes echt geen 4K opnames zijn geweest en daarom, wat mij betreft: zonde van de meerprijs.

home@the movies

Quote from: Koiboy on September  3, 2017, 12:22:24
Erg interessant om te volgen hoe fabrikanten worstelen met een oplossing voor de HDR technologie aangezien ik nog verre van overtuigd ben dat dit een 'must have' is.

Op mijn X-7000 moet ik nog zelf het HDR kleurprofiel selecteren, ik hoop dat dit in nieuwere modellen automatisch gebeurt.


P.S.
Het 'Natuurlijk' kleurprofiel gaf een veel te donker beeld bij Independance Day 4K.
Tegelijk viel mij op dat tal van scenes echt geen 4K opnames zijn geweest en daarom, wat mij betreft: zonde van de meerprijs.

Het gaat nu inderdaad automatisch, en als je de juiste combinatie in zowel de projector als blu ray speler weet te vinden wat clipping ed. betreft kan het echt wel een verbetering zijn.
Blijft het feit dat er inderdaad nog een hele weg af te leggen is wat HDR projector betreft, maar als je bvb ziet ho snel het laser verhaal nu zijn intrede doet dan ben ik alleen maar hoopvol dat ook ander zaken alleen maar beter gaan worden.
De JVC's laten nu ook zien op welk nit level de HDR gemasseerd is, zo kan je als gebruiker ook het juiste profile kiezen om bvb 1000 of 4000 nits op een juiste manier te kunnen weergeven.


home@the movies

Wat de reportages betreft, alweer graag gedaan.
Het is altijd afzien om alles zo snel mogelijk allemaal klaar te krijgen maar wel leuk om te zien dat er toch heel wat mensen dit in de loop van de komende weken en maanden bekijken.

Het is wel reppen nu, in het begin konden we ons nog veroorloven om pas na de IFA aan een filmpje te werken, nu moet het gewoon de dag zelf nog online of het is al oud nieuws  ;D ;D.
Ik moet mijn zoon ook van harte bedanken om het allemaal snel gemonteerd te krijgen en toch nog een beetje leuk te houden. :worship:

bmateijsen

Weer gaaf gedaan weer! En super snel!

williams

QuoteDe JVC's laten nu ook zien op welk nit level de HDR gemasseerd is, zo kan je als gebruiker ook het juiste profile kiezen om bvb 1000 of 4000 nits op een juiste manier te kunnen weergeven.

Hoi Werner laat de nieuwe generatie van de jvc's dit in het menu zien bij het afspelen van een ultra hd blu ray ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Quote from: williams on September  3, 2017, 17:00:11
Hoi Werner laat de nieuwe generatie van de jvc's dit in het menu zien bij het afspelen van een ultra hd blu ray ?

Het komt dacht ik zelfs even op het scherm van zodra de UHD Blu Ray start, ik ben het vergeten te vragen om dit even in demo te zien toen ik daar was.

williams

QuoteHet komt dacht ik zelfs even op het scherm van zodra de UHD Blu Ray start, ik ben het vergeten te vragen om dit even in demo te zien toen ik daar was

Dit vind ik wel erg handig ,je vraagt je alleen af waarom deze optie er op de uh blu ray spelers nog niet opzit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Werner zijn de nieuwe projectoren sneller met HDMI synchronisatie? Bij de huidige generatie is dit echt wel frustrerend traag.

home@the movies

Quote from: williams on September  3, 2017, 18:04:15
Dit vind ik wel erg handig ,je vraagt je alleen af waarom deze optie er op de uh blu ray spelers nog niet opzit .

Op de Oppo kan je deze info ook uitlezen hoor  ;)

home@the movies

Quote from: Kjelt on September  3, 2017, 19:22:40
Werner zijn de nieuwe projectoren sneller met HDMI synchronisatie? Bij de huidige generatie is dit echt wel frustrerend traag.

De Z1 stond te spelen toen ik in de demo room was, ik heb het dus niet gezien. Maar nu je het aanhaalt, ik ga de vraag even naar de product engineers doorspelen want het is inderdaad erg irritant.

raindog

Ik moet zeggen dat ik laatst bij Vik zéér onder de indruk was van de X7500, vooral met bluray. Qua contrast, kleur, scherpte, dieptewerking en beeldrust zette die naar mijn idee een nagenoeg perfect beeld neer. Ik ben dan ook benieuwd wat de X7900 nog gaat toevoegen als je geen 4K HDR bronnen gaat gebruiken. Dat geld overigens ook voor de Sony's, de meeste evolutie lijkt in 4K en/of HDR weergave te zitten. Zijn we op het punt gekomen dat de bluray weergave uitontwikkeld is of wordt ook daar nog winst behaald met de aankomende generaties?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike