Simpele kodi box?

Started by André_84, September 1, 2017, 05:25:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Ik wil toch graag af van het spelen van films via de laptop. Aangezien ik vooral via kodi speel en dit prima bevalt zit ik te denken aan een of andere kodi box. Ik wil eigenlijk vooral films vanaf externe hd, misschien in de toekomst nas afspelen en vooruit, misschien een keer streamen vanaf Exodus. Netflix/youtube zit in de tv ingebakken :).

bij voorkeur 4k hdmi 2.0 en hdcp 2.2 en usb 3.0 en bovenal: gebruiksgemak! Dwz eenvoudig bedienen en bv makkelijk kunnen updaten.

Marktplaats staat vol met dit soort dingen: as9r, mxqpro, x96nogwattes. Zitten allemaal tussen de 40 en 60 euro en lijken allemaal te beloven wat ik zoek.

Zijn dit soort kastjes aan te raden of kan ik het beter links laten liggen? Is er eentje die er misschien bovenuit steekt?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

activ

Het grootste nadeel van de goedkope kasjes vind ik persoonlijk dat ze vaak erg langzaam zijn. Als je geen library aanmaakt gaat het dan nog net, maar met is gewoon niet te doen (naar mijn standaard). Als je er wat langer plezier van wilt hebben zou ik een stapje hoger gaan in prijs, en let ook op updates en ondersteuning.


Sent from my iPad using Tapatalk

Kanariepiet

Ik heb een mooie Wetek Play2 voor je in de aanbieding in de markt ;)

_ MarcelloW _

Wat ik tot nu toe het best vind werken is een Intel NUC met OpenElec.

Snel
Eenvoudig
Goed te updaten
met een CEC module goed te bedienen met de remote van je TV.

Wellicht iets duurder, maar volgens mij een prima optie.

Daarnaast ontvang ik binnenkort een Xiaomi MiBox3 om te testen. Dus daarover kan ik hopelijk snel meer vertellen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

whoknows

Nvidia Shield is ook een hele goede maar wel duurder .....
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

KillerbeeNL

houd je van softwarematig "knutselen" en flashen van firmware neem dan zo'n goedkoop ding , experimenteer er lekker mee en als hij niet aan jouw eisen voldoet op MP zetten en iets meer uitgeven.

Ik heb zo'n goedkoop dingetje en na wat tweaken voldoet hij prima voor muziek luisteren en films streamen via Kodi.

de zwaardere skins/builds met alle toeters en bellen loopt hij minder op dus die installeer ik niet , het gaat mij voornamelijk om het streamen ;-)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

André_84

Voorop staat voor mij dat ik er gedownloade films vanaf mn externe hd mee kan afspelen, en dat in.de gewenste video en audioformaten.

Kodi werkt voor mij prima als player/interface, maar is eerlijk gezegd ook niet zo hard nodig. Handig dat je automatisch de subs erbij kan zoeken/spelen weliswaar. Streamen vanaf exodus gebeurt maar zelden, maar is toch een leuke extra optie. Het moet het gewoon doen zonder al te veel fratsen
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Peerless Monster

Kodi? Kom je dan niet met Brein in de knoop?
Ik loop er elkaar tegenaan, omdat ik gewoon films huur (on demand), dat niet de laatste films beschikbaar zijn.
Als je illegaal streamt (kodi?), dat het dan gewoon wel mogelijk is...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

André_84

Nouja streamen doe ik buiten netflix om nagenoeg nooit dus, maar dan vooral omdat de kwaliteit van de nieuwere relsease vaak slecht is. 720 of 1080p lukt vaak nog, maar surround bijna nooit.

Maar dat een beetje terzijde? Het gaat om welke box hey.moet worden! :D

Die wetek, werkt dat mooi en doet ie alles wat ik zoek? 4k en hdcp 2.2 bv?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

KillerbeeNL

neem een VPN server voor Kodi  en daarnaast Netflix en Ziggo Series en Movies XL en er is genoeg te zien.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

_ MarcelloW _

Quote from: Peerless Monster on September  1, 2017, 19:05:35
Kodi? Kom je dan niet met Brein in de knoop?
Ik loop er elkaar tegenaan, omdat ik gewoon films huur (on demand), dat niet de laatste films beschikbaar zijn.
Als je illegaal streamt (kodi?), dat het dan gewoon wel mogelijk is...

Waarom is het streamen met Kodi illegaal?
Het is toch gewoon media speler software?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

whoknows

#13
Zolang je kodi gebruikt om eigen content af te spelen is er niets aan de hand. Wanneer je addon gebruikt en illigaal dingen aan het streamen bent dan is Brein niet blij met je.

Standaard is kodi zeker niet illegaal. <zucht spelling> :-[ :-X
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

André_84

Qua prijs lijkt de Mxq pro 4k de meest interessante optie volgens mij. Zijn er redenen waarom ik meer geld zou uitgeven voor een andere mediaspeler?

Wat werkt overigens fijner, zo'n rii i8 toetsenbord of ern airmouse?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

KillerbeeNL

geen ervaringsdeskundige met een airmouse maar zo'n mini toetsenbord werkt top met zo'n kastje.

Ik heb nu alleen de orginele remote nodig om hem uit te zetten

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

dennism

Quote from: _ MarcelloW _ on September  1, 2017, 20:54:23
Waarom is het streamen met Kodi illegaal?
Het is toch gewoon media speler software?

Dat ligt er uiteraard aan wat je streamed, is de content uit legale bron is er niet illegaals aan, Kodi zelf is dan ook totaal niet illegaal. Gebruik je echter plugins die linken naar materiaal uit illegale bron (wat bijna iedere plugin doet) is het wel illegaal. 

André_84

In hoeverrevid het tegenwoordig noodzakelijk / aan te raden om te werken met een vpn eigenlijk?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

dennism

Quote from: André_84 on September 21, 2017, 11:13:58
In hoeverrevid het tegenwoordig noodzakelijk / aan te raden om te werken met een vpn eigenlijk?

Als je alles legaal doet, weinig reden, kan dan zelfs negatief werken (VPN is lang niet altijd even snel). Doe je echter minder legale zaken dan wordt een VPN wel belangrijk. Zeker voor zaken als torrents en zaken die op de achter grond gebruik maken van torrent (denk aan popcorntime en varianten). Voor nieuwsgroepen is het een extra beveiliging maar iets minder belangrijk omdat je daar normaliter al via een versleutelde verbinding communiceert en in de regel niets upload.