iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 12:03:57
Ook.
Maar in de i7 series zit h264 hardware decoding daardoor waren die veel sneller dan bv de macpro. Beetje lullig als je een macpro koopt voor video editing en de mbp sneller is.

Dat klopt, maar enkel omdat deze een ingebouwde GPU heeft. Die doet deze decoding / encoding. In de huidige Mac Pro zou de D700 dat moeten doen, ik meende iig dat die ook H264 decoding en encoding in hardware deed, de nieuwere generaties AMD en Nvidia GPU's hebben het allemaal wel in ieder geval misschien dat de D700 de laatste generatie is die het niet heeft.

Is eigenlijk de kwaliteit daarvan ook wel het zelfde? Een aantal van mijn klanten zweert bijv. nog steeds bij het langzamere CPU rendering omdat de kwaliteit daarvan zichtbaar beter zou zijn.

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 12:05:25
Ik denk dat mensen die een x kopen niet via een abbonoment lopen.
Ik koop al jaren mijn telefoons gewoon los.
Heb t-mobile unlimited en kies zelf mijn telefoon. Ideaal.

Uit de praktijk kan ik je vertellen dat nagenoeg iedereen die op of rond het sociaal minimum zweeft zo'n ding 'gratis' bij een abbo neemt.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jasjenl

Quote from: Hanky Panky on September 14, 2017, 12:25:30
Uit de praktijk kan ik je vertellen dat nagenoeg iedereen die op of rond het sociaal minimum zweeft zo'n ding 'gratis' bij een abbo neemt.
Maar dat zal toch niet de doelgroep zijn voor de iPhone X?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Erik

#103
Quote from: jasjenl on September 14, 2017, 12:42:20
Maar dat zal toch niet de doelgroep zijn voor de iPhone X?
Iedereen die betaald is voor Apple de doelgroep. Arm, rijk, Apple discrimineert niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dura

Ja, die nieuwe X is duur maar wat mij betreft, so what? Ik ben al op zo'n leeftijd dat ik niet meer het nieuwste van het nieuwste hoef te hebben. Dus heb ik vorige maand een iPhone SE gekocht, 128GB (complete muziekverzameling in hoogste kwaliteit AAC) voor €360,-
Het geluid vond ik dusdanig goed doenbaar (in de trein) dat ik mijn Sony DAP verkocht heb.
En dan heb ik voor naar mijn normen voor relatief weinig geld een prachtig snel (a9 cpu) en compact toestelletje. Met jarenlange OS-updates.
En tegen de tijd dat ik een nieuwe nodig heb, krijg ik vermoed ik voor weer zo'n bedrag een bezelloze iPhone met OLED-scherm, omdat er tegen die tijd al lang weer een nieuwe uit is voor wie weet €2000,-
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

dennism

Quote from: jasjenl on September 14, 2017, 12:42:20
Maar dat zal toch niet de doelgroep zijn voor de iPhone X?

Niet de doelgroep, maar een laag van de samenleving waar het schijnbaar status geeft om een dure telefoon te hebben in de categorie iPhone of bijv. Samsung flagship. Waarbij je regelmatig denkt  had je dat geld niet beter kunnen besteden.

Hanky Panky

Quote from: jasjenl on September 14, 2017, 12:42:20
Maar dat zal toch niet de doelgroep zijn voor de iPhone X?

Nou en of. De mensen die het minste te makken hebben,  hebben dit soort dingen vaak als eerste. Status, de heb, niet vooruit kunnen plannen, impuls prikkel prikkel etc etc. Ze geven hun vakantiegeld ook altijd twee keer uit: half mei doen ze een dure aankoop want: deze maand komt het vakantiegeld en als het binnenkomt: hee! Vakantiegeld, uitgeven die hap !

En een dikke telefoon is een recht hè, net als op vakantie gaan. Ook als je € 30.000 - 40.000 schuld hebt  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Langzaam renderen beter dan snel zie ik niet.
Als het goed gebeurt gaat het goed
Het is geen koken.

Fcpx heeft nv nog steeds een mooie rendering en is bloedsnel vergeleken met Adobe
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marcel87

Ik ga denk ik de iPhone X bestellen, al vind ik het best veel geld. Privé zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan een telefoon.. Maar goed, ik heb bijna drie jaar gedaan met de 6, dus het mag wel een keertje ;D
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Martinus

Quote from: jasjenl on September 14, 2017, 12:42:20
Maar dat zal toch niet de doelgroep zijn voor de iPhone X?
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 12:05:25
Ik denk dat mensen die een x kopen niet via een abbonoment lopen.
Ik koop al jaren mijn telefoons gewoon los.
Heb t-mobile unlimited en kies zelf mijn telefoon. Ideaal.

Psies, koop ook altijd los. Deels omdat de sim van de werkgever er in past. (Die loopt nogal achter met de nieuweste foons) .
Over de doelgroep, gaat denk ik knap lastig worden om een abbot met een X te krijgen als je al bekend bij de bkr. Als je ziet dat je een 256gb plus al 330 moet bijbetalen en 47,50 maandbedrag.... nja elke laag van de bevolikng zal er een kopen. Als die mooi is, ik ook.
............

Starred


Kerkhoffd

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 12:05:25
Ik denk dat mensen die een x kopen niet via een abbonoment lopen.
Ik koop al jaren mijn telefoons gewoon los.
Heb t-mobile unlimited en kies zelf mijn telefoon. Ideaal.

Waar koop je een beetje voordelig losse toestellen? Mijn dochter heeft er binnenkort een nodig, en koop eigenlijk zelf nooit een toestel. Dat gaat gewoon via mijn werk.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Martinus

Quote from: Kerkhoffd on September 14, 2017, 21:57:03
Waar koop je een beetje voordelig losse toestellen? Mijn dochter heeft er binnenkort een nodig, en koop eigenlijk zelf nooit een toestel. Dat gaat gewoon via mijn werk.

Pricewatch tweakers gebruiken, belsimpel is vaak in de top 3 van goedkoop.
............

dennism

Quote from: Starred on September 14, 2017, 21:24:31
iPhone X en iPhone 8 zijn krachtiger dan MacBook Pro

https://www.onemorething.nl/2017/09/iphone-x-krachtiger-dan-macbook-pro/

Ik weet echter niet of je veel waarde kan hechten aan Geekbench, er is vanuit de hardware wereld al jaren redelijk wat kritiek op deze benchmark daar de tests IOS apparaten zouden bevoordelen en resultaten laten zien die binnen realworld applicaties niet te reproduceren zijn en daar lager uitvallen.

J.A.F._Doorhof

Ik koop gewoon bij Apple en nu bij Samsung
Heb eigenlijk altijd mijn spullen zeer snel dus zie geen reden rond te shoppen. Helemaal niet met dit soort spullen. Prijzen zijn nagenoeg gelijk vaak.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Besteld met een verlenging bij KPN voor € 744 +de kopieerheffing inc btw. Het zijn wel fluithazen daar: als je een 2GB abbo neemt moet je altijd minimaal € 198 bijleggen en de rest van de € 744 wordt wel in termijnen gehakt. Als je een 10GB abbo neemt dan kan je de telefoon wel volledig uitsmeren over 24 maanden  :dry:

Telefoon maar ineens afgetikt, uitsmeren over 24 maanden zat dit keer geen voordeel in (vorige keer € 25 ofzo).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dennism

De X zou mogelijk vertraging hebben opgelopen bij productie en pas in december beschikbaar gaan komen volgens enkele geruchten.

Kjelt

Quote from: dennism on September 21, 2017, 17:00:17
De X zou mogelijk vertraging hebben opgelopen bij productie en pas in december beschikbaar gaan komen volgens enkele geruchten.
Dat ding locked zichzelf nadat 4 chinese productiemedewerkers hem in handen hebben gehad :tounge2:

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.

Martinus

Quote from: dennism on September 21, 2017, 17:00:17
De X zou mogelijk vertraging hebben opgelopen bij productie en pas in december beschikbaar gaan komen volgens enkele geruchten.

en de marketing machine draait verder.... zal wel net als de 7+ jet black zijn. Mondjes maat komt het..... zou me niks verbazen als de duurste eerder uitverkocht is als de "goedkopere"
............

CineSmurf

Lijkt me ook. Als je voor zo'n telefoon gaat, wil je 'm ook fully loaded...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

twani

Quote from: CineSmurf on September 22, 2017, 09:17:06
Lijkt me ook. Als je voor zo'n telefoon gaat, wil je 'm ook fully loaded...

Ga niet langer wachten en heb een 8-plus besteld gisterenavond.

Oud lid

Het vrouwtje heeft de 8 besteld.

Erwin B

Faxe

Mijn iets meer dan 2 jaar oude antieke Iphone 4S doet het nog prima. Voorlopig nog geen nieuwe dus  :P
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Tinust

Quote from: BuSpu on August 31, 2017, 13:40:12
Niet sowieso maar ben wel benieuwd en mogelijk in de markt.
Het display van mijn iPhone 5 lijkt los te komen uit de behuizing. Ik weet niet hoe lang dat nog goed gaat  :-\

Had ik ook. Bij de Apple store amsterdam voor ca 80 euro een nieuwe refurbished gekregen. Is het vragen waard :)
Het bleek een defecte batterij te zijn, die dan opzwelt en het scherm eruit drukt. Komt vaker voor bij de 5. Als dat t geval is betaal je alleen kosten voor de batterij.
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind