Welke speaker toevoegen voor Atmos/DTS:X/Auro bij B&W 704

Started by activ, August 29, 2017, 10:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

activ

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van mijn vorige topic waarin ik besloot toch maar 4xB&W 704 te houden als hoofd speakers in mijn 5.1 setup. Nu ben ik aan het kijken wat er voor nodig zou zijn om er 5.1.4 van te gaan maken. De versterking kom ik wel uit, maar wat voor speakers zou ik in de hoogte moeten monteren?

Iemand daar een idee bij? Inbouw kan i.i.g. niet.

Hoe nauw steekt het eigenlijk met passende speakers in de hoogte? Ik zie bijvoorbeeld van SVS speakers die er speciaal voor zij, maar geen idee of ik daarmee de bubble niet naar de knoppen help.

Alle advies is welkom.

Groeten,
Activ

activ

Niemand een idee? Of kan een match niet meer en moet alles op de schop?


Sent from my iPad using Tapatalk

yorkie13

Andere luidsprekers voor Atmos kan prima.

Je hebt meet de 4x704 een prima basis.

Kijk vooral goed hoe je ze gaat plaatsen, tegen plafond, of onder een hoek van 30 gr.

Kijk eens naar Klipsch rp140sa, die kunnen ook hoog aan de wand.

activ

Ziet er interessant uit. Ik zou ze dan boven aan de muur hangen. Mijn normale speaker staan een beetje ingedraaid, dat kan dan natuurlijk bij deze niet. Moeten ze dan iets naar binnen ten opzichte van de andere of wel gewoon erboven?

denoontje

#4
Heeft de 700 serie geen monitoren of oude 600 serie. Ik heb 4 monitoren uit dezelfde serie aan plafond hangen als mijn 6 mains. wel dedicated ht). En deze in atmos opstelling en licht ingedraaid naar mlp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

activ

600 serie en 700 serie klinken heel verschillend, de 700 had wel monitoren, maar dan moet ik er maar net 4 van zien te vinden. Hebben ook een bas poort aan de achterkant, dus zijn ook niet echt goed op te hangen. Iemand heeft mij aangeraden Klipsch Atmos speakers te proberen, en ik vermoed dat Q acoustics ook wel aardig goed zou werken. Denk dat ik daar maar iets van ga proberen.


Sent from my iPad using Tapatalk

yorkie13


MLCinema

#7
Als je ze kan vinden zijn de boekenplanken van de 700 serie het mooiste. Zo heb ik mijn speakers opgehangen hoog aan de muur met vogels steunen. Werkt perfect.

Er zit een blokje hout tussen waardoor ze redelijk goed kunnen indraaien nog.

De CM serie kan ook een optie zijn. Die gaan eruit. Misschien dat dat interessant is. Dank ijdel je nog bij hetzelfde merk. Ik zou niet snel een ander merk pakken. Tenzij het karakter er niet ver afzit. Maar Klipsch en B&W is naar mijn menig te ver uit elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Heel klein en makkelijk te plaatsen is de Cabasse Io2. Minpuntje zou het frequentiebereik kunnen zijn. Ik heb er nog geen last van gehad. Je ziet ze nauwelijks hangen. Zijn ook in wit verkrijgbaar. Matched ook met diverse apparatuur (Marantz/Denon/Advance Acoustics) en speakers (Quadral/Elac/ALR Jordan).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

activ

Quote from: Kamidioblitz on September  6, 2017, 20:56:10
Als je ze kan vinden zijn de boekenplanken van de 700 serie het mooiste. Zo heb ik mijn speakers opgehangen hoog aan de muur met vogels steunen. Werkt perfect.

Er zit een blokje hout tussen waardoor ze redelijk goed kunnen indraaien nog.

De CM serie kan ook een optie zijn. Die gaan eruit. Misschien dat dat interessant is. Dank ijdel je nog bij hetzelfde merk. Ik zou niet snel een ander merk pakken. Tenzij het karakter er niet ver afzit. Maar Klipsch en B&W is naar mijn menig te ver uit elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Welke steun van Vogels is dat?

MLCinema

Quote from: activ on September  7, 2017, 06:54:31
Welke steun van Vogels is dat?
Vogels VLB-200


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

activ


MLCinema

Er zit wel een blokje mdf tussen de muur en de beugel omdat ik anders niet ver genoeg kon draaien. Verder zeer tevreden over de beugel. Stevig genoeg om de speakers aan de muur te bevestigen zonder erin te hoeven boren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

road rebel

Quote from: activ on August 29, 2017, 10:19:26
Hoi allemaal,

Naar aanleiding van mijn vorige topic waarin ik besloot toch maar 4xB&W 704 te houden als hoofd speakers in mijn 5.1 setup. Nu ben ik aan het kijken wat er voor nodig zou zijn om er 5.1.4 van te gaan maken. De versterking kom ik wel uit, maar wat voor speakers zou ik in de hoogte moeten monteren?

Iemand daar een idee bij? Inbouw kan i.i.g. niet.


Inbouw kan uiteraard wel, alleen moet je er misschien een kast rond maken. Als ik mij niet vergis heeft B&W ook inbouw luidsprekers op basis van de drivers en tweeters van de 700reeks. MDF kast, verven in kleur van plafond (of bekleden als jouw plafond bekleed wordt).
Ze bestaan ook kant en klaar als CT700 reeks. En anders had B&W in het verleden ook FPM (flat panel monitors) die dezelfde drivers als de 700 reeks gebruikte (of was het de 600reeks?) en die je ook als opbouw kon gebruiken.

emo72

Beste activ.
Ik heb hier zo alles geprobeerd en het beste effect krijg je toch echt als je de speakers  boven je kunt ophangen. Kijk ook naar de Dolby site wat zij adviseren over atmos. Tuurlijk kun je in een hoek de speakers hangen. Maar geluid is toch anders als het niet recht van boven kan komen. Waarom zouden ze anders in de bios de speakers niet schuin boven tegen de muur hangen. Ze hangen daar van boven je hoofd omdat je anders niet het juiste gewenste reseltaat krijgt. Het is maar een tip en succes met je Atmos experience.

Groet Erwin
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.