Nieuwe Sony 4K projectors Q3-2017.

Started by scoc, August 28, 2017, 20:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

En bij Sony hoef je het al helemaal niet/nooit te gaan vragen want die doen altijd,tot op het laatste moment geheimzinnig over hun producten en evt updates... :crazy:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Quote from: Kjelt on October 12, 2017, 14:47:35
Ik dacht dat de 260 en 360 binnenkort DV support zouden krijgen?
Tot een speler daadwerkelijk DV support zou ik afwachten tot dit inderdaad het geval is.

Niets over gehoord, maar als het zo is dan heb ik iets gemist.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

Quote from: evilniek on October 12, 2017, 15:07:38
Niets over gehoord, maar als het zo is dan heb ik iets gemist.

Er is in TV reviews wel iets gezegd dat het afhankelijk is van de Video processor bij Sony. Met een Extreme X1 is DV mogelijk. Met een mindere processor niet. En deze vw260/vw360 hebben een video chip die wel geschikt is voor DV. Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft Werner gezegd dat dat nog komt.

home@the movies

Even over het Dolby Vision verhaal in de Sonys', zoals eerder vermeld is er ons door Sony bevestigd dat alle nieuw modellen een upgrade kunnen krijgen voor Dolby Vision. Alle hardware hiervoor nodig is voorzien, echter er zijn nog geen concrete afspraken over waneer (en of) dit gaat komen, alles zal afhankelijk zijn van de licenties en andere afspraken waarmee ze wel bezig zijn maar waarvan nog niets concreet is tot nu toe.

home@the movies

Wat de X1000 betreft, dit zijn de verschillen;  (let ook op de omruilgarantie van 3jaar, geen reparatie gewoon omruil)

Main differences between X800 and X1000 are:
- Better audio components on X1000 (different components (electrical part, power board, gold terminals,...) and outputs (analog,...)). Sound quality much better on X1000
- LCD screen on X1000
- Advanced control on X1000 (IP control, RS232 control)
- Native compatibility with control brands (Crestron, Control4, Savant,...)
- Warranty: X1000 warranty is 3 years with advanced exchange by a new model ( we don't repair but replace by new one, even in 3 years from today)

papaleo

Quote from: home@the movies on October 12, 2017, 18:06:54
Wat de X1000 betreft, dit zijn de verschillen;  (let ook op de omruilgarantie van 3jaar, geen reparatie gewoon omruil)

Main differences between X800 and X1000 are:
- Better audio components on X1000 (different components (electrical part, power board, gold terminals,...) and outputs (analog,...)). Sound quality much better on X1000
- LCD screen on X1000
- Advanced control on X1000 (IP control, RS232 control)
- Native compatibility with control brands (Crestron, Control4, Savant,...)

- Warranty: X1000 warranty is 3 years with advanced exchange by a new model ( we don't repair but replace by new one, even in 3 years from today)
Word hiermee de "Custom install Features" bedoeld?
Of is het toch wat anders?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

QuoteWord hiermee de "Custom install Features" bedoeld?
Of is het toch wat anders?

Dat klopt inderdaad.

Christoffeldg

Zijn er hier dealers die thuis demonstraties (gaan) doen?
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

home@the movies

Quote from: Christoffeldg on October 12, 2017, 18:40:42
Zijn er hier dealers die thuis demonstraties (gaan) doen?

Is een beetje afhankelijk van wat, waar enz, als het haalbaar is in afstand en wensen kan zoiets altijd worden bekeken.

Christoffeldg

Ik ben zelf woonachtig rond Tienen in België. Ik twijfel sterk tussen de vw260es en de JVC x7900. Verkoop kan onmiddellijk gebeuren.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

home@the movies

Quote from: Christoffeldg on October 12, 2017, 21:34:59
Ik ben zelf woonachtig rond Tienen in België. Ik twijfel sterk tussen de vw260es en de JVC x7900. Verkoop kan onmiddellijk gebeuren.

Stuur me even een pm dan spreken we iets af. De 260 hebben we reeds in demo, de JVC's verwachten we volgende week.

Gr
Werner
Cinedream

donaldk

QuoteSo, the 20K:1 unit seems to be a "golden sample" for sure, the other six 260´s (285) we have calibrated has ended up between 12-14K1. The two 360´s (385s) we have calibrated thus far ended up at about 22K:1.

Volgens de Noorse distributor op DCI Forum.

Een duidelijk beter on-off contrast in de duurdere uitvoering van de druklamp Sony.

Atmoz


Zo :)
Effe wat in elkaar geflanst zodat ik met de remote van m'n VW360 (ligt toch altijd naast me in 't HT) de verlichting AAN/UIT kan doen O0
Gemak dient de mens, en het scheelt weer een extra remote voor de verlichting en/of een loopje naar de lichtschakelaar (op de "heenweg" niet erg, want dan is het nog licht, maar op de terugweg...)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Kjelt

Quote from: Atmoz on October 18, 2017, 22:11:27
Zo :)
Effe wat in elkaar geflanst zodat ik met de remote van m'n VW360 (ligt toch altijd naast me in 't HT) de verlichting AAN/UIT kan doen O0
Gemak dient de mens, en het scheelt weer een extra remote voor de verlichting en/of een loopje naar de lichtschakelaar (op de "heenweg" niet erg, want dan is het nog licht, maar op de terugweg...)
Waarom niet een aparte lichtschakelaar voor ambient ht lighting op je kastje monteren, wel zo handig.

evilniek

Yes! De Sony VW550 has geland, superblij, netjes afgesteld door Bjorn van BB&G! Nu nog een UHD-Bluray player, maar SDR is alvast geweldig!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

Quote from: evilniek on October 19, 2017, 18:43:59
Yes! De Sony VW550 has geland, superblij, netjes afgesteld door Bjorn van BB&G! Nu nog een UHD-Bluray player, maar SDR is alvast geweldig!

Feli...
Waarom een vw550 en niet de 260/360 is het de extra 200 lumen waarom je voor de vw550 bent gegaan,of een andere reden?
En welke UHD speler heb je in je vizier?
(In je onderschrift staat al het merk Oppo,gaat dit deze keer ook weer een Oppo worden?)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

#366
Review van de Sony VW260: https://www.avforums.com/review/sony-vpl-vw260es-4k-hdr-sxrd-projector-review.14020

Vrij positief maar er wordt vermeld dat zwartwaardes op andere Sony modellen en JVC's beter is en niet te verbeteren is vanwege het ontbreken van een iris. Op HDR scoort deze volgens hen erg goed maar op SDR scoren andere iets beter. Sowieso een heel goed toestel voor de prijs maar ook hier zegt men dat native 4k niet zaligmakend is.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

evilniek

Quote from: papaleo on October 19, 2017, 19:41:52
Feli...
Waarom een vw550 en niet de 260/360 is het de extra 200 lumen waarom je voor de vw550 bent gegaan,of een andere reden?
En welke UHD speler heb je in je vizier?
(In je onderschrift staat al het merk Oppo,gaat dit deze keer ook weer een Oppo worden?)


Ex-demo van BB&G, de prijs was dermate gunstig dat het niet had geloond om voor de 260/360 te gaan, vandaar. Ik heb nu een Oppo BDP-93 Blu-ray player met zone-mod, maar ben
me nog aan het oriënteren op een UHD player.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

Quote from: evilniek on October 19, 2017, 18:43:59
Yes! De Sony VW550 has geland, superblij, netjes afgesteld door Bjorn van BB&G! Nu nog een UHD-Bluray player, maar SDR is alvast geweldig!

Was weer erg leuk om bij te kletsen en de projector te installeren! Heel veel plezier ermee!

Harry HT

Van AVforums:

Sony VPL-VW260ES 4K SXRD Projector Review

It's the cheapest native 4K projector to date

https://www.avforums.com/review/sony-vpl-vw260es-4k-hdr-sxrd-projector-review.14020

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Bas Akkerman

Quote from: scoc on October 19, 2017, 22:14:51
Review van de Sony VW260: https://www.avforums.com/review/sony-vpl-vw260es-4k-hdr-sxrd-projector-review.14020

Vrij positief maar er wordt vermeld dat zwartwaardes op andere Sony modellen en JVC's beter is en niet te verbeteren is vanwege het ontbreken van een iris. Op HDR scoort deze volgens hen erg goed maar op SDR scoren andere iets beter. Sowieso een heel goed toestel voor de prijs maar ook hier zegt men dat native 4k niet zaligmakend is.
De review is in trek! ;D Ik struin ook het internet af voor reviews, dus ik begrijp je enthousiasme. Ga je vandaag of morgen ook naar België?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Quote from: Bas Akkerman on October 21, 2017, 10:05:33
De review is in trek! ;D Ik struin ook het internet af voor reviews, dus ik begrijp je enthousiasme. Ga je vandaag of morgen ook naar België?

Ja, ik ga normaal gezien vandaag. Ik moet niet ver rijden want op 15 min ben ik daar  ;)
Ik ga vooral eens kijken naar de nieuwe JVC's en vergelijken met de Sony 4k. Ik blijf wel nog een jaar met mijn JVC X7000 projecteren omdat ik vrees dat op contrast en zwartwaardes ik een stap achteruit zou gaan met de Sony VW260/360's. En ook lijken mij ook dit jaar de stapjes vrij klein en voornamelijk software tuning.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bas Akkerman

Ah, anderhalf uur minder ver hoor ik al. ;)
JVC wil naar mijn idee dan juist weer teveel doorslaan in zwartwaarde, waardoor zwart volloopt en randen wat te vertsterkt worden met een vals gevoel van definitie tot gevolg. De gecalibreerde JVC van Jan, vind ik dan juist wel weer mooi. Maar dat is misschien een beetje Off topic realiseer ik me nu.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Quote from: Bas Akkerman on October 21, 2017, 11:40:54
Ah, anderhalf uur minder ver hoor ik al. ;)
JVC wil naar mijn idee dan juist weer teveel doorslaan in zwartwaarde, waardoor zwart volloopt en randen wat te vertsterkt worden met een vals gevoel van definitie tot gevolg. De gecalibreerde JVC van Jan, vind ik dan juist wel weer mooi. Maar dat is misschien een beetje Off topic realiseer ik me nu.

Net terug, en toch blijf ik persoonlijk de JVC het betere plaatje geven. Als je de Sony's op zich ziet een heel mooi natuurlijk plaatje maar als je deze dan naast de JVC X7900 ziet vind ik de JVC een strakker plaatje geven met iets meer pop en aftekening is echt beter. Dit is wel in Full HD en SDR. 4k heb ik niet gekeken wat er stond een full hd bron te spelen toen op de meeste projectoren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

N1v3K

Alles is persoonlijk. Ik heb ze ook vanmiddag gezien en vond de Sony's fijner om naar te kijken ;D.
Oogstrelend mooi en rustig beeld. Tegenover het harde en korrelige zelfs van de JVC's. Die laatste leken wel scherper dan de Sony's, maar toch...