Nieuwe Sony 4K projectors Q3-2017.

Started by scoc, August 28, 2017, 20:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#300
Hij hangt plm. 1 meter boven mijn hoofd en ik zit er horizontaal plm. 1 meter van af.

Anyway het geluid in High Lamp is gewoon (te) luid (vind ik !!) en in Low Lamp een stuk luider dan mijn doodstille VW90-ES (dat zal iedereen vinden !!) wat ze claimen vind ik niet zo belangrijk..ik ben meer geinteresseerd wat het bij mij thuis doet  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Ja 1 meter is ook wel een vrij korte afstand, dan is het kritisch dat de projector stil is. Een JVC is dan helemaal geen optie. Apart dat de 4k machines meer geluid maken, ze zijn een stuk groter qua behuizing dus hadden ze ook wel een grotere ventilator met minder toeren kunnen  plaatsen zou je zeggen  :(

home@the movies

Vandaag is ook onze demo 260 binnengekomen,nog geentijd gehad voor calibratie maar wel even wat plaatjescbekeken. Verdomd mooie projector voor zijn geld, de 360 doet daar dan nog een schepje bovenop met de iris.

Erik van Voorst (in memoriam)

#303
Mee eens.Kjelt
Ze hebben wel weer veel meer te koelen...enfin het zal allemaal wel binnen een norm vallen.

Op Low Lamp mode gaat het prima hoor en misschien is het ook weer wennen omdat je GEEN geluid gewend was.
High Lamp zal ik op een enkele 3d film kiezen...dat geeft mij toch sowieso te veel licht (mijn smaak)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

Quote from: Kjelt on October  2, 2017, 22:38:53
Apart dat de 4k machines meer geluid maken, ze zijn een stuk groter qua behuizing dus hadden ze ook wel een grotere ventilator met minder toeren kunnen  plaatsen zou je zeggen  :(

Mijn VW500 wat ook een 4k machine is, was echt muisstil!
Ik mag toch gaan hopen dat de vw360 net zo stil gaat zijn?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on October  2, 2017, 22:58:12
Mijn VW500 wat ook een 4k machine is, was echt muisstil!
Ik mag toch gaan hopen dat de vw360 net zo stil gaat zijn?!
Geen enkele reden voor waarom de 360 luider zou zijn dan de 500.

Kjelt

Ik zie net dat de VW90 slechts 20dB acoustic noise spec heeft   :o
Dat is echt uitzonderlijk laag, de meeste Sonys zitten rond de 24-26dB zo ook de 260 met 26dB.
Bij benadering maakt de 260 dan ook 6dB meer lawaai dan de VW90 wat er weer bij benadering op neer komt dat je op de dubbele afstand van de projector wilt zitten om dezelfde acoustic noise te ervaren, in jouw geval Erik dus twee meter.

evilniek

26dB is waarschijnlijk gemeten in high-lamp modus, bij mijn stokoude JVC staat in de specs bvb 20dB, maar ik denk dat de JVC in HL-modus veel meer herrie maakt dan de opgegeven 20dB. Overigens wel met de kanttekening dat ik het natuurlijk niet zeker weet.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MechanicalAnimal

Quote from: Kjelt on October  2, 2017, 23:10:23
Ik zie net dat de VW90 slechts 20dB acoustic noise spec heeft   :o
Dat is echt uitzonderlijk laag, de meeste Sonys zitten rond de 24-26dB zo ook de 260 met 26dB.
Bij benadering maakt de 260 dan ook 6dB meer lawaai dan de VW90 wat er weer bij benadering op neer komt dat je op de dubbele afstand van de projector wilt zitten om dezelfde acoustic noise te ervaren, in jouw geval Erik dus twee meter.

3 DB is een verdubbeling van het geluid dus met 6DB zit je dan toch op 4x de afstand?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Erik van Voorst (in memoriam)

#309
Mijn VW90-ES stond in ieder geval ook altijd in de Low Lamp Mode.

Deze VW265-ES zal ook altijd in Low Lamp mode blijven staan ..tegen de tijd dat ik High Lamp moet gaan gebruiken koop ik een nieuwe lamp of nieuwe projector blijkt nu uit de praktijk  :D

Ergo de "herrie" van een High Lamp zal ik alleen bij een enkele 3D film ervaren maar misschien ook niet want ik heb tot nu toe qua filmgeluid "rustig" gedraaid en bij rasters "geen" geluid  :D

Ik vermoed ook voor Kjelt dat het allemaal niet zo een probleem is....het viel mij gewoon op...dit tezamen met de geweldige scherpte/contrast/kleuren en lichtopbrengst (ook in Low Lamp).  O0

Maar goed ik denk dat je na kalibratie pas echt dingen kunt gaan vaststellen..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Atmoz

Quote from: Erik van Voorst on October  3, 2017, 12:44:00
Mijn VW90-ES stond in ieder geval ook altijd in de Low Lamp Mode.

Deze VW265 zal ook altijd in Low Lamp mode blijven staan ..tegen de tijd dat ik High Lamp moet gaan gebruiken koop ik een nieuwe lamp of nieuwe projector blijkt nu uit de praktijk  :D

Ergo de "herrie" van een High Lamp zal ik alleen bij een enkele 3D film ervaren maar misschien ook niet want ik heb tot nu toe qua filmgeluid "rustig" gedraaid en bij rasters "geen" geluid  :D

Ik vermoed ook voor Kjelt dat het allemaal niet zo een probleem is....het viel mij gewoon op...dit tezamen met de geweldige scherpte/contrast/kleuren en lichtopbrengst (ook in Low Lamp).  O0

Maar goed ik denk dat je na kalibratie pas echt dingen kunt gaan vaststellen..

VW260 bedoel je :)

Is er een speciale reden dat je deze mooie projector (gefeliciteerd nog trouwens :pompom:) nog niet hebt laten kalibreren?
Ik bedoel: is dat niet handig om meteen bij koop te laten doen?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

evilniek

Quote from: Atmoz on October  3, 2017, 12:47:46
VW260 bedoel je :)

Is er een speciale reden dat je deze mooie projector (gefeliciteerd nog trouwens :pompom:) nog niet hebt laten kalibreren?
Ik bedoel: is dat niet handig om meteen bij koop te laten doen?

Het verloop van de lamp is de eerste zeg maar 200 uur toch vrij groot, wat het niet totaal nutteloos maakt om een callibratie uit te voeren, maar er veranderd de eerste 200 uur gewoon veel wat betreft conventionele lampen dan. Geen idee hoe dat met laser of LED zit overigens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Erik van Voorst (in memoriam)

#312
Morgen wordt hij gekalibreerd.
Normaal gesproken zou hij dan ook de projector meebrengen.

Echter de projector op voorhand brengen stelde mij in staat om hem rustig zelf op te hangen en de oude te verwijderen...uiteraard kon ik het niet laten om er dan gelijk even zelf mee "te spelen"  ;D

Ik bedoel VW260-ES...zit teveel op AVS waar hij weer VW285-ES heet...dus krijg je een mengeling als je snel post
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Atmoz

Quote from: evilniek on October  3, 2017, 12:57:18
Het verloop van de lamp is de eerste zeg maar 200 uur toch vrij groot, wat het niet totaal nutteloos maakt om een callibratie uit te voeren, maar er veranderd de eerste 200 uur gewoon veel wat betreft conventionele lampen dan. Geen idee hoe dat met laser of LED zit overigens.

Ah oke helder verhaal. Thanks!
Eigenlijk wel logisch ja :)


Quote from: Erik van Voorst on October  3, 2017, 13:19:14
Morgen wordt hij gekalibreerd.
Normaal gesproken zou hij dan ook de projector meebrengen.

Echter de projector op voorhand brengen stelde mij in staat om hem rustig zelf op te hangen en de oude te verwijderen...uiteraard kon ik het niet laten om er dan gelijk even zelf mee "te spelen"  ;D

Ik kan het begrijpen :D

Quote
Ik bedoel VW260-ES...zit teveel op AVS waar hij weer VW285-ES heet...dus krijg je een mengeling als je snel post

Ik moest van de week ook even Googelen hoe dat nu precies zat met die nummers :angel:

Hoe dan ook: het blijft een leuke hobby. En mooi om af te wisselen met WW (in je garage) ;)

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

donaldk

Warmte Wisselaar? Atmoz blijft een energieboer ;).

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Quote from: MechanicalAnimal on October  3, 2017, 12:21:26
3 DB is een verdubbeling van het geluid dus met 6DB zit je dan toch op 4x de afstand?

Zoals ik het nu begrijp (correct me if I am wrong) want ik moest het ook even nakijken is het juist 10dB wat door de mens als dubbel volume wordt waargenomen en dat is de oorsprong van de decibel :)

Even op een rijtje:

Vermogen:
3 dB = twee maal het vermogen want vermogen is kwadratisch (V*A)
Dus bij een versterker met uitgangs dB meter is 3dB een verdubbeling van het vermogen

Amplitude / gemeten geluidsdruk:
6 dB = verdubbeling van de amplitude (dit is wat je audio dB meter met microfoon meet, dus de gemeten spanning (V)

Waargenomen geluid:
10 dB = wordt door het menselijk oor met zijn eigen logaritmische verwerking en psycho akoestiek als een verdubbeling ervaren van het waargenomen geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

Een verdubbeling ervaren..ik vind het knap als je kunt kwantificeren...anyway film kijken met Low Lamp (net weer even gekeken) is in mijn situatie goed te doen en ik was maar een maal in dat uur eventjes gewaar (in een stille passage) van een beetje ruisen op de achtergrond .....dus zeer acceptabel.  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

#318
Lees dit zojuist op AVS...

Sony engineer claimns and explained that the new Auto-Cal software would work in HDR mode and SDR mode with separate settings for both. Supposedly it applies color corrections and gamma corrections using the internal meter and projecting color swatches on the screen with it's own internal color checking chart.

Als dit werkelijk zo is zal dit top zijn.  :worship:
Er worden op mijn machine in iedergeval 2 settings(aangemaakt) gecalibreerd een voor SDR en een voor HDR materiaal.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Erik van Voorst on October  3, 2017, 21:55:19
Een verdubbeling ervaren..ik vind het knap als je kunt kwantificeren...anyway film kijken met Low Lamp (net weer even gekeken) is in mijn situatie goed te doen en ik was maar een maal in dat uur eventjes gewaar (in een stille passage) van een beetje ruisen op de achtergrond .....dus zeer acceptabel.  8)

Mocht een vw260 'meer'geluid maken dan een 360 zou dit wel eens de verklaring kunnen zijn...???

I also suspect that the 385 is a tad quieter as the DI fills in the gap left in the case where it is an open gap on the 285. Any internal noise is not sealed out around the lens on the 285 like it is on the 385.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#321
Voor de grafiekjesliefhebber op mijn HT-topic staan er nog een paar.

Misschien interessant voor sommigen pre en post calibratie van een VW260-ES.

Wel onder vermelding dat ik absoluut niet hou van (over) gesatureerde kleuren, zo vind ik bv. geen enkele televisie mooi in de winkel  (=ongecalibreerd) ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#324
Omdat ik denk dat het gewoon on topic is zal ik de rest hier ook neerzetten.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!