Projectiescherm en beamer

Started by mcintoshfan, August 28, 2017, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Beste forumleden, ben erover na aan het denken om een beamer aan te schaffen. Enkele vragen.
Bestaan er schermen die je zo neer kunt zetten op het tv-meubel en als de film is afgelopen kunt oprollen en weer wegzetten in de kast of iets dergelijks. ( Heb namelijk geen zin om een bak tegen mijn plafon aan te schroeven en tegen een bal te moeten kijken wanneer ik geen film kijk).

Wat is op dit moment de beste beamer (prijs /qualiteit verhouding)...?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

Misschien moet ik nog even mijn geschatte budget er neerzetten voor een beamer ...1000....1500euro.

Misschien evt. Ook een 2ehands ouder topmodel?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

J.A.F._Doorhof

Schermen die je op kan zetten en weg kan maken zou ik vermijden.
Heb er eigenlijk nog nooit 1 gezien zonder flinke bobbels.
Tevens is het opzetten en neerhalen en focussen en uitlijnen natuurlijk niet echt ideaal.

Een vast rolscherm of spanscherm echt geen mogelijkheid ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mcintoshfan

Ja dat snap ik inderdaad wat je bedoelt. Ten eerste ben ik nog niet zeker of ik daadwerkelijk met een beamer verder wil gaan en daarnaast vind ik zo'n "zonnescherm" bak aan de muur echt oerlelijk

Ik heb gekeken naar het scherm van celexon mobile. Is dat iets? Of zijn er betere opties? (In dezelfde range).

http://nl.celexon.com/nl/Mobiele-projectieschermen/Pull-Up-projectieschermen/celexon-projectiescherm-Mobil-Professional-180-x-102-cm-180


De beamer die ik nu heb gekocht is de Acer H7550BD
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

Is het mogelijk om de beamer op de grond op te stellen?  Dat zou dezelfde hoek en afstand hebben als ik de beamer aan het plafond zou hangen
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mcintoshfan

Inmiddels ben ik aan het uitzoeken of het volgende mogelijk is en wellicht kunnen jullie mij helpen, wordt gek van al dat zoeken en lezen op forums :crazy:

Ik heb een nvidea shield, McIntosh mx150(staan naast elkaar) en de Acer beamer.(andere kant van de kamer).

Wat ik wil doen is :

Een Film....Netflix afspelen op de nvidea shield, streamen naar de beamer (video signaal) en het audio signaal van de nvidea shield naar de McIntosh mx150. 

Is dit mogelijk met een HDMI dongle?

Hierdoor hoef ik namelijk geen hdmi kabels te trekken van de McIntosh naar de beamer. En hoef ik dus alleen maar een netsnoer in de beamer te doen.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

home@the movies

koop een draadloze HDMI zender/ontvanger set van bvb Marmitek, als de afstand klein is dan kan je met de gigaview 811 al perfect verder.