Welke 65" tv .... Sony / Panasonic / LG / Samsung

Started by treky22, August 22, 2017, 20:48:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Mijn zoektocht voor een tv staat op het punt te beginnen.
Eerst wat gegevens:
Kijkafstand: 5 mtr.
Gewenste maat tv: 65"
Gewenst: 4k, HDR.
Aankoop binnenkort: Xbox One X.

Ik heb al een paar modellen gezien, maar heb nog steeds geen definitieve keuze kunnen maken.
Samsung Ue65mu8000
LG Oled65b6v
Ik weet niet of Dolby Vision nodig is.
Keuze tussen lcd/led/Oled vind ik ook moeilijk zo in de winkel

Tv komt te hangen in de woonkamer, niet totaal te verduisteren vanwege gordijnen.

Misschien zijn er nog andere modellen waar ik naar kan kijken.
Alle hulp/info is welkom.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

treky22

€2000, ik hoop dat bij de Black Friday mooie aanbiedingen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

_ MarcelloW _

Je begint in ieder geval op tijd met inventariseren.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

treky22

Zoveel keuzes.... Hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

mradem

#5
Voor het budget kom je eerder in de 55 inch categorie denk ik. Begin september heb je de IFA weer dus wellicht komt daar interessant tv nieuws naar voren.
Indien je nu direct iets wilt kopen dan zou ik vermoedelijk kiezen voor de 65B6V mits je de hele dag de zon in de tv hebt schijnen. Dan zou ik eerder kijken naar een Sony led.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

treky22

Nu direct niet. Op.dit moment oriënteren wat er is, en November kopen

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

haythijs

Ook ik heb voor een dergelijke keuze gestaan.  Mijn tv was al een oudje uit 2005: Pioneer 436. Destijds de bekende neus vd zalm maar intussen natuurlijk behoorlijk achterhaald.
Mijn budget was 1000 tot max 1300. Zat te twijfelen om evt nog een laatste generatie Panasonic plasma (2012) te kiezen, qua beeld zijn deze ook top tov het huidige Lcd/led segment. Stiekum zelfs nog naar een tweedehans Pio uit de laatste reeks gekeken maar was toch bang dat deze 'te oud' zijn. Maar ja, Pioneer heeft wel iets bij me ( wat blijft het zonde dat ze geen schermen meer maken). Ee Panasonics uit die laatste reeks waren zeker een optie maar ook hiermee dacht ik tich al iets 'achter' te lopen. Maar ja, wat je vandaag koopt is morgen ook al achterhaald.
Uiteindelijk keuze tussen of Oled en Led/lcd. Oled nu is toch nog iets boven mijn budget. Dus ik dacht om daar nog een paar jaartjes mee te wachten, zo dalen de prijzen wellicht als het meer mainstream wordt en ontwikkelen ze het nog verder.
Dus keuze op huidige Lcd/Led. Veel rondgelezen en ook gekeken en zo een shortlist gemaakt. Daarop twijfelde ik tussen een Panasonic  en een Samsung ( ks7000/8000).
Omdat ik op de Samsung een hele mooie korting  kon krijgen heb ik voor de 55ks7000 gekozen. De 8 serie is nog een tikje verfijnder maar ook duurder en of ik qua beeld het verschil zag?
Sinds gister in de woonkamer, nu dus tijd om het een beetje aan de tand te voelen. Eerste indruk is 'wow'. Groter blijft mooier 😜
Aangezien het voor mij vakantie is, mooie reden om weer eens wat films te herzien 👍
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

treky22

Ik wil toch echt voor een 65" gaan, heb nu een plasma 50" en een beamer voor 90" scherm.
Maar ja, die is geen 4k enzo, alleen full hd.



Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22



Quote from: haythijs on August 23, 2017, 14:10:32
Ook ik heb voor een dergelijke keuze gestaan.  Mijn tv was al een oudje uit 2005: Pioneer 436. Destijds de bekende neus vd zalm maar intussen natuurlijk behoorlijk achterhaald.
Mijn budget was 1000 tot max 1300. Zat te twijfelen om evt nog een laatste generatie Panasonic plasma (2012) te kiezen, qua beeld zijn deze ook top tov het huidige Lcd/led segment. Stiekum zelfs nog naar een tweedehans Pio uit de laatste reeks gekeken maar was toch bang dat deze 'te oud' zijn. Maar ja, Pioneer heeft wel iets bij me ( wat blijft het zonde dat ze geen schermen meer maken). Ee Panasonics uit die laatste reeks waren zeker een optie maar ook hiermee dacht ik tich al iets 'achter' te lopen. Maar ja, wat je vandaag koopt is morgen ook al achterhaald.
Uiteindelijk keuze tussen of Oled en Led/lcd. Oled nu is toch nog iets boven mijn budget. Dus ik dacht om daar nog een paar jaartjes mee te wachten, zo dalen de prijzen wellicht als het meer mainstream wordt en ontwikkelen ze het nog verder.
Dus keuze op huidige Lcd/Led. Veel rondgelezen en ook gekeken en zo een shortlist gemaakt. Daarop twijfelde ik tussen een Panasonic  en een Samsung ( ks7000/8000).
Omdat ik op de Samsung een hele mooie korting  kon krijgen heb ik voor de 55ks7000 gekozen. De 8 serie is nog een tikje verfijnder maar ook duurder en of ik qua beeld het verschil zag?
Sinds gister in de woonkamer, nu dus tijd om het een beetje aan de tand te voelen. Eerste indruk is 'wow'. Groter blijft mooier [emoji12]
Aangezien het voor mij vakantie is, mooie reden om weer eens wat films te herzien [emoji106]

Mooi dat je blij bent met de Samsung.
Wordt de keuze niet makkelijker op zo. Denk dat het persoonlijk is qua oled of lcd.
Had de Samsung 65" gezien bij MM, vond het ook een mooi beeld hebben.
LG lijkt donkerder beeld te hebben, maar dat komt misschien door de zwartwaardes.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

haythijs

#11
Tja blijft idd persoonlijk. Dat Oled in een winkel 'donkerder' overkomt, is al een trekje uit de plasma tijd. Ook die schermen leken in de winkel wat fletser dan een lcd/led. Zeker in een goed verlichte winkel vallen de dynamischere beelden op een lcd meer op. Thuis is dat toch anders 😉
Dat OLED een betere kwaliteit overall heeft dat geloof ik wel, maar past nu niet in mijn budget. Daarom ook voor de Samsung gekozen plus de korting die ik erop kreeg.
Net ff wat korte fragmenten gekeken en ziet er erg gaaf uit. Ik kijk over een jaar of 4 wel weer naar een andere. Of zou ik met deze ook weer 11-12 jaar uithouden 😛
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

treky22

#12
Intussen een paar kanshebbers bijgekomen:

Samsung UE65KS8000

Panasonic TX-65DXW904

Sony KD-65XE9005

Sony KD-65XE9305
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Heeft iemand ervaring met de Sony KD-65XE9305 ?

Deze ziet er ook heel goed uit, en qua tests komt ie er best goed uit.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55xe9305-201703274446.htm
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Marco66

#14
Vergeet ook niet de Philips 65PUS7601, scherpe prijs en met full array lit scherm!
Komt goed uit de verschillende testen.

http://www.trustedreviews.com/reviews/philips-65pus7601

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

le mans

Even een vraag,

Ook ik ben op zoek naar een 65 inch.

Is er volgens de experts zichtbaar beter beeld bij Samsungs quantum dot techniek ( QLED) vs Oled?

mradem

Ik zou ook wel even goed letten op de input lag tijd van de tv's. Niet geheel onbelangrijk icm de Xbox

treky22

Van de Sony is ie goed (normaal 42 ms, HDR 25 ms). De rest zal ik eens kijken

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Post

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ben mij momenteel ook aan het orienteren op een 65 inch tv. Voor mij persoonlijk wordt het de Sony KD-65XE9005 vanwege de gunstige prijs/kwaliteit (gebaseerd op vele reviews waar deze tv goed uitkomt). Ik heb ook nog gekeken naar de XE93... Inderdaad heel mooi, maar ik vind het simpelweg de extra 700,- niet waard. Collega van mij heeft de XE90 inmiddels thuis staan en is er zeer tevreden over.

Ik heb momenteel een 50 inch Samsung. Zeer tevreden over, maar wanneer ik de reviews van de KS8000 vergelijk met de XE90 kies ik toch voor de laatste.

Multimediaknaller

Edge LED of Full LED

Een Full LED is vaak wat dikker maar geeft voor ons meer kijkgenot, helemaal als je niet recht voor het scherm zit.

Bij een edge-led-tv zitten de led-lampjes alleen in de randen van het beeldscherm. Daardoor zijn deze tv's vaak zeer plat. Een speciale laag achter de lcd's zorgt ervoor dat het licht toch egaal over het scherm verdeeld wordt. Als dit niet goed gebeurt, kan de achtergrondverlichting aan de randen zichtbaar zijn. Dit wordt 'backlight bleeding' genoemd.

Bij een full-led of direct-led-tv zitten de leds direct achter het lcd-scherm. Het voordeel hiervan is dat het licht egaler over het beeldoppervlak wordt verdeeld. Dat kan een betere beeldkwaliteit opleveren. In sommige direct-led modellen worden de led-lampjes in groepen aangestuurd. Dit wordt ook wel 'local dimming' genoemd. Daarmee verlicht je bepaalde delen van het scherm sterker of juist minder sterk dan andere. Daar waar het beeld donkerder moet zijn, kunnen de leds dan minder intens branden. Dat zorgt voor een hoger contrast en een dieper zwart.


Bron: Consumentenbond

mijkie

#20
als je wat meer wilt weten van de TV die je in gedachte hebt, kijk dan even op deze site !

heb als voorbeeld de gekozen Samsung genomen en kunt ze ook vergelijken !!

https://www.displayspecifications.com/en/model/b726aeb
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

treky22

Is Dolby Vision een must op een nieuwe tv?

Met andere woorden, wordt dit veel gebruikt? En "moet" ik een tv kopen, waar dit ook op zit?
Niks moet natuurlijk  ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

fasteddie

Quote from: Post on September  4, 2017, 14:50:03
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ben mij momenteel ook aan het orienteren op een 65 inch tv. Voor mij persoonlijk wordt het de Sony KD-65XE9005 vanwege de gunstige prijs/kwaliteit (gebaseerd op vele reviews waar deze tv goed uitkomt). Ik heb ook nog gekeken naar de XE93... Inderdaad heel mooi, maar ik vind het simpelweg de extra 700,- niet waard. Collega van mij heeft de XE90 inmiddels thuis staan en is er zeer tevreden over.

Ik heb momenteel een 50 inch Samsung. Zeer tevreden over, maar wanneer ik de reviews van de KS8000 vergelijk met de XE90 kies ik toch voor de laatste.

Heerlijk schuitje toch ;D?

mradem

Ik ben gisteren even wat winkels afgelopen om diverse modellen te bekijken. Maar voor mij het wel duidelijk dat het een oled scherm gaat worden.
LCD tv's zien er best aardig wanneer ik deze afzonderlijk bekijk maar zodra ik dan naar een oled scherm keek dan was het wel een verschil hoor.

Ik wacht nog even tot december om te zien of er dan mooie aanbiedingen gaan komen.