B&w cm8s2 inspelen

Started by audio_stabilo, August 21, 2017, 17:26:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik ben de gelukkige eigenaar gister geworden van de cm8s2. Nu zijn ze gister uit de doos gekomen en kan het inspelen beginnen icm met de hegel h80. Het klinkt nu nog een beetje of de doos er omheen zit. Hoog komt nog niet lekker door en het laag en midden klinkt wat portable radio achtig. Dit komt goed met het inspelen neem ik aan ? Wat is nu de bedoeling ? Hele dag radio op op normaal volume ? Wat harder spelen met wat stevigere muziek of ?

Dankje wel

chansig

The performance of the speaker will change subtly during the
initial listening period. If the speaker has been stored in a cold
environment, the damping compounds and suspension materials
of the drive units will take some time to recover their correct
mechanical properties. The drive unit suspensions will also loosen
up during the first hours of use. The time taken for the speaker to
achieve its intended performance will vary depending on previous
storage conditions and how it is used. As a guide, allow up to
a week for the temperature effects to stabilise and 15 hours of
average use for the mechanical parts to attain their intended
design characteristics.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ow...gevonden via google.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

http://www.bowers-wilkins.nl/Downloads/Product/Manual/CM8-9-10-S2-Manual_web.pdf

Zou toch verwachten dat de handleiding bij speakers zat...of zijn ze niet nieuw ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on August 21, 2017, 17:36:27
The performance of the speaker will change subtly during the
initial listening period. If the speaker has been stored in a cold
environment, the damping compounds and suspension materials
of the drive units will take some time to recover their correct
mechanical properties. The drive unit suspensions will also loosen
up during the first hours of use. The time taken for the speaker to
achieve its intended performance will vary depending on previous
storage conditions and how it is used. As a guide, allow up to
a week for the temperature effects to stabilise and 15 hours of
average use for the mechanical parts to attain their intended
design characteristics.

Gr. Hans

Top maar dat ze ingespeeld moeten worden wist ik al ;)
Mijn vraag was meer hoe? en wat de beste manier is.

Brammus

Het hebben van de zaak...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

chansig

Quote from: audiogek on August 21, 2017, 17:52:53
Top maar dat ze ingespeeld moeten worden wist ik al ;)
Mijn vraag was meer hoe? en wat de beste manier is.

Ah...je hebt het ook gelezen lees ik. Average use staat er toch ?

B&W doet er niet heel ingewikkeld over hoe je dit het beste kan doen...dus zou ik dat ook niet doen. Dus gewoon aanzetten en gaan met die banaan. Ik maak me meer zorgen over je beschrijving van de klank en dat de manual beschrijft dat er niet erg veel gaat veranderen aan deze klank.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Wat jij beschrijft is gewoon de sound van b&w. Als je dit niet mooi vindt nu, dan zou ik zeker niet wachten tot ze ingespeeld zijn, maar ze  u direct terugsturen. Veel beter wordt het niet.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

audio_stabilo

Raar bij mij in de handleiding staat heel iets anders:

De eigenschappen van de luidspreker zullen gedurderende de eerste luisterperiodode op subtiele wijze iets veranderen. Wanneer de luidspreker in een koude omgeving is opgestagen geweest, zijn de dempende materialen en de ophanging in de eerste uren van het gebruik nog wat soepeler worden. De tijd die de luidspreker nodig heeft om de beoogde eigenschappen te bereiken, wordt bepaad door de wijze waarop hij voorheen is opgeslagen en de manier waarop hij wordt gebruikt. Houd als richtlijn ca 15 uur gebruik aan om de mechanische onderdelen de beoogde eigenschappen te laten verkrijgen

twani

Meteen terugsturen die dingen ;)

chansig

Quote from: audiogek on August 21, 2017, 18:14:56
Raar bij mij in de handleiding staat heel iets anders:

De eigenschappen van de luidspreker zullen gedurderende de eerste luisterperiodode op subtiele wijze iets veranderen. Wanneer de luidspreker in een koude omgeving is opgestagen geweest, zijn de dempende materialen en de ophanging in de eerste uren van het gebruik nog wat soepeler worden. De tijd die de luidspreker nodig heeft om de beoogde eigenschappen te bereiken, wordt bepaad door de wijze waarop hij voorheen is opgeslagen en de manier waarop hij wordt gebruikt. Houd als richtlijn ca 15 uur gebruik aan om de mechanische onderdelen de beoogde eigenschappen te laten verkrijgen

Wat is raar en wat is dat iets wat heel anders is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stardust

Het was bij mij paar weken terug ook een ramp net uit doos. Maar na +/- 80 uur spelen klinken ze een stuk losser en gedetailleerder. Betreft hier de cm10s2  maar dat zal qua klankkleur niets uit moeten maken.

chansig

Dat gemiddelde gebruik is natuurlijk ingewikkeld. Maar uurtje of 4 per dag op een normaal niveau ?

Dan zit je met 80 uur dus al op 20 dagen. Lastige is dat je dan niet meer kan teren op je herinnering als het gaat om vergelijken met het eerste uur. Dat lijkt mij ook de reden dat B&W er niet heel veel worden aan vuil maakt en het heeft over verfijnde veranderingen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on August 21, 2017, 18:32:58
Wat is raar en wat is dat iets wat heel anders is ?

Gr. Hans

Nee aanzetten en gaan met die banaan kwam bij mij ff over van... knallen ;)
Maar ik begrijp je :)

chansig

Oke...succes met inluisteren. Eerlijk gezegd ben ik "bang" dat deze speakers het niet voor je gaan worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: stardust on August 21, 2017, 18:34:12
Het was bij mij paar weken terug ook een ramp net uit doos. Maar na +/- 80 uur spelen klinken ze een stuk losser en gedetailleerder. Betreft hier de cm10s2  maar dat zal qua klankkleur niets uit moeten maken.

Dus het veranderd dus wel in positieve zin. Terug sturen ga ik maar niet doen aangezien het bij jou ook verbeterd. Het b&w geluid is dus niet zo dof en lelijke bass wat Siddartha beweerd :) gelukkig

stardust

17 dagen nu, staat gemiddeld 5 uur aan savonds dagelijks. En luister zeker niet dagelijks. En merk na wat dagen ertussen toch wel verschil in dat ze nu meer "zingen". Hetzelfde had ik met m'n vorige speakers wat een totaal ander merk is en ook nieuw in huis had.

audio_stabilo

Quote from: chansig on August 21, 2017, 18:56:39
Oke...succes met inluisteren. Eerlijk gezegd ben ik "bang" dat deze speakers het niet voor je gaan worden.

Gr. Hans

Omdat ? Ze staan net een dag en heb ze al meer keren gehoord. Waar ik ze erg mooi vond klinken

chansig

Quote from: audiogek on August 21, 2017, 18:58:29
Omdat ? Ze staan net een dag en heb ze al meer keren gehoord. Waar ik ze erg mooi vond klinken

Gezien wat je beschrijft en wat B&W zelf beschrijft. Dat doen ze niet voor niets...anders hadden ze wel drastically geschreven. Maar goed jouw speakers....jouw ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on August 21, 2017, 19:00:19
Gezien wat je beschrijft en wat B&W zelf beschrijft. Dat doen ze niet voor niets...anders hadden ze wel drastically geschreven. Maar goed jouw speakers....jouw ervaring.

Gr. Hans

In de winkel en mijn maatje zeggen ze dat alles nog meer gedetailleerd gaat klinken en het laag mooier gaat worden. Vergeet niet... ze hebben nog maar 6 uur gespeeld. Heb ze meer keer gehoord en altijd enthousiast over geweest.

chansig

Kan dan bijna niet meer "fout" gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Quote from: audiogek on August 21, 2017, 18:58:29
Omdat ? Ze staan net een dag en heb ze al meer keren gehoord. Waar ik ze erg mooi vond klinken

Maar ook op een Hegel in jouw eigen omgeving?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

audio_stabilo


jahtari

 
Quote from: Siddartha on August 21, 2017, 18:04:55
Wat jij beschrijft is gewoon de sound van b&w. Als je dit niet mooi vindt nu, dan zou ik zeker niet wachten tot ze ingespeeld zijn, maar ze  u direct terugsturen. Veel beter wordt het niet.
^^
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Roksan

Quote from: audiogek on August 21, 2017, 19:28:25
Yep :)

Vreemd dat deze dan niet zo klinken. Fase van de luidspreker kabels is wel goed aangesloten?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO