Home@The Movies/Cinedream Distributeur van Dreamscreen

Started by home@the movies, August 19, 2017, 14:50:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi iedereen,

Met trots kondigen we aan dat Home@The Movies/Cinedream vanaf Augustus officiel distributeur is voor de BeNeLux van de Dreamscreen producten.
Dreamscreen is een Noorse fabrikant van hoogwaardige Home Cinema componenten waarbij vooral hun eigen gepatenteerde akoestisch transparant scherm een uniek product is.
Niet alleen heeft het een bijna compleet onzichtbare structuur (geschikt voor 8K) het is ook betaalbaar voor iedereen, het doek is zowel in frame als los per meter  verkrijgbaar. Indien het doek los wordt aangekocht worden er kunststof profieltjes bijgeleverd waarmee je in een wip een bestaand spanscherm kan ombouwen tot een hoogwaardig akoestisch scherm.
Zelf hebben we een frame ontwikkeld waarmee het mogelijk is om een frameless scherm te creëren, meer daarover binnenkort en uiteraard op onze Home Cinema Happening eind Oktober.

verder zijn ook de HDMI Fiber kabels een geweldig product, gegarandeerd feilloos werkend tot de max bandbreedte 18gb 4:4:4 60 Hz, met levenslange garantie.
Kabels zijn beschikbaar tot lengtes van 20 meter met de volledige bandbreedte

Voor alle duidelijkheid, de prijzen die je op de Dreamscreen website terugvindt zijn ZONDER 21% BTW en transport, de meeste prijzen kan je nu al terugvinden op de Home@The Movies website en binnenkort ook op de Cinedream site.
https://homeatthemovies.be
We gaan een aantal dealers in België en Nederland contacteren om hun een aantal producten ter review aan te bieden en indien ze interesse hebben in hun eigen gamma op te nemen.

Binnenkort wat meer uitgebreide info over de verschillende producten, voor meer info of vragen kunnen jullie steeds contact opnemen via mail.[email protected]
Neem ook gerust een kijkje op de Dreamscreen website https://dreamscreen.no maar zoals gezegd let op met de prijzen die daar zonder BTW en import/Transport zijn.

QuoteDreamScreen is a Norwegian brand of advanced AV-equipment. Established in Oslo, Norway in 2002 we have spend numerous years developing and distributing products within the advanced audio and video segment including screens, furniture and studio grade sound proofing products. Our main focus has always been to supply custom install level quality and complexity directly to the DIY enthusiasts at more reasonable pricing so that Hi-End XXL cinema would be possible for an even larger group of (great) people. After all, we´re true AV enthusiasts as well!

Although our focus is certainly towards supplying a full range of specialty items - from constructing to equipping your cinema - the acoustical transparent screen is probably one of the most critical components in a modern high class cinema; potentially crippling both sound and image. We found that current suppliers simply were not able to provide the quality this segment deserved and we started developing our own line of acoustical transparent screen fabrics more than ten years ago. Our current generation of fabrics utilizes a brand new method; multiple reflective layers. Since it has taken us years and years and tens of thousands of meters of fabric to finally come up with this idea we have patented the technique in all vital markets, including the EU and US.


papaleo

 Dit is 'm dus :worship: ziet en klinkt er VEEL belovend uit..., je heb pm
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on August 19, 2017, 18:12:10
Dit is 'm dus :worship: ziet en klinkt er VEEL belovend uit..., je heb pm

Yep dat is hem ;) antwoordje gestuurd via pm.

riwi

Quote from: "home@themovies web site
Het volledige UHD signaal 4K 60Hz in 4:4:4 color space (18 Gbit) word feilloos tot aan uw weergever getransporteerd.

UHD HDR is 10 bits en dan valt de 4:4:4 niet binnen de HDMI 2.0 spec. Dit staat fout op de website en bovenstaande post.
Verder is 4:4:4 geen color space maar een chroma resolutie. Bij 4:2:0 zijn er per 4 pixels 1 kleur (uitgedrukt in 2 kleur coordinaten). Bij 4:4:4 heeft elke pixel zijn eigen helderheid en eigen kleur coordinaten. Dwz deze aanduiding is voor de resolutie van de kleur en heeft niets met colorspace te maken.

Verder lijkt het me een mooie kabel. Zijn er ook 12m versies te koop? 10 is net te kort en 15 een heel stuk te lang voor bij mij.
De Supra HDMI die ik gekocht heb haalt de genoemde specs op de verpakking absoluut niet. Ik zou Supra dus ook absoluut willen afraden aan potentiele lange (10-12meter) hdmi kabel kopers.

home@the movies

QuoteVerder lijkt het me een mooie kabel. Zijn er ook 12m versies te koop? 10 is net te kort en 15 een heel stuk te lang voor bij mij.
De Supra HDMI die ik gekocht heb haalt de genoemde specs op de verpakking absoluut niet. Ik zou Supra dus ook absoluut willen afraden aan potentiele lange (10-12meter) hdmi kabel kopers.

Ik wou in het topic van Vic niet de spelbreker spelen maar wij hebben ook de supra getest net als alle ander "Klassieke kabels" die beweren de juiste specs te kunnen halen en ze vielen allemaal door de mand.
De Dreamscreen fiber doet het gewoon perfect ook op 20 meter, jammer genoeg is er geen 12 meter versie, de 15 meters moeten ook opnieuw binnenkomen de 10 meter hebben we nog op stock.
Ik wil gerust een 10 meter kabel opsturen om uit te testen hoor, ik ben er nl 100% zeker van dat het perfect gaat werken  ;D

home@the movies

Wat mij betreft mag iemand de kabel aan een onafhankelijke test onderwerpen en zijn bevindingen hier posten, op die manier is er geen "gekleurde" mening van ons als distributeur/dealer, dat lijkt me net zo eerlijk  ;)

papaleo

Quote from: home@the movies on August 20, 2017, 15:49:28
Wat mij betreft mag iemand de kabel aan een onafhankelijke test onderwerpen en zijn bevindingen hier posten, op die manier is er geen "gekleurde" mening van ons als distributeur/dealer, dat lijkt me net zo eerlijk  ;)
^^  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Ik heb nog één 15 meter kabel die ik zelf in gebruik heb als demo op stock dus 10m en 15m kunnen worden getest door wie zich geroepen voelt.

papaleo

Quote from: home@the movies on August 20, 2017, 15:56:38
Ik heb nog één 15 meter kabel die ik zelf in gebruik heb als demo op stock dus 10m en 15m kunnen worden getest door wie zich geroepen voelt.

Mocht niemand in de tussentijd deze hebben getest,wil ik deze wel na mijn vakantie aan de tand gaan voelen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: home@the movies on August 20, 2017, 15:49:28
Wat mij betreft mag iemand de kabel aan een onafhankelijke test onderwerpen en zijn bevindingen hier posten, op die manier is er geen "gekleurde" mening van ons als distributeur/dealer, dat lijkt me net zo eerlijk  ;)

Na mijn vakantie wil ik er wel een aanschaffen. Ik ga nog nameten of ik dan een snaar strakke 10m neem of een 4 meter opgerolde 15 meter variant.

Mijn commentaren waren geen twijfels over deze fiber kabel, maar meer de over de bewoording van de website, dat deze niet correct zijn.

home@the movies

QuoteMijn commentaren waren geen twijfels over deze fiber kabel, maar meer de over de bewoording van de website, dat deze niet correct zijn.

Snap ik helemaal hoor, ik heb het dan ook niet als dusdanig geïnterpreteerd, no worries je hebt gelijk in de verwoording die niet helemaal duidelijk is beschreven.
Ik denk dat iedereen wel snapt waar het uiteindelijk om gaat ondertussen  ;) ;)

MaxxMark

Zo'n acoustisch transparant scherm; wat doet dat qua prijs? Zeg een scherm van 3.20x1.37 (21:9)

En hoe wordt dat gemonteerd en op spanning gehouden?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

#12
Quote from: MaxxMark on August 20, 2017, 17:58:48
Zo'n acoustisch transparant scherm; wat doet dat qua prijs? Zeg een scherm van 3.20x1.37 (21:9)

En hoe wordt dat gemonteerd en op spanning gehouden?

Voor die maat kom je net op 1000 Euro, montage kan op verschillende manieren het doek is rekbaar en reeds voorzien van een zwarte achterkant.

Montage;

-Als je reeds over een bestaand frame beschikt kan je de bijgeleverde kunststof profieltjes achter op het frame bevestigen, het doek wordt dan opgespannen in die profielen.

-Je kan zelf ook een houten frame maken en dan op dezelfde manier met de profieltjes werken door deze op het frame te nieten en daarna het doek op te spannen

-Je kan een los frame bestellen waar de profieltjes reeds standaard op gemonteerd zijn

-Je kan binnenkort bij ons een nieuw Zero edge frame bestellen, in het doek is dan een "veter" gestikt waarmee het doek strak op het frame gespannen wordt, op die manier heb je een zeer mooi strak gespannen scherm zonder enige rand omheen.

Kijk hier even voor verschillende filmpjes over de montagemogelijkheden.
https://www.youtube.com/watch?v=xf4ZcX7yhkc

Als je nog vragen hebt, shoot.

MaxxMark

#13
Quote from: home@the movies on August 20, 2017, 18:47:57
Voor die maat kom je net op 1000 Euro, montage kan op verschillende manieren het doek is rekbaar en reeds voorzien van een zwarte achterkant.

Montage;

-Als je reeds over een bestaand frame beschikt kan je de bijgeleverde kunststof profieltjes achter op het frame bevestigen, het doek wordt dan opgespannen in die profielen.

-Je kan zelf ook een houten frame maken en dan op dezelfde manier met de profieltjes werken door deze op het frame te nieten en daarna het doek op te spannen

-Je kan een los frame bestellen waar de profieltjes reeds standaard op gemonteerd zijn

-Je kan binnenkort bij ons een nieuw Zero edge frame bestellen, in het doek is dan een "veter" gestikt waarmee het doek strak op het frame gespannen wordt, op die manier heb je een zeer mooi strak gespannen scherm zonder enige rand omheen.

Kijk hier even voor verschillende filmpjes over de montagemogelijkheden.
https://www.youtube.com/watch?v=xf4ZcX7yhkc

Als je nog vragen hebt, shoot.


Woei! Dat is serieus heel erg betaalbaar! Daar sta ik oprecht van te kijken! In eerste instantie was ik vooral heel erg benieuwd (en totaal niet opzoek naar een alternatief), maar met dergelijke prijzen kan je nog eens iets proberen!

Ik ben zelf van een Screen Research scherm (110" 16:9) gekomen en heb nu een Screen Excellence scherm.

De kwaliteit en robuustheid van een Screen Research scherm is niet te evenaren (daar was het prijskaartje ook naar ;) ). En merk dat ik met het Screen Excellence scherm (volledig DIY) ook wel wat issues heb die ik met het SR scherm niet had.

Of dit scherm dat zou oplossen weet ik niet. Problemen waar ik tegenaan ben gelopen zijn: uniformiteit, prestatie bij polarisatie (3d). En naar mijn mening is dat alleen op te lossen als je voldoende spanning kunt opbouwen én die spanning over de het gehele oppervlak weet te verdelen (Dat is ook weer iets dat Screen Research gewoon heel goed had opgelost).

Ik ga zeker kijken naar de filmpjes (alleen niet nu) en het is voor mij een reden om dit jaar ook weer ff bij de HCH langs te gaan in Oktober (misschien dat er dan ook een leuke, meer betaalbare, JVC native 4K kan staan :D )
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

#14
Quote from: MaxxMark on August 20, 2017, 20:54:14
Woei! Dat is serieus heel erg betaalbaar! Daar sta ik oprecht van te kijken! In eerste instantie was ik vooral heel erg benieuwd (en totaal niet opzoek naar een alternatief), maar met dergelijke prijzen kan je nog eens iets proberen!

Ik ben zelf van een Screen Research scherm (110" 16:9) gekomen en heb nu een Screen Excellence scherm.

De kwaliteit en robuustheid van een Screen Research scherm is niet te evenaren (daar was het prijskaartje ook naar ;) ). En merk dat ik met het Screen Excellence scherm (volledig DIY) ook wel wat issues heb die ik met het SR scherm niet had.

Of dit scherm dat zou oplossen weet ik niet. Problemen waar ik tegenaan ben gelopen zijn: uniformiteit, prestatie bij polarisatie (3d). En naar mijn mening is dat alleen op te lossen als je voldoende spanning kunt opbouwen én die spanning over de het gehele oppervlak weet te verdelen (Dat is ook weer iets dat Screen Research gewoon heel goed had opgelost).

Ik ga zeker kijken naar de filmpjes (alleen niet nu) en het is voor mij een reden om dit jaar ook weer ff bij de HCH langs te gaan in Oktober (misschien dat er dan ook een leuke, meer betaalbare, JVC native 4K kan staan :D )

Ik kan je vertellen dat deze fabrikant het serieus meent ivm kleurechtheid en uniformiteit, en zoals je weet zijn we zelf ook niet snel tevreden.
Het doek is door ons op alle mogelijke manieren bekeken en goed bevonden, lees ook even de uitleg hieronder dan snap je dat ze echt veel aandacht hebben besteed aan de kwaliteit.
Kijk even op deze pagina en scroll naar beneden, daar zijn alle test en meetresultaten netjes neergezet, ook het vergelijk met een Stewart studiotel als referentie https://dreamscreen.no/collections/frontpage/products/dreamscreen-ultraweave-v6-pro-xxl-screen-fabric-118-x-295-fit-all-system
Kom zeker langs op de Home Cinema Happening, bijna alle producten zullen daar aanwezig zijn, en, zelfs nog niets heel speciaal waar we nog niets over vertellen nu :-)

QuoteUpdated color accuracy and gain measures has now been made, whereas the V6 PRO XXL reflects within a margin of less than 2% vs. the 6500K Industry Standard and has a gain of 0.81. In short, compared to the V5, the V6 PRO XXL features;

50% larger size, now up to 3x8m / 118" x 295" XXL size!
30% finer front texture, providing further increased sharpness, an even more "solid" appearance with almost no visible structure even from directly up front as well as no possible moiré on current and future resolutions such as 8K and beyond
Gain from 0.8 to 0.81
0.4dB improved max transparency @ 20kHz and an average AT of 1.5dB vs. 1.6dB on the V5. See measurements and methodology below
6500K tuned (within a margin of 2% vs. the Industry Standard)
Fire retardant NFPA 701 US standard

MaxxMark

Quote from: home@the movies on August 20, 2017, 22:18:57
Kom zeker langs op de Home Cinema Happening, bijna alle producten zullen daar aanwezig zijn, en, zelfs nog niets heel speciaal waar we nog niets over vertellen nu :-)

Vorig jaar was het ook leuk op de HCH. Al is het best een eind rijden. Ben zeer benieuwd naar het 'niets heel speciaals' :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

papaleo

Quote from: MaxxMark on August 21, 2017, 13:16:10
Vorig jaar was het ook leuk op de HCH. Al is het best een eind rijden. Ben zeer benieuwd naar het 'niets heel speciaals' :D

Ja...,ik ook
Dan rijden we dat hele eind wellicht voor 'niets'  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#17
Quote from: papaleo on August 21, 2017, 13:23:28
Ja...,ik ook
Dan rijden we dat hele eind wellicht voor 'niets'  :D

Oh my godddd werkelijk "niets" ontgaat jullie grapjurken hé ;D ;D IETS speciaal dus nu goed  ::) ::)
::) ::)

raindog

Quote from: home@the movies on August 20, 2017, 22:18:57
Kom zeker langs op de Home Cinema Happening, bijna alle producten zullen daar aanwezig zijn, en, zelfs nog niets heel speciaal waar we nog niets over vertellen nu :-)

Werner, is er al een datum bekend van de HCH 2017? Zou mooi zijn om dit scherm in actie te zien met één van de nieuwe JVC's of Sony's  ::)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

home@the movies

Ja hoor, 21 en 22 Oktober, en alles wat je net hebt opgenoemd zal aanwezig zijn ;-)

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

luuk123456

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

home@the movies

Quote from: luuk123456 on September  4, 2017, 11:51:07
Mag ik mee?  :bigsmile:

Zullen we een busje inleggen  ;)

Eigenlijk nu ik er aan denk, zou het een idee zijn om ergens een op een centrale plaats door ons een vervoersmiddel in te leggen? mini busje of zo?
Zo kunnen er eventueel mensen mee die anders om één of andere reden niet ter plaatse geraken, ik hoor graag of hier al dan niet interesse voor zou bestaan.

Gr
Werner