Sub woofer ik kom er niet uit

Started by phy, August 16, 2017, 10:29:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

phy

Vandaag op dit forum toch een heel stuk wijzer geworden met het instellen van de sub
Bedankt allemaal  :thumbs-up:
En met name contour bedankt voor de tips  :worship:

chansig

Quote from: morca on August 16, 2017, 23:04:31
Waarom heb je ze dan weggedaan Hans?

Geld vrij maken voor de andere speakers. Ruimte creëren in de huiskamer. Huidige speakers geven het laag wat ze weergeven erg goed weer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Maar onder de 35 hz mis je toch wel laag  8)

Contour

Er zit toch DSP op de D&D speakers, dan kun je het diepe laag toch gewoon meer boosten? Of zie ik iets over het hoofd? 

chansig

Quote from: Ralf67 on August 17, 2017, 11:15:58
Maar onder de 35 hz mis je toch wel laag  8)

Missen is misschien ook wel een groot woord. Ik weet dat het anders kan en bij sommige nummers (bv Die Antwoord - Bum Bum) is dat wel eens een gevoel van heimwee.

Quote from: Contour on August 17, 2017, 12:38:19
Er zit toch DSP op de D&D speakers, dan kun je het diepe laag toch gewoon meer boosten? Of zie ik iets over het hoofd? 

Misschien zie ik iets over het hoofd...maar wanneer een unit bij wijze van spreken 20 Hz niet weer kan geven dan kan je via de dsp wel vertellen dat ie het moet gaan doen...maar dat zal dan toch niet gaan ?

Je kan wel boosten wat de speaker weergeeft...maar dan gaat het alleen maar harder. Maar nogmaals...misschien zie ik iets over het hoofd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: chansig on August 16, 2017, 21:33:41
Mensen met verstand van zaken laten.helpen. :D En de inzet van meten en een dsp.

Alleen was het me nooit gelukt. Waren ook meer woofers dan subs.  Ging uiteindelijk tot 30 Hz. Genoeg volume en rete strak. Mis op momenten dit laag nog wel eens. Zeker bij muziek die erom vraagt.

Gr. Hans
Bij de muziek die erom vraagt mis je het .
Daarbij kan geen monitor de ervaring van 1 sub evenaren
Laat staan 4 .....

chansig

Ja...maar wat is nu het issue ?

Daarnaast, wat mij betreft, gewoon lekker doorgaan met de vraag van de TS.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

#32
Dat je geen eens zelf subwoofers gebruikt  :D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

D&D maakt ook grote PA subwoofers, zet er daar eentje van bij!  :laugh:

chansig

Die kunnen wel kneiterhard...125 dB.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

phy

Het afstellen van de fase heeft ook nog veel gedaan ik had hem op bijna 90 graden staan
Maar op nul klinkt de 50 hertz toon het sterkst
Maar nu moet ik de rest weer een beetje bijstellen
Ik heb nu wel ghet idee dat ik de sub woofer nu weer kan aanwijzen het laag komt echt meer van links.

morca

#37
Ja dat komt omdat je een corner subwoofer hebt.
Sub in de hoek werkt perfect vaak.
Je moet er zeker voor muziek toch echt dat op toepassen.
Een subwoofer subtiel afstellen voor muziek is wat extra werk mbt rew meeting-mic en dsp.

Daarna vaak nog bijregelen op het oor.
Geen klusje voor beginners of je moet er echt induiken hoe dat werkt en jezelf een boel.aanleren.

Sub is geweldig in elke setup.
Maar ze worden vaak niet optimaal ongeregeld.

Ik had hier iemand op visite van hier.
Die zei ook man hoe doe je dat met muziek zo mooi laten integreren.
Hij deed het met xt32 maar die bakte er niks van bij hem.

Auto inregelen van me Inuke werkte hier beneden ook slecht.
Anti mode 8033 was hier ook al niet goed in.

Inregelen mbv dat moet je jezelf aanleren.
Of iemand laten komen.

phy

Ja ik zou er wel iemand voor willen laten komen maar wie doet zoiets?

phy

En ik denk dat meten wel belangrijk is
Het hoeft niet perfect te zijn maar gewoon het beste eruithalen met de dingen die ik heb


phy

Ja als iemand iets of iemand weet in Limburg hoor ik het graag.

phy

Ik heb de sub er nu tussen uit gehaald
Ik mis wel een beetje het diepe laag maar het klinkt ook wel goed zo
met een goede afstelling  van de sub en metingen zal het nog beter zijn
Maar Ik ga er zelf niet meer aan beginnen .


GPO

Quote from: phy on August 20, 2017, 23:16:35
Ja als iemand iets of iemand weet in Limburg hoor ik het graag.

Waar in Limburg woon je eigenlijk?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

phy