Yippie

Author Topic: Rel Q50/Stealth SUB BASS SYSTEM modificeren >>Q100E erbij  (Read 2321 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+1)
  • Vragen DIY Subwoofer ontwerpen,ik help je graag
Re: Rel Q50/Stealth SUB BASS SYSTEM modificeren >>Q100E erbij
« Reply #50 on: September 24, 2017, 14:23:47 »
Zitten goeie elco.s in iig Ralf.
Goed merk bedoel ik of ze nog goed zijn weet ik uiteraard niet

yorkie13

• Guest
« Reply #51 on: September 24, 2017, 14:35:47 »
Yep, goed merk maar al 17 jaar in de versterker.

Ze zijn 6800 uF. en heb er liggen van 10.000 uF van Elna
« Last Edit: September 24, 2017, 15:06:53 by Ralf67 »

yorkie13

• Guest
« Reply #52 on: September 24, 2017, 15:10:20 »
Kwam nog een leuke adapter tegen om een subwoofer via een High level kabel aan te
sluiten op je gewone versterker.

Deze adapter van MJ Acoustics kost rond de €175

Heb deze even open gemaakt, maar net als bij MIT kabels zit het filter onder de siliconenkit
 verstopt  :devil:

Maar die gaat er dus af  :D

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+1)
  • Vragen DIY Subwoofer ontwerpen,ik help je graag
« Reply #53 on: September 24, 2017, 15:27:35 »
Yep, goed merk maar al 17 jaar in de versterker.

Ze zijn 6800 uF. en heb er liggen van 10.000 uF van Elna
Ga je die elco.s erin zetten ?

yorkie13

• Guest
« Reply #54 on: September 24, 2017, 16:05:30 »
Denk het wel, deze hebben een grotere capaciteit.

Offline GPO

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+3)
  • Into the Pit!!
    • showcase:
« Reply #55 on: September 25, 2017, 12:49:25 »
Kwam nog een leuke adapter tegen om een subwoofer via een High level kabel aan te
sluiten op je gewone versterker.

Deze adapter van MJ Acoustics kost rond de €175

Heb deze even open gemaakt, maar net als bij MIT kabels zit het filter onder de siliconenkit
 verstopt  :devil:

Maar die gaat er dus af  :D

Zo'n adapter zat 'gratis' bij mijn eerste subwoofer (een JVC subwoofer ding, zag eruit als een slakkenhuis, kost iets van 700 gulden (~300 euro)). Waarom dat dan 175 euro moet kosten bij MJ vraag ik mij sterk af.
Denon AVR-4311 | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch R-115SW - Klipsch RP-260F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-250F | miniDSP 2x4 | QNAP TS219P (2x1.5 TB) | VdHul luidspreker kabels | Profigold interlinks | Samsung Full HD 116 cm LED TV | Xbox One | Philips HUE lighting | 2nd zone in aanmaak met Infinity Infinitesimal 4 |

Offline INIURIA

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
« Reply #56 on: October 24, 2017, 16:07:11 »
Mooi om te lezen al die experimenten. Heb de Quake ook even gehad. Helemaal geen slecht ding maar zodra de volumeknop omhoog ging, viel hij volledig in het niet bij mijn luidsprekers. Heb er toen een tweede bijgekocht via marktplaats maar dit bracht helaas niet het gewenst resultaat. Nog een tijdje rondgelopen om zelf speakers te bouwen met de 2 Quakes geļntegreerd als sub maar toch van afgezien. 

Mijn inziens desondanks een prima aanvulling op kleine monitoren als het allemaal niet te hard hoeft en stukken subtieler dan de standaard bijgeleverde subs in el cheapo 5.1 sets.

Marantz NR1504 - Marantz MA500 x2 - Marantz BD 5004 - IQ Gent L - Magnat Omega 300

Offline GPO

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+3)
  • Into the Pit!!
    • showcase:
« Reply #57 on: October 24, 2017, 23:48:25 »
Mooi om te lezen al die experimenten. Heb de Quake ook even gehad. Helemaal geen slecht ding maar zodra de volumeknop omhoog ging, viel hij volledig in het niet bij mijn luidsprekers. Heb er toen een tweede bijgekocht via marktplaats maar dit bracht helaas niet het gewenst resultaat. Nog een tijdje rondgelopen om zelf speakers te bouwen met de 2 Quakes geļntegreerd als sub maar toch van afgezien. 

Mijn inziens desondanks een prima aanvulling op kleine monitoren als het allemaal niet te hard hoeft en stukken subtieler dan de standaard bijgeleverde subs in el cheapo 5.1 sets.

Helaas is de TS (Ralf67) onlangs gestopt hier op het forum, dus we zullen niet weten hoe z'n experiment afgelopen is. Blijf het jammer vinden dat ie zo opeens z'n account opgezegd heeft. Hij was altijd erg gepassioneerd over HT. Kan me niet voorstellen dat je dan zomaar 'stopt'.

Anyway; ik ben zelf nog nooit onder de indruk geweest van REL. Verschillende keren mogen horen en afstellen bij kennissen (oa de Q200 dacht ik); nooit echt kunnen bekoren. Te weinig volume, snel tegen de grenzen aan, etc. Vond het allemaal niet erg geschikt voor film op hoger volume en de vele instellingen op de amp is tegenwoordig flink ingehaald door alle instellingen die je al in je receiver kan doen  :dry:

Wel beter dan die 'el cheapo' zut. dat zeker...  :thumbs-up:

GPO
Denon AVR-4311 | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch R-115SW - Klipsch RP-260F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-250F | miniDSP 2x4 | QNAP TS219P (2x1.5 TB) | VdHul luidspreker kabels | Profigold interlinks | Samsung Full HD 116 cm LED TV | Xbox One | Philips HUE lighting | 2nd zone in aanmaak met Infinity Infinitesimal 4 |

Offline INIURIA

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
« Reply #58 on: October 25, 2017, 10:29:07 »
Wilde met mijn post de boel weer even aanwakkeren gezien het al even stil was maar hij heeft de handdoek dus in de ring gegooid. Jammer...hou wel van dat geklooi met 'oudere' audio...

Marantz NR1504 - Marantz MA500 x2 - Marantz BD 5004 - IQ Gent L - Magnat Omega 300

Offline darkraver

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (-1)
« Reply #59 on: October 25, 2017, 12:13:56 »
"oudere audio". Die spullen waren toen al niets en 20 jaar later is het nogmaals minder.
Nooit gesnapt wat er leuk aan is om diverse van zulke kastjes in je kamer te zetten.
Beter 1x fatsoenlijk  :bigsmile: dan 10x prut :(