Android box met HD-audio passthrough en HD netflix?

Started by madman72, August 14, 2017, 18:59:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

madman72

Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat hier toch wel de kenners zitten. (ga ik wel vanuit tenminste)
Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler om aan te sluiten op mijn Pioneer LX-79.
Nu zoek ik me al een aantal weken een slag in de rondte, want ik kan geen sites vinden, die alle specificaties netjes weergeven.

Zo zijn mijn 'eisen' dat hij alle geluidsformaten door moet geven via HDMI-passthrough, maar in ieder geval zeker FLAC, DD TrueHD (atmos ook) en DTS-ma op meer dan 5 kanalen.
Ook wil ik dat ik er Netflix op kan kijken op HD en niet SD. Maar het hoeft geen 4K te zijn, want dat ondersteunt mijn oude Samsung Plasma toch niet.

Ik heb een 3-tal aparaten gevonden die het kunnen, Shield, Hi-Media en een minix, maar die zitten allemaal op 200 euro of hoger.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Zijn er voor zover jullie weten nog andere, wellicht goedkopere, opties te vinden, die aan mijn wensen voldoen?
Of wellicht is er een chipset die dit allemaal wel kan en andere niet, zodat ik op chip kan zoeken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Kanariepiet

Ik heb in de marktsectie een Wetek Play2 te koop staan die aan al je eisen voldoet ;)

madman72

Maar waarom doe je die weg dan? Blijkbaar is er dan toch iets wat je niet bevalt?

HJ

De goedkopere hebben voor zover ik weet geen licentie om netflix in hd weer te geven.
Misschien is het inmiddels anders?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


TopGun2010

Alleen de Shield kan dit goed, even doorsparen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Kanariepiet

De Wetek kan dit ook allemaal, geen probleem.
Hij gaat weg omdat 3 spelers beetje veel is, niks mis met de speler.

De meeste die hier zitten kopen en verkopen redelijk veel, het is je hobby of niet  :headbanging:

madman72

Als je 3 al veel vindt ;)......
Ik heb 2 popcorn nmt's, rb 2, venz Q10 en een oud netgear ding. Samen kunnen ze alles afspelen, maar ik wil dus gewoon alles in 1 apparaat, voor het gemak.
Die Venz zou het allemaal moeten kunnen, volgens de leverancier, maar na de laatste update krijg ik niet eens meer geluid via Kodi-streams. Wel nog van mijn eigen films vanaf mijn nas trouwens.

Maar voordat ik dus weer een 'miskoop' doe, wil ik dus goed beslagen ten ijs komen. 
Als ik het goed begrijp, heeft die Wetek de S905 chip erin? Betekent dat, dat iedere apparaat met diezelfde chip dezelfde mogelijkheden heeft?

En wat ik van de Nvidia Shield weer begreep, is dat ie geen menu's geeft bij DVD en BluRays?

Kanariepiet

Wat betreft de s905 chipset, in de basis kunnen ze allemaal hetzelfde, maar ligt toch echt aan de community erachter.

De Shield speelt wel dvd menu's, geen blu-ray net zoals zo een beetje alle op players behalve Dune, Zidoo en Egreat, maar die doen weer geen Netflix of alleen 480p.

De ultieme alles in 1 speler is er helaas niet.

madman72

Mijn popcorn C300 doet dat dan weer wel, maar die heeft dan weer geen Netflix app. Tenminste niet de laatste keer dat ik checkte.

madman72

Ik ben nog steeds aan t zoeken en ik kreeg vandaag een aanbieding in mn mail van deze:

ZIDOO H6 PRO Android Nougat 4K 10Bit HDR TV Box Allwinner H6 DDR4 2GB eMMC 16GB

Deze wordt aangeboden voor 75 euro.

Kan deze wat ik wil.......netflix app op 1920x1080 en passthrough dts-ma en TrueHD ?

madman72

btw is vandaag op iBood de dune solo lite in de aanbieding voor de liefhebbers

Kanariepiet

Kort: Nee

Quote from: madman72 on August 24, 2017, 14:44:42
Ik ben nog steeds aan t zoeken en ik kreeg vandaag een aanbieding in mn mail van deze:

ZIDOO H6 PRO Android Nougat 4K 10Bit HDR TV Box Allwinner H6 DDR4 2GB eMMC 16GB

Deze wordt aangeboden voor 75 euro.

Kan deze wat ik wil.......netflix app op 1920x1080 en passthrough dts-ma en TrueHD ?

le mans

Quote from: madman72 on August 24, 2017, 14:44:42
Ik ben nog steeds aan t zoeken en ik kreeg vandaag een aanbieding in mn mail van deze:

ZIDOO H6 PRO Android Nougat 4K 10Bit HDR TV Box Allwinner H6 DDR4 2GB eMMC 16GB

Deze wordt aangeboden voor 75 euro.

Kan deze wat ik wil.......netflix app op 1920x1080 en passthrough dts-ma en TrueHD ?


Was die aanbieding van een particulier of ..?

denoontje

Quote from: le mans on August 24, 2017, 21:04:31

Was die aanbieding van een particulier of ..?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

madman72


madman72

Quote from: kanariepiet on August 24, 2017, 20:58:50
Kort: Nee

Ik heb uiteindelijk net de Himedia Q10 pro besteld......voor 130 euro leek me dat ook wel een leuke aanbieding toch?

Volgens wat ik in de beschrijving kon vinden en wat ik hier op t forum kon vinden, kan deze hetzelfde als de Shield, maar dan 90 euro goedkoper?
Dus alles behalve DVD menu's ofzo toch

darkrunner


HJ


madman72

Quote from: darkrunner on August 25, 2017, 11:34:45
Tja veel plezier met je Netflix in sd...

Dus als iemand om advies vraagt, geef je een week lang geen antwoord, maar als diegene dan uiteindelijk een keuze maakt, ga je binnen een paar uur wel die keuze afkraken?
Fijne vent



Wat die himedia Q10 pro betreft....die is nu in de aanbieding voor 131 euro. Dat is de voornaamste reden, dat ik die keus heb gemaakt. Goedkoopste die ik elders kon vinden was 259, dus ik dacht dat ik daar wel behoorlijk safe mee was.

Kanariepiet

Himedia apparaten zijn nog steeds niet geweldig, zelfs niet met hun nieuwe FW, je moet al met Kodi Shitty builds gaan werken voor HD audio formaten en idd Netflix is alleen 480p.

Ik heb je in het begin gewezen op de Wetek Play2, die alles wel keurig doet.
En de Himedia is niet te vergelijken met de Nvidia, de Nvidia is veel sneller en draait op Android TV.

Quote from: madman72 on August 25, 2017, 14:49:21
Dus als iemand om advies vraagt, geef je een week lang geen antwoord, maar als diegene dan uiteindelijk een keuze maakt, ga je binnen een paar uur wel die keuze afkraken?
Fijne vent



Wat die himedia Q10 pro betreft....die is nu in de aanbieding voor 131 euro. Dat is de voornaamste reden, dat ik die keus heb gemaakt. Goedkoopste die ik elders kon vinden was 259, dus ik dacht dat ik daar wel behoorlijk safe mee was.

HJ

Quote from: madman72 on August 25, 2017, 14:49:21
Dus als iemand om advies vraagt, geef je een week lang geen antwoord, maar als diegene dan uiteindelijk een keuze maakt, ga je binnen een paar uur wel die keuze afkraken?
Fijne vent



Wat die himedia Q10 pro betreft....die is nu in de aanbieding voor 131 euro. Dat is de voornaamste reden, dat ik die keus heb gemaakt. Goedkoopste die ik elders kon vinden was 259, dus ik dacht dat ik daar wel behoorlijk safe mee was.
Lees mijn 1e reaktie in dit topic nog eens ;-)


madman72

Mijn gepikeerde reactie betrof het denigrerende commentaar van Darkrunner.

Voor alle andere tips en reacties ben ik ontzettend dankbaar  hoor :)

HJ

Quote from: madman72 on August 25, 2017, 15:58:05
Mijn gepikeerde reactie betrof het denigrerende commentaar van Darkrunner.

Voor alle andere tips en reacties ben ik ontzettend dankbaar  hoor :)
[emoji3]

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


road rebel

#23
Quote from: madman72 on August 25, 2017, 14:49:21
Dus als iemand om advies vraagt, geef je een week lang geen antwoord, maar als diegene dan uiteindelijk een keuze maakt, ga je binnen een paar uur wel die keuze afkraken?
Fijne vent

Nogal ondankbaar als reactie vind je niet? De derde en vierde reactie op jouw vraag samenvatten het volledig. Netflix eist certificatie, en low cost settop boxen doen de nodige investeringen niet. Een Shield TV voldeed aan alle voorwaardes maar was "iets" duurder.
Misschien was dat niet het antwoord waar je op stond te wachten. Daarom heb je nu eenmaal fora, om iets te leren van mensen met andere meningen of ervaringen, toch?

Trouwens, als je 131€ kon uitgeven voor een toestel die niet voldoet aan de door jou gestelde eisen, dan kon je ook 199€ uitgeven mits verkoop van:
Quote2 popcorn nmt's, rb 2, venz Q10 en een oud netgear ding.

Desalniettemin proficiat met jouw aankoop.


darkrunner

#24
Tja ik zit ook geen 24/24 op dit forum, heb 9 pups 4 weken nu dus was hier nogal druk, nu als ik je een week geleden gezegd had koop de shield want enkel die doet hd netflix dan was dit toch een maat voor niks...nu kan je lekker eigenwijs van Netflix in sd genieten, mijn reactie komt voort uit de goede adviezen die je in de wind hebt geslagen, maar verder laat ik er men slaap niet voor hoor ga nu genieten van een serie op Netflix: in HD wel te verstaan, nog een fijne avond.