ethernet

Started by buizesmurf, August 14, 2017, 13:04:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Heb onlangs een LAN kabel gelegd om muziek te streamen naar een logitech transporter.Voorheen altijd draadloos gestreamd.
Nu kan de logitech transporter de server niet vinden bij ethernetverbinding met draad.
ik heb ook een touch,wanneer ik deze op dezelfde ethernetkabel aansluit is er geen probleem..Wat zou het probleem kunnen zijn....graag sugesties...

Hanky Panky

Quote from: buizesmurf on August 14, 2017, 13:04:34
Heb onlangs een LAN kabel gelegd om muziek te streamen naar een logitech transporter.Voorheen altijd draadloos gestreamd.
Nu kan de logitech transporter de server niet vinden bij ethernetverbinding met draad.
ik heb ook een touch,wanneer ik deze op dezelfde ethernetkabel aansluit is er geen probleem..Wat zou het probleem kunnen zijn....graag sugesties...

heb je de netwerkstekker zelf gekrompen? Kan het zijn dat de Touch maar 100mbit nodig heeft (en maar 4 vd 8 draden pakt) en de Transporter 1000mbit aangesloten moet worden en er 1 van die laatste 4 draadjes omgedraaid zit?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

RalphH

Kun je in het menu zien of ie een IP-adres krijgt? Zo niet:
- Kan in de config de LAN poort toevallig uitgeschakeld zijn?
- Staat DHCP aan of staat er hard een IP adres geconfigureerd wat het apparaat via wifi ook al probeert te pakken --> resulterend in een conflict.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

buizesmurf

Op display komt de melding DHCP_server niet vinden

Nu doed de transporter hetzelfde als ik het terug op draadloos switch.
Heb al andere kabel geprobeerd met hetzelfde resultaat.

buizesmurf

Quote from: Hanky Panky on August 14, 2017, 13:25:22
heb je de netwerkstekker zelf gekrompen? Kan het zijn dat de Touch maar 100mbit nodig heeft (en maar 4 vd 8 draden pakt) en de Transporter 1000mbit aangesloten moet worden en er 1 van die laatste 4 draadjes omgedraaid zit?

juist de gebruiksaanwijzing van de logitech transporter doorgenomen.Heeft juidezelfde ethernet specificaties gelijk de touch.
Hij werkt wel met een andere kabel.Heb ook de NAS eens aangesloten op de kabel van de transporter en net zoals de touch werk dat perfect.Ook alle groene lampjes op de switch flikkeren.
Denk dat het probleem bij de conector zelf zit in de transporter die niet goed of geen contact geeft.
Dat is bijna de enigste optie die overblijft.
Het betreft zelfbouwkabel van audioquest met de bijbehorende connectors.
op een andere stukje zelfbouw kabel werk de transporter ook niet,en alle andere wel...... 8) 8) 8)

Hanky Panky

Quote from: buizesmurf on August 14, 2017, 16:35:13
juist de gebruiksaanwijzing van de logitech transporter doorgenomen.Heeft juidezelfde ethernet specificaties gelijk de touch.
Hij werkt wel met een andere kabel.Heb ook de NAS eens aangesloten op de kabel van de transporter en net zoals de touch werk dat perfect.Ook alle groene lampjes op de switch flikkeren.
Denk dat het probleem bij de conector zelf zit in de transporter die niet goed of geen contact geeft.
Dat is bijna de enigste optie die overblijft.
Het betreft zelfbouwkabel van audioquest met de bijbehorende connectors.
op een andere stukje zelfbouw kabel werk de transporter ook niet,en alle andere wel...... 8) 8) 8)

Ja, tot die conclusie kom je dan al snel. Zit er geen vuil in de netwerk aansluiting? Pluizen of stof?

Je zou de transporter nog een keer kunnen resetten? Harde reset oid? Geen idee of dat kan.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

CZ79

Volgorde van de aders aan beide zijden wel gelijk? Dus oranje-wit, oranje, groen-wit, blauw etc etc
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

buizesmurf

Quote from: cz79 on August 14, 2017, 21:16:17
Volgorde van de aders aan beide zijden wel gelijk? Dus oranje-wit, oranje, groen-wit, blauw etc etc

Heb wat opgezocht op internet maar ben er niet veel wijzer van geworden.
Alleen een cross-over verbinding.
Heb deze dan maar geprobeerd,en ja het werkt.De transporter is nu op het ethernet bedraad aangesloten.Ook de touch doed het nog met deze aansluiting.
Heb ergens gelezen dat sommige oudere toestellen nog niet automatisch deze bewerking doen.
De transporten is nog een met het logo slimmdevices,denk dat daar het probleem zat....... :pompom: :pompom: :pompom:

Deleted User

Gevalletje Etternet dus... ;D