Marantz sr6010 moeite met ARC functie?

Started by André_84, August 14, 2017, 08:59:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar van een leuke panasonic 4k smart tv en sindsdien maak ik gebruik van de ARC functie van de receiver tv. Werkt in eerste instantie mooi, totdat ik later even weer terugschakel naar mn laptop die op de marantz aangesloten is en vanaf daar films of muziek afspeel via de receiver. Soms pakt ie het laptopgeluid niet, soms pakt ie na het terugswitchen het tv geluid niet, terwijl de instellingen op alle apparaten goed staan (leg ik het nu duidelijk uit?).

Opvallend is dat als ik de instellingen niet wijzig, maar alleen even het spul aan en uitzet of even kabeltje erin en eruit trek, dat ie het signaal dan ineens weer ziet/pakt. Ik vind dat zelf erg irritant. dat gebeurt me net iets vaak ook. Zijn er meer mensen die dit ondervinden? doe ik iets verkeerd?

Instellingen zijn als volgt: in de Marantz heb ik ARC control aan staan, op tv staat geluid via home theater ingesteld, op de laptop ook. moet volgens mij gewoon goed zijn  ???
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

Bij de tv wordt het opgelost door even te switchen tussen geluid via en weer terug naar geluid via home cinema in de geluidsinstellingen van de tv, maar wel erg vervelend dat het zo moet :/
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

W.Otter

Heeft de marantz een voorkeur voor een bepaald type bestand? Ik heb ook even lopen rommelen met arc en die slikt dus alleen pcm. Zijn er verder nog instellingen die in de weg kunnen zitten? Upscaling of andere CEC mogelijkheden

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

André_84

Ik durf het zo niet te zeggen hoe dat zit met de arc functie, ik dacht dat ie alles zou slikken via arc wel..het is ook niet dat het niet werkt, maar soms (vrij regelmatig) doet ie het niet meteen en moet je m even wakker schudden door even het HDMI kabeltje erin en eruit te doen in de receiver of op de tv even wisselen naar tv geluid en daarna weer home cinema geluid
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

JGvH

Waarschijnlijk handshake probleem, oplossing: optical gebruiken

Dday

Hier ook optical gebruikt. ARC werkt helaas niet zo lekker. Op diverse reciever TV combinaties.

André_84

Juist...zelfs een benaming voor...maarreuh optical gaat geen dts hd e.d. door right?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

gast2018

 Optical is niet meer van deze tijd. Hdmi is bij heel veel apparaten een probleem. Wakker schudden is idd het ding.

André_84

Probleem blijft wel aanhouden, best irritant :/. Ook geeft ie regelmatig niet de mogelijkheid om te kiezen voor multichannel in. Dan is het kiezen tussen stereo of dolby surround. Best frustrerend allemaal  ???
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

evilniek

Quote from: ergé on August 15, 2017, 21:43:29
Optical is niet meer van deze tijd. Hdmi is bij heel veel apparaten een probleem. Wakker schudden is idd het ding.

Hoezo is toslink niet meer van deze tijd dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo