Diy vloerstaande speaker

Started by Scarface2001, August 13, 2017, 19:49:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scarface2001

Hallo mensen van het htforum. Ik ben nieuw op dit forum en weet niet of hier al iets overstaat. Ik wil graag een vloerstaandespeaker bouwen als front. Met een freqeuncy bereik van ongeveer 20khz tot 30hz. Ik begrijp zelf niet hoe dat in zijn werking gaat qua enclosur en crossovers. Ik heb een denon avrx1300w 145w per kanaal. Ik ben pas 15 heb dus niet een heel groot budget  275.-per toren inclusief hout,verf,speakers,crossovers. Ik wil graag hulp in componenten en afmetingen eigenlijk alles

Mvg Calvin

Zweitse

Ik persoonlijk zou gaan voor een DIY kit, dat is wel zo safe. Kijk bijvoorbeeld eens bij Rumoh, deze hebben de LBVS, low budget vloerstaander.
Ik zou ook zeker even de vraag stellen op het ZBA forum.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/index.php

yorkie13

#2
Of ga eens luisteren bij Speaker & Co in Haarlem

Er zijn al diverse zelfbouwpakketten die binnen de 550 € vallen.

Onderstaande Quint mkV kost €260 per stuk

dre73

Als je met een sub gaat werken is weergave vanaf 20hz volledig zinloos. ;)
40 of 50hz is dan al meer dan genoeg.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik1977

Deze is ook mooi, de prijs is nog niet bekend maar het is zeker een betaalbaar ontwerp.
http://www.humblehomemadehifi.com/Tempo-Two.html

Brammus

Wanneer het budget eventueel de enige reden voor zelfbouw is. Vergeet dan niet dat er voor dat bedrag 2e hands ook veel moois te koop is.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Rowdy


frits marantz

En een bestaande speaker via MP? Is veel goeds te vinden voor jouw budget.

yorkie13

Kijk ook even naar de DIY luidsprekers in de markt van Tony Gee, voor €500 ben je klaar.