Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

W.Otter

Nice!! Twee nog wel [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

michel69

#26401
Was al een tijdje benieuwd hoe een 9.1 opstelling het zou doen in mijn huiskamer  via het forum een Marantz sr 7008 overgenomen en daar een paar dagen mee gedraaid en tot de conclusie gekomen dat Marantz niet mijn geluid is niks mis met Marantz is gewoon mijn ding niet . het 9.1 gebeuren dat dan weer wel :headbanging: en opzoek gegaan naar een Onkyo die dat dus ook aan kan en na een paar dagen een in nieuwstaat verkerende tx nr818 overgenomen via MP heb voor de hoogte kanalen wel een externe amp nodig en dat is voor nu opgelost met een oude Sony amp van boven ;D.

De eerste film via de Oppo(film waar ik keer op keer naar kan kijken ;D)Jurassic Park en dat is toch wel genieten hoor het bios effect is enorm toe genomen door de extra hoogte kanalen en ben ook zeer tevreden met het resultaat v AudysseyXT32 tov de mindere  variant v d 809.

vanavond staat de The great wall op het programma ;D

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

michel69

#26402
Quote from: michel69 on May 14, 2017, 12:52:57
Was al een tijdje benieuwd hoe een 9.1 opstelling het zou doen in mijn huiskamer  via het forum een Marantz sr 7008 overgenomen en daar een paar dagen mee gedraaid en tot de conclusie gekomen dat Marantz niet mijn geluid is niks mis met Marantz is gewoon mijn ding niet . het 9.1 gebeuren dat dan weer wel :headbanging: en opzoek gegaan naar een Onkyo die dat dus ook aan kan en na een paar dagen een in nieuwstaat verkerende tx nr818 overgenomen via MP heb voor de hoogte kanalen wel een externe amp nodig en dat is voor nu opgelost met een oude Sony amp van boven ;D.

De eerste film via de Oppo(film waar ik keer op keer naar kan kijken ;D)Jurassic Park en dat is toch wel genieten hoor het bios effect is enorm toe genomen door de extra hoogte kanalen en ben ook zeer tevreden met het resultaat v AudysseyXT32 tov de mindere  variant v d 809.

vanavond staat de The great wall op het programma ;D


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

michel69



Quote from: michel69 on May 14, 2017, 12:52:57
Was al een tijdje benieuwd hoe een 9.1 opstelling het zou doen in mijn huiskamer  via het forum een Marantz sr 7008 overgenomen en daar een paar dagen mee gedraaid en tot de conclusie gekomen dat Marantz niet mijn geluid is zeg maar niks mis met Marantz is gewoon mijn ding . het 9.1 gebeuren dat dan weer wel :headbanging: en opzoek gegaan naar een Onkyo die dat dus ook aan kan en na een paar dagen een in nieuwstaat verkerende tx nr818 overgenomen via MP heb voor de hoogte kanalen wel een externe amp nodig en dat is voor nu opgelost met een oude Sony amp van boven ;D.

De eerste film via de Oppo(film waar ik keer op keer naar kan kijken ;D)Jurassic Park en dat is toch wel genieten hoor het bios effect is enorm toe genomen door de extra hoogte kanalen en ben ook zeer tevreden met het resultaat v AudysseyXT32 tov de mindere  variant v d 809.

vanavond staat de The great wall op het programma ;D



Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

modde239

Vandaag bij Hificorner voor een mooie prijs de Q Acoustics Media 4 soundbar gekocht komt erg goed uit de verschillende reviews......ben benieuwd.....een soundbar zonder poespas met een erg goede hifi geluid voor zowel film als muziek.....

https://nl.qacoustics.co.uk/q-acoustics-m4-soundbar-with-built-in-subwoofer.html

modde239

Nou de Q Acoustics Media 4 soundbar teruggestuurd viel tegen.....Heb nu de Philips Fidelio B5 binnen gekregen.....aansluiten erg makkelijk.....soundbar aanzetten de draadloze sub is meteen aangekoppeld...kijk zo kan het ook.....ik heb de achter speaker losgekoppeld en na de ingebouwde kalibratie te hebben uitgevoerd....een Star Trek (film) opgezet.... :popcorn:.....En WOW holy shit what the f*ck.... :blink: ....wat een geluid zeg ongelooflijk dat dit uit zo'n kleine set komt....de achter speakers maken het helemaal af.....echt surround.....had ik niet gedacht.....genoeg aansluitingen....en ook nog bluetooth aptx....

Ook qua muziek staat hij zijn mannetje..... :headbanging:

Ongelooflijk dat deze set niet meer aandacht krijgt.....ben nooit een Philips fan geweest maar nu.... :clapping:
Echt een slim idee dit.....

http://www.philips.nl/c-p/B5_12/fidelio-soundbar-soundbar-luidspreker

modde239

Een Xiaomi Mi Box international version....ben benieuwd.....ziet er goed uit..... :popcorn:

https://youtu.be/9_TI2kjCS70

Cobraatje

Ik wilde qua uiterlijk iets anders als de standaard subwoofers en ben bij de Martin Logan Descent i uitgekomen.

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

michel69

Een 2e set KEF eggs 😁 met bijbehorende sub kan nu dus 9.2 draaien

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Martinus

Quote from: modde239 on June 21, 2017, 18:43:12
Een Xiaomi Mi Box international version....ben benieuwd.....ziet er goed uit..... :popcorn:

https://youtu.be/9_TI2kjCS70

leuk, ooit tijdens de release in de US gekocht. Speelt alles af, goed naar de instellingen kijken, veel rips/films/series/ hebben judder, op 1080p24 het minst. Mn dune draait toch beter, alleen voor de prijs met afspeel van 4k een no brainer.
............

modde239

Bevalt mij echt goed.....Youtube, Netflix....enz,....loopt echt heel soepel.... :D

Meeuwtje

Volgens mij t laatste model in NL de Panasonic 65DXW 904 :headbanging:
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Marco66

Sony UBP-X800 uhd speler, goede reviews tot nu toe dus maar proberen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MechanicalAnimal

Quote from: Cobraatje on June 22, 2017, 18:39:29
Ik wilde qua uiterlijk iets anders als de standaard subwoofers en ben bij de Martin Logan Descent i uitgekomen.

waaaauw.......dikke aanwinst in de kamer  :worship:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Gerbrand

Hallo,

Ik heb een Yamaha RX-V781 gekocht ter vervanging van mijn Emotiva UMC-200. Dit is een van de goedkoopste HDMI 2.0 receivers die pre-outs heeft, want ik wilde nog steeds mijn eigen eindversterkers gebruiken. Daarnaast wilde ik graag een Room Correction Systeem dat ik zelf kan instellen. Dat gaat met YPAO vrij makkelijk. De RX-V781 gaat uit het assortiment en er is geen opvolger.



Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

papaleo

Quote from: Marco66 on July 18, 2017, 12:50:12
Sony UBP-X800 uhd speler, goede reviews tot nu toe dus maar proberen.

Marco
Ben benieuwd hoe goed/slecht/beter deze Sony is tov de Panasonic UB900 en de/een Oppo203/205?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Quote from: papaleo on July 18, 2017, 22:06:22
Ben benieuwd hoe goed/slecht/beter deze Sony is tov de Panasonic UB900 en de/een Oppo203/205?

Kan ik niet beoordelen maar vele reviews vinden de sony beter dan de panasonic op gebied van beeld audio en bouwkwaliteit, zeker gezien de prijs.
Oppo is iets beter maar dan ook meer 2x zo duur.
Heb ook nog geen 4k tv dus dit kan ik ook nog niet testen helaas maar komt er wel een keer.

Kon hem voor een mooie prijs kopen en heb ik hem vast voor de toekomstige ht ruimte 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

Quote from: Marco66 on July 18, 2017, 22:29:22
Kan ik niet beoordelen maar vele reviews vinden de sony beter dan de panasonic op gebied van beeld audio en bouwkwaliteit, zeker gezien de prijs.
Oppo is iets beter maar dan ook meer 2x zo duur.
Heb ook nog geen 4k tv dus dit kan ik ook nog niet testen helaas maar komt er wel een keer.

Kon hem voor een mooie prijs kopen en heb ik hem vast voor de toekomstige ht ruimte 😀

Heb je wat linkjes voor me?
Want ik kan niet zo snel iets vinden waar er beweerd word dat de x800 beter presteert (video/audio) dan de ub900.

Wat mij alwel gelijk opvalt aan de achterzijde van deze machine is de voeding/stroom voorziening van de x800 tov een ub900....,deze is van een x800 een dun vast stroomkabeltje, in een ub900 heb je de vrijheid om daar bv een zwaardere eigen stroomkabel in te pluggen.
Ook zijn alle connecties van een ub900 verguld,dit is niet het geval bij de x800....
Dit alles zeg natuurlijk niets over welke beter presteert...,optisch gezien zegt het mij alwel iets over de rest van de bouw kwaliteit...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Quote from: papaleo on July 18, 2017, 23:12:25
Heb je wat linkjes voor me?
Want ik kan niet zo snel iets vinden waar er beweerd word dat de x800 beter presteert (video/audio) dan de ub900.

Wat mij alwel gelijk opvalt aan de achterzijde van deze machine is de voeding/stroom voorziening van de x800 tov een ub900....,deze is van een x800 een dun vast stroomkabeltje, in een ub900 heb je de vrijheid om daar bv een zwaardere eigen stroomkabel in te pluggen.
Ook zijn alle connecties van een ub900 verguld,dit is niet het geval bij de x800....
Dit alles zeg natuurlijk niets over welke beter presteert...,optisch gezien zegt het mij alwel iets over de rest van de bouw kwaliteit...

Zal ff zoeken voor je. Heb zelf een verloopje gekocht voor de stroomkabel waardoor ik mijn eigen supra netkabel kan gebruiken.
Verder mist hij id wat zaken tov de Panasonic en Oppo maar die vind ik niet zo spannend daar ik enkel HDMI en optisch uit ga gebruiken.
Behuizing en constructie schijnt wat zwaarder uitgevoerd te zijn dan de pana ieg.
Wat ik ook een bijkomend voordeel vind is dat er geen display op zit, normaal niet handig maar in een verduisterde ht ruimte dus wel.
Link zal ik straks plaatsen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#26420
https://www.homecinemamagazine.nl/2017/05/review-sony-ubp-x800-ultra-hd-blu-ray-speler/

Passage over de audio en bouwkwaliteit:

Sony maakt het ons met de UBP-X800 niet makkelijker, met name om de beste Ultra HD Blu-ray spelers te noemen. De Japanse fabrikant bevindt zich met dit model ongeveer op hetzelfde – hoge – niveau als de Panasonic-spelers, en weet zich op het gebied van audioweergave en bouwkwaliteit zelfs wat hoger te plaatsen.

http://www.trustedreviews.com/sony-ubp-x800-review

For a start, it's heavier. It weighs in at around 3.8kg and feels considerably more substantial than, say, the rival Panasonic DMP-UB900.
The UBP-X800 is unquestionably a superb all-round media player. Blu-ray picture quality is excellent, both with standard discs and UHD platters. Images are smooth and artfully precise. Universal audio disc support should also win it support in the hi-fi community.
From SACD and DVD-A to standard CDs, the deck is a compelling listen. Add to that decent streaming service integration and banzai build quality, and you'll be left asking why it costs only £400.
The UBP-X800 is a startlingly fine 4K Blu-ray deck with audiophile appeal. It undercuts the Oppo UDP-203 by some margin and plays SACD and DVD-Audio discs – something Panasonic's DMP-UB900 can't manage. The only sticking point would seem to be the lack of Dolby Vision HDR support.


Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

Oke thx...ga ik eens doorlezen.

Ik had gisteren dit even gekeken,daar word de x800 met het instapmodel van Pana,de ub404 vergeleken en wbt het video gedeelte kwam de Pana daar weer beter uit...

https://youtu.be/hWOVHHSv2oc

Ach...,in dit segmend zullen ze denk ik niet veel van elkaar verschillen...welk je ook neemt ze zijn allemaal aan elkaar gewaagd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Quote from: papaleo on July 19, 2017, 11:29:46
Oke thx...ga ik eens doorlezen.

Ik had gisteren dit even gekeken,daar word de x800 met het instapmodel van Pana,de ub404 vergeleken en wbt het video gedeelte kwam de Pana daar weer beter uit...

https://youtu.be/hWOVHHSv2oc

Ach...,in dit segmend zullen ze denk ik niet veel van elkaar verschillen...welk je ook neemt ze zijn allemaal aan elkaar gewaagd.

Ja, gaat om details denk en welke je prettiger vind, we gaan het zien komt zo binnen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Net aangesloten, via netflix streamen ziet er al ongelofelijk strak uit!
Scherp beeld, mooie kleuren.
Streamen via nas gaat ook prima, ook uhd 2160
Uhd moet ik nog even geduld mee hebben helaas.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Even een shot van een 1080p stream van de nas naar de Sony UBP-X8000, erg fraaie kleuren en speelt tot nu toe alles af.
Ook 2160p hdr zet hij keurig om naar 1080p sdr en speelt zonder problemen.
Kan niet wachten tot ik een mooie uhd tv heb!



Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch