Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

modde239

Wel omslachtig zeg converteren pfff....gewoon Plex op je laptop installeren en dan alle media zo naar je tv streamen met behulp van de Chromecast en dat zonder te converteren..... :D

VlisChris

Ik heb nog even zitten kijken naar een Chromecast. Maar als ik zo links en rechts de verhalen las zou Apple TV allemaal mooi prachtig en geweldig moeten zijn.
Dat ik mijn films op 2 plekken in mijn netwerk heb, en dat mijn netwerk ook niet 100% loopt helpt ook niet mee :-X :D

Nu staat er een ATV3, dus dat gaat werken :P Zit nu in de tussentijd op het gemakje naar 300 Rise of an Empire te kijken op de ATV3 :) Een progje dat alles automatisch voor me doet is wel zo handig. Dus meteen Ivi even gekocht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

WickedGame

Heb ook een AppleTV3 en heb ook altijd de films geconverteerd. Maar ben daar nu van afgestapt.

Heb nu de laatste beamer app geinstalleerd welke prima overweg kan met elk formaat zonder tussenkomst van itunes. Andere optie is Plex zoals genoemd.

Wat betreft je airplay probleem zou ik airparrot pakken, die werkt perfect.

Marco66

Om mijn Dali 8008 fronts te complementeren, een set 3003 als surrounds en de C1000 als center.
Alleen nog ff wrappen met de zelfde folie als de fronts.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Matthijs1973

bij onze forumsponsor Marcel een Marantz sr-7009 & ud-7007, in het zilver omdat dat volgens mijn vriendin veel mooier staat in het meubel...en ze had nog gelijk ook  ;D Eerste indruk ten opzicht van mijn Onkyo 929...positief, lijkt nu al een betere match met de B&W set (maar dat kan ook tussen de oren zitten  ;)). Happy!!



NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

danny373

Marantz UD5007 voor boven op de SR7009  :bigsmile:

Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Flavio

#25856
Ik heb mijn Cerwin Vega XLS-12 rear speakers vervangen door nog een setje XLS-215.
Daar heb ik er nu dus 5 van staan/liggen....  :D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

eddy135

Quote from: Flavio on February 28, 2015, 20:13:08
Ik heb mijn Cerwin Vega XLS-12 rear speakers vervangen door nog een setje XLS-215.
Daar heb ik er nu dus 5 van staan/liggen....  :D

Lekker bezig! :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

R


danielo

Quote from: Christiaan S on February 24, 2015, 00:59:17


Jammer genoeg wist de jongen in de winkel me te vermelden dat Airplay wel via mijn 2010 MBP zou werken, en dat dat in de praktijk niet blijkt te werken.
Dus ik moet nog even zoeken naar een oplossing om dat te passeren. Airparrot schijnt een geweldig programma te zijn om dat voor elkaar te krijgen.

Nu in de tussentijd ben ik in ieder geval bezig om mijn films te converteren naar een formaat dat door iTunes herkent en geaccepteerd wordt. Dan even importeren, en met wat geluk kan ik straks een filmpje streamen vanaf mijn laptop. Dan kan ik meteen de kwaliteit bekijken. Aangezien ik maar een HD-ready scherm heb denk ik dat het wel zal loslopen :)

Airplay werkt prima op je 2010 MBP, wat niet werkt is mirror mode (dus dat je het huidige scherm extend/stuurt) dat gaat alleen met nieuwe machines (is extra hardware voor) of  via airparrot maar dan neemt het extra cpu. Sommige apps sturen ook alleen de url door als het om online content gaat dit doet zowel de appletv als chromecast bv in netflix.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

N1v3K

Quote from: Flavio on February 28, 2015, 20:13:08
Ik heb mijn Cerwin Vega XLS-12 rear speakers vervangen door nog een setje XLS-215.
Daar heb ik er nu dus 5 van staan/liggen....  :D
:blink:

angelo83

Quote from: Flavio on February 28, 2015, 20:13:08
Ik heb mijn Cerwin Vega XLS-12 rear speakers vervangen door nog een setje XLS-215.
Daar heb ik er nu dus 5 van staan/liggen....  :D

ongeveer 11m2 sub oppervlakte moet genoeg zijn .... :clapping:


Flavio

Quote from: angelo83 on March  1, 2015, 15:29:16
ongeveer 11m2 sub oppervlakte moet genoeg zijn .... :clapping:

Ze staan toch allemaal op 40Hz hi-pass. Voor het echte sublaag heb ik de 2 Captivators.  :D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

larsonator

Quote from: Flavio on March  1, 2015, 15:58:03
Ze staan toch allemaal op 40Hz hi-pass. Voor het echte sublaag heb ik de 2 Captivators.  :D
:o kiss our f@cking ears goodbye  :clapping:

Claudio

#25864
Na onlangs voor DVD.nl een heus 13.1 thuisbioscoop te hebben mogen aanschouwen en beluisteren bij een forumlid aldaar, vandaag de knoop doorgehakt. Ondanks dat ik echt zwaar onder de indruk was van de 11.1 Auro 3D en 13.1 Dolby Atmos demonstratie - ondanks een zeer kleine woonkamer -, zal ik niet direct veel meer speakers toe gaan passen, maar dat het wellicht nog gaat komen is niet ondenkbaar, zo onder de indruk was ik wel van de demonstratie.

Vandaag naar de winkel in de Rijnstraat geweest om de Denon AVR-X7200W te halen, maar helaas moest hij besteld worden, die keus was al snel gemaakt, maar de speakers als aanvulling op mijn B&W FPM-series was nog even denken. Omdat ik nu letterlijk alle kabels in de muren heb weggewerkt, is het esthetische toch ook wel een punt. Vooralsnog heb ik twee Cambrigde Audio WS30 besteld die als 7.1.2 geconfigureerd zal worden. Als twee plafondspeakers dus. Ook die moesten besteld worden.  ???





Het wachten is niet heel erg, want als het hart van het systeem wijzigt moet ik mijn Pronto TSU9600 weer geheel inrichten en configureren, maar ook daar ben ik al een heel eind mee.

LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Raymen

Gefeliciteerd claudio

Mooie aankoop
Succes ermee

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Claudio

LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

morca

Quote from: Flavio on February 28, 2015, 20:13:08
Ik heb mijn Cerwin Vega XLS-12 rear speakers vervangen door nog een setje XLS-215.
Daar heb ik er nu dus 5 van staan/liggen....  :D
Heb je er nou 5.........  :clapping:
Vet man dat zal wel heftig film kijken.

Davey

Quote from: morca on March  3, 2015, 00:17:48
Heb je er nou 5.........  :clapping:
Vet man dat zal wel heftig film kijken.

De perfecte setup  O0

wil

Quote from: Christiaan S on February 24, 2015, 00:59:17


Jammer genoeg wist de jongen in de winkel me te vermelden dat Airplay wel via mijn 2010 MBP zou werken, en dat dat in de praktijk niet blijkt te werken.
Dus ik moet nog even zoeken naar een oplossing om dat te passeren. Airparrot schijnt een geweldig programma te zijn om dat voor elkaar te krijgen.

Nu in de tussentijd ben ik in ieder geval bezig om mijn films te converteren naar een formaat dat door iTunes herkent en geaccepteerd wordt. Dan even importeren, en met wat geluk kan ik straks een filmpje streamen vanaf mijn laptop. Dan kan ik meteen de kwaliteit bekijken. Aangezien ik maar een HD-ready scherm heb denk ik dat het wel zal loslopen :)
Even een vraag die misschien in een ander topic thuishoort: Dat je met een AppleTV kan streamen naar een TV snap ik. Maar gebruikt iedereen die dit gebruikt alleen om te kunnen streamen naar een TV? Het heeft immers geen DAC aan boord om m aan te kunnen sluiten op een versterker. Dan moet je er een extra dac aan hangen, toch?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Dirk

Quote from: wil on March  7, 2015, 13:19:13
Even een vraag die misschien in een ander topic thuishoort: Dat je met een AppleTV kan streamen naar een TV snap ik. Maar gebruikt iedereen die dit gebruikt alleen om te kunnen streamen naar een TV? Het heeft immers geen DAC aan boord om m aan te kunnen sluiten op een versterker. Dan moet je er een extra dac aan hangen, toch?

wil
ik sluit de ATV dmv een HDMI kabel aan op de HT-receiver, die ik gebruik als centrale schakelunit...en van daaruit gaat er één HDMI kabel naar de TV
DAC vd receiver wordt dus gebruikt, wat imo prima voldoet voor TV/HT-gebruik
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

wil

Quote from: Dynky on March  7, 2015, 14:14:29
ik sluit de ATV dmv een HDMI kabel aan op de HT-receiver, die ik gebruik als centrale schakelunit...en van daaruit gaat er één HDMI kabel naar de TV
DAC vd receiver wordt dus gebruikt, wat imo prima voldoet voor TV/HT-gebruik
Hm ja... dat zijn dan dus toch de manieren die ik ook bedacht had. Van ATV een HDMI naar TV voor beeld en een optische verbinding naar een losse DAC om door te gaan via RCA naar versterker. Er bestaan geen streamers waarin een DAC zit met een RCA-uitgang (audio) én een HDMI-uitgang (beeld)?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Dirk

Quote from: wil on March  7, 2015, 16:25:33
Hm ja... dat zijn dan dus toch de manieren die ik ook bedacht had. Van ATV een HDMI naar TV voor beeld en een optische verbinding naar een losse DAC om door te gaan via RCA naar versterker. Er bestaan geen streamers waarin een DAC zit met een RCA-uitgang (audio) én een HDMI-uitgang (beeld)?

wil
je hebt het dan over video-streamers veronderstel ik?   (dacht dat we dat mediaplayers noemden, maar ik kan me absoluut vergissen)
ben er niet zo thuis in, maar wat jij wil kan volgens mij wel met meerdere modellen, Oppo om er één te noemen, maar er zijn er dus vast meer
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

wil

Quote from: Dynky on March  7, 2015, 17:09:34
je hebt het dan over video-streamers veronderstel ik?   (dacht dat we dat mediaplayers noemden, maar ik kan me absoluut vergissen)
ben er niet zo thuis in, maar wat jij wil kan volgens mij wel met meerdere modellen, Oppo om er één te noemen, maar er zijn er dus vast meer
Ja, dat klopt. Ik ben er ook niet zo thuis in, maar sinds videotheken die nog dvd-schijfjes uitlenen steeds kariger worden, vrees ik dat ik op den duur moet gaan kijken naar een video-stream optie. Die wil ik aansluiten op mijn analoge versterker, waarin geen dac zit. Feitelijk hoeft dat ding niks te kunnen, behalve converteren en doorsturen. Bedienen wil je dan (draadloos) vanaf een pc/mac.
Maar Oppo's schijnen dit dus te kunnen?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

snopper

Hier een Denon AVR-2100W ter veranging van een 13 jaar oude Sony barrel .... Kan ik intussen ook mijn Audio streamers in de verkoop sectie gaan zetten. Heerlijk nu met dit streaming vanaf de receiver.



Sinds kort ook een spotify premium zodat de Spotify Connect optie vol gebruikt wordt.

groet
Snopper