Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Magura

Klopt, ik was wel toe aan iets nieuws en hdmi aansluitingen.  :D
De Anthem heb ik een week thuis gehad. Prima receiver hoor,
alleen was de Arcam voor mij de winnaar.
Dynamiek en een hele mooie deal waren doorslaggevend. ;)

Gr. Matthijs
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

sr7000

Vandaag eindelijk een zilveren audiolab 8000ap in tha house  O0. Was ik eigenlijk al een paar jaar op zoek, en nu eindelijk iemand gevonden die er nog een had staan: zo goed als nieuw, met het beschermfolie nog op het display  O0 en een 100% nieuwe afstandsbediening vers uit de fabriek.
Klinkt sowieso heerlijk in stereo: nu al mijn favoriete muziek lekker weer herontdekken  :worship:
http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_audiolab8000ap.shtml

Super blij mee :)

Richi

Mooi apparaat hoor! Veel plezier ermee.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sr7000

Quote from: Richi on July 22, 2014, 23:34:06
Mooi apparaat hoor! Veel plezier ermee.
Dank je wel!
Heerlijk aan het genieten hier  O0

LittleNinja

Mooi ding magura. Goed om te zien dat er toch ook mensen zijn die de Arcam verkiezen over de Anthem. Ik ben ook wel benieuwd naar de sound van beiden. Ooit zal ik toch eens mijn 350 moeten vervangen.. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Magura

Dank je Dennis! Ik heb nu eenmaal een zwak voor Arcam 8)
Gelukkig tot nu toe geen problemen ondervonden... :-X Gelukkig zit er 5 jaar garantie op!  :D

Receiver klinkt echt een klap beter als de avr300. Met name kracht in het laag..de woofers van mijn N804 weten niet wat ze meemaken!  :D

Gr. Matthijs

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

LittleNinja

Dat zwak heb ik ook nog steeds... Daarnaast ziet het apparaat er ook beter uit dan de Anthem, tenminste de oude serie vond ik iets minder mooi dan de huidige.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

Ik heb mijn. Arcam av888 en P7 weg gedaan en nu een nwe set gekocht. Wat dingen beluisterd en Arcam is gewoon mijn sound dus nwe 888 met 3D en P777 zijn er voor terug gekomen.

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Marco66

Vanmorgen aangeschaft, een prachtige Primare SPA-21 surround versterker.
Allleen even stereo beluisterd en dat klonk echt geweldig!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

high-q

Quote from: Bama on July 26, 2014, 14:45:53
Ik heb mijn. Arcam av888 en P7 weg gedaan en nu een nwe set gekocht. Wat dingen beluisterd en Arcam is gewoon mijn sound dus nwe 888 met 3D en P777 zijn er voor terug gekomen.

En hoe bevalt dat? Groot verschil ten opzichte van de vorige opstelling?
Arcam Sound :wub:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Bama

Quote from: high-q on July 31, 2014, 14:06:13
En hoe bevalt dat? Groot verschil ten opzichte van de vorige opstelling?
Arcam Sound :wub:

eerlijk gezegd geen groot verschil. Ik heb zelfs eerst alleen de 888 omgewisseld die zou ook een andere processor hebben maar daar hoorde ik geen verschil, de 777 geeft wel een verschil tov de P7. Ik kan het niet omschrijven, het is een vooruitgang maar geen schokkende.

RubenV.

Wel "geinig" om te lezen dat je toch weer uitkomt bij de Arcam sound  :inlove: Ik zou wel eens benieuwd zijn naar het verschil tussen de AV9 en 888, heb je dat toevallig ooit gehoord?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bama

Quote from: RubenV. on July 31, 2014, 15:13:16
Wel "geinig" om te lezen dat je toch weer uitkomt bij de Arcam sound  :inlove: Ik zou wel eens benieuwd zijn naar het verschil tussen de AV9 en 888, heb je dat toevallig ooit gehoord?

Ja, dat is echt een groot verschil, heb zelf destijds ook die stap gedaan.
Mijn 888 is ook naar een av9 beziter gegaan en heb hem even geholpen met aansluiten en die man kon ook niet stoppen met glunderen, heeft me ook al 2 x gemaild dat hij zo blij is met de sound.

RubenV.

Quote from: Bama on July 31, 2014, 15:21:01
Ja, dat is echt een groot verschil, heb zelf destijds ook die stap gedaan.
Mijn 888 is ook naar een av9 beziter gegaan en heb hem even geholpen met aansluiten en die man kon ook niet stoppen met glunderen, heeft me ook al 2 x gemaild dat hij zo blij is met de sound.

Wat vind je van de analoge inputs op de 888? Zijn deze net zo goed/beter dan die van de AV9?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Quote from: Bama on July 31, 2014, 14:51:11
Ik kan het niet omschrijven, het is een vooruitgang maar geen schokkende.

Ik ben zelf erg benieuwd wat het verschil is tussen de AVR600 en de combi die je nu hebt staan.
Bij de upgrade van P7 naar P777 kan ik me wel iets voorstellen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Sjors

#25591
Een VPL-VW40 van Sony !










Fantastische projector, en ja de kabels worden nog weg gewerkt  ;)






.

Bama

Quote from: high-q on July 31, 2014, 16:44:03
Ik ben zelf erg benieuwd wat het verschil is tussen de AVR600 en de combi die je nu hebt staan.
Bij de upgrade van P7 naar P777 kan ik me wel iets voorstellen :)


Ik had daarvoor een avr600, ben van de 600 naar de av9 p7 combi gegaan en dat is een groot verschil, meer power meer controle, mooiere bas.
Is echt een aanrader die stap, toen ik die set verkocht had heb ik hem na een paar maanden weer terug gekocht, miste hem echt.

BuSpu

Quote from: Marco66 on July 31, 2014, 13:05:03
Vanmorgen aangeschaft, een prachtige Primare SPA-21 surround versterker.
Allleen even stereo beluisterd en dat klonk echt geweldig!

Marco
Fraai !! Heb ooit een SPA 20 gehad. Wist niet dat ze ondertussen al bij 23 waren.  ;)

JG_Smit

#25594
Nieuw in mijn HT

Synology ds414


Yamaha BD a1020


WD Red WD40Efrx 4TB


O0 Jan.

Exxar

Iets minder indrukwekkend dan de meeste dingen die hier voorbij komen, maar ik heb mij zonet een Philips HTL9100 besteld.
Klinkt zeker niet slecht en is zowat het beste van twee werelden: compact en beter geluid voor bij de tv, en surround indien je dat wilt. En de ideale oplossing voor in mijn woonkamer waar ik het strak wil houden en zonder gevaar van omver gelopen luidsprekers als er vrienden (met kinderen) op bezoek komen...


modde239

Quote from: Exxar on August  3, 2014, 18:49:54
Iets minder indrukwekkend dan de meeste dingen die hier voorbij komen, maar ik heb mij zonet een Philips HTL9100 besteld.
Klinkt zeker niet slecht en is zowat het beste van twee werelden: compact en beter geluid voor bij de tv, en surround indien je dat wilt. En de ideale oplossing voor in mijn woonkamer waar ik het strak wil houden en zonder gevaar van omver gelopen luidsprekers als er vrienden (met kinderen) op bezoek komen...



Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst....ben wel benieuwd wat je er van gaat vinden.....gaarne een korte review als je hem binnen hebt.....

LuPo

Quote from: Exxar on August  3, 2014, 18:49:54
Iets minder indrukwekkend dan de meeste dingen die hier voorbij komen, maar ik heb mij zonet een Philips HTL9100 besteld.
Klinkt zeker niet slecht en is zowat het beste van twee werelden: compact en beter geluid voor bij de tv, en surround indien je dat wilt. En de ideale oplossing voor in mijn woonkamer waar ik het strak wil houden en zonder gevaar van omver gelopen luidsprekers als er vrienden (met kinderen) op bezoek komen...



Waar heb je al die spullen uit je signature staan dan? :P

VlisChris

Niet schokkend. Wel fijn ;) Nu nog even de kanalen instellen naar mijn eigen hand. Die staan nu nog wat onlogisch imho.
Grootste voordeel: eindelijk van die stomme scartverbinding af. Dus de laatste kabel weg om mijn tv volledig vrij te hebben hangen ;)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM