voeding logitech

Started by buizesmurf, August 5, 2017, 19:40:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Ik gebruik een duet en touch van logitech.Ik gebruik deze uitsluitend als loopwerk,dus zonder het interne dac.Mijn vraag is of het dan ook zinvol is van een "betere" voeding voor deze streamers dan de standaard?
Graag u meningen en ervaringen...

Kingpin

De Touch is erg gevoelig voor een verbeterde voeding (wat technisch ook wel te verklaren is).
Een en ander hangt natuurlijk wel van je set af.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

buizesmurf

ik heb ook nog de transporter van logitech,die heeft zijn voeding ingebouwd.
De touch gebruik ik samen met een dCS upsampler-dac combinatie.

frank2

Een aparte voeding aan de touch is echt stukken beter, is een groot verschil. Er staat in de te koop sectie een kingpin voeding te koop van xander32
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#4
Gereserveerd en deze zal over +/- een uurtje overgedragen worden aan een nieuwe eigenaar. Maar een andere voeding op een Touch is duidelijk hoorbaar; de BOTWS bracht meer structuur/rust en meer bas (definitie), de Kingpin gaf daarovenop een ietwat groter en strakker stereobeeld, meer lucht in het beeldwaardoor afzonderlijke stemmen/geluiden beter hoorbaar zijn.

Quote from: frank2 on August  6, 2017, 09:51:05
Een aparte voeding aan de touch is echt stukken beter, is een groot verschil. Er staat in de te koop sectie een kingpin voeding te koop van xander32
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hippel

#5
Misschien dat de touch er veel gevoeliger is, maar ik hoor geen verschil tussen een duet met de standaard logitech voeding, of met de destijds gekochte Best of Two Worlds voeding met Sbooster kastje. Maar misschien ben ik niet audiofiel genoeg ingesteld om het te horen :D

Kingpin

De 'kingpin' voeding zou je eens moeten testen met echt drukke muziek. Deze zal de onderlinge instrumenten veel beter scheiden (minder versmering) waardoor zeker in het laag/midlaag alles veel beter te volgen is. Doet ook veel 'analoger' aan, iets wat je op de Touch ervaard als het ontbreken van het 'digitale randje' in het hoog.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Handiger lijkt mij om een meting te laten zien waarin de verschillen duidelijk zichtbaar zijn en worden ipv de wollige termen zoals analoog en digitaal randje om het verschil te beschrijven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Quote from: chansig on August  6, 2017, 14:34:46
Handiger lijkt mij om een meting te laten zien waarin de verschillen duidelijk zichtbaar zijn en worden ipv de wollige termen zoals analoog en digitaal randje om het verschil te beschrijven.

Gr. Hans
Dat kan, die heb ik ... van diverse voedingen zoals de iFi, LPS-1, mijn eigen ....
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

#9
Quote from: buizesmurf on August  5, 2017, 21:50:11
ik heb ook nog de transporter van logitech,die heeft zijn voeding ingebouwd.
De touch gebruik ik samen met een dCS upsampler-dac combinatie.

Je kan mijn TeraDak zeker eens meenemen om uit te proberen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Quote from: Kingpin on August  6, 2017, 15:10:34
Dat kan, die heb ik ... van diverse voedingen zoals de iFi, LPS-1, mijn eigen ....

Nice....gaat mij niet om het bewijzen oid. Maar een meting zegt mij tegenwoordig meer dan terminologie als analoog of een digitaal randje.

Analoog is muziek met tikken ?  Een digitaal randje ...zegt me echt helemaal niets. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Quote from: chansig on August  6, 2017, 15:14:36
Nice....gaat mij niet om het bewijzen oid. Maar een meting zegt mij tegenwoordig meer dan terminologie als analoog of een digitaal randje.

Analoog is muziek met tikken ?  Een digitaal randje ...zegt me echt helemaal niets. :D

Gr. Hans
Een meting zegt ook niet alles want immers hoe weet jij hoe er is gemeten ;)
Ik weet wel dat de voedingen die ik lever altijd gemeten zijn aan het uiteinde van de dc kabel, ik vind dit wel zo eerlijk omdat deze ook tot het 'geheel' hoort.
Nagenoeg iedere power supply fabrikant meet direct achter de regulator over de condensator om zo betere specs te krijgen, en er zijn er ergere bij die het geheel nog eens ff achter een scheidingstrafo gooien....
Grappig is dan wel weer dat geen van de door mij geteste voedingen het halen bij de door mij gehaalde specs.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Maar jij legt netjes uit wat er gemeten is en vervolgens kan je ook nog uitleggen wat het betekent voor de klank en waarom...toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

#13
Quote from: chansig on August  6, 2017, 15:27:39
Maar jij legt netjes uit wat er gemeten is en vervolgens kan je ook nog uitleggen wat het betekent voor de klank en waarom...toch ?

Gr. Hans
Ik doe meestal geen uitspraken wbt klankveranderingen vs gemeten waarden. Wel weet ik dat in sommige gevallen een zuiverde voeding een betere scheiding van instrumenten kan weergeven simpelweg omdat er minder versmering kan optreden, oftewel minder 'rotzooi' lift mee op het te verzenden signaal.
Maar goed, dat hangt ook weer af waarop je hebt aangesloten (keten).
Kan daar nog veel over vertellen, en heeft eerlijk gezegd ook een beetje te maken hoe de aarding (signaal vs randaarde) in je keten is opgebouwd. Denk niet dat we dat hier moeten doen, maar daar heeft het één en ander wel mee te maken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack