Advies gevraagd nieuwe mediaspeler

Started by Franky P., August 3, 2017, 23:20:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky P.

Dank allemaal voor het meedenken! Wow er is een hoop verteld in dit topic in korte tijd!  :blink:
Heb het allemaal opgeslokt

Inderdaad zoals Hippel al aangeeft wil ik vooral weinig gedoe. Zo plug 'n play mogelijk.
Ik ben ooit begonnen met een HTPC en dat werkte allemaal wel, maar inderdaad veel geklooi met drivers, codecs, FFDshow etc etc.
Dat wilde ik juist niet meer.
Nu dreigt met mediaspelers hetzelfde te gebeuren, je moet het steeds meer zien als een nog te installeren en tweaken mini-pc.

Een tijd terug kocht ik een mini-pc (soort Intel Nuc maar dan van van Fujitsu, een Q9000 i5) waar al XBMC op geïnstalleerd stond. Ik vond het over het algemeen prettig werken en heb het ook gebruikt omdat het er al op stond, maar nieuwe dingen of iets veranderen vond ik minder makkelijk.
Ik heb hem destijds vooral gekocht voor het DJ-en. Omdat hij nu samen met een controller is ingebouwd in een flightcase gebruik ik hem niet meer om films mee te spelen.

Ik heb a.s. zondag een afspraak voor de koop van een Mede8er MED800X3d voor E50,-
Ga daar maar eens mee beginnen en dan verder kijken

Dank voor al het meedenken en voor alle opties wanneer ik niet tevreden ben met de Mede8er

mvrgr
Frank

road rebel

Goedkoper zal niet lukken inderdaad. Maar je hebt gelijk wat betreft het tekort aan "aanschaf tips" wat betreft multimediaspelers, omdat iedereen zowat zijn/haar eigen keuze verdedigd.

De markt is behoorlijk veranderd, en wat men 7 jaar geleden als tweaken zag is nu de normaalste zaak geworden. Hiermee bedoel ik dat een box op Android TV niet anders werkt dan een Android Smartphone. Als je met dat laatste kan werken, dan hoeft de eerste geen probleem te zijn. Iedereen kan wel een app installeren tegenwoordig. Het voordeel van android TV is dat je behalve multimediaspelerapps ook streaming of audio apps kunt installeren (Netflix, Amazon Video, Spotify enz.).

Wat mij betreft is KODI nog steeds de referentie multimedia player app. Plex en Emby werken ook zeer goed als je een mediabibliotheek wilt delen tussen verschillende toestellen. De laatste versie van Kodi is intuïtiever geworden.

Wat betreft Android is Nvidia Shield TV de referentie. Het is software- en hardwarematig gewoon de Android TV box die het meest ondersteund wordt.

Dune, Zappiti, Med8er zijn "turn key" multimedia spelers. Ze zijn goed en je hoeft "niets" te doen. Ze hebben gewoon het nadeel wat achter te lopen wat betreft streaming, apps of format ondersteuning.

Franky P.

Ja het scheelt voor mij wel dat ik geen streaming nodig heb, die zit in m'n X4200 receiver :)

gsuk

Quote from: Hippel on August  8, 2017, 19:59:27
Zelf draai ik al meer dan 7 jaar met Dune, eerst een Base, toen een Prime 3.0, nu een 4K Solo. Daarvoor met een HTPC met Windows Media Center... dat werkte ook best aardig. Daarvoor een 1e gen xbox met inderdaad xbmc :) ben zelf ook niet bang om met wat software etc te rommelen, integendeel, maar met een mediaspeler wil ik uiteindelijk, op het moment dat ik besluit een film of serie te willen kijken, de speler aan kunnen zetten zonder dat je eerst weer dingen moet afstellen, updaten, opstarten, met of zonder toetsenbord of muis... nee, gewoon aanzetten en spelen.  Dat is iets wat de Dune's etc absoluut doen. Maar ook niet veel meer dan dat, en dat is goed ;) ik heb nog steeds het idee dat een Dune-achtige een stuk gereedschap is wat altijd werkt, en een Kodi-achtige een hobby op zich ;) het is inderdaad maar net wat je wilt en wat je zoekt.
Hier eigenlijk hetzelfde situatie
Wat betreft de dune,
Niet heel veel toeters en bellen
Maar wat ze doen doen ze goed.
Heb heel even de nieuwste zidoo x9s (geloof ik) met inderdaad kodi
Persoonlijk vond ik het verschrikkelijk,
Ook een media player die zelf download hoeft van mij niet.

Wel was het zo dat ik al jaren zapitti gebruikte als "video Wall" op mijn dune's
Dus heb ik een zapitti one hdr 4k gekocht.(woonkamer, dune op de slaapkamer)
Niet zo simpel als de
dune  (base, d1,b1)
Maar wel een fijn apparaat en de zapitti video Wall werkt beter dan op de dune spelers.
En het apparaat kan subs binnenhalen  (eng)

Succes met een keuze maken



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

le mans

Als je de nieuwste  geluidsformaten wil draaien kom je met de mede8er8003d bedrogen uit.

Ik heb deze ook, en kijk reikhalzend uit naar de opvolger, juist om het gebruikersgemak en hopelijk speeld die wel Dolby Thrue HD enz.

Verder een Top apparaat.