Rega Brio & Dac - probleem bij filterelectie en geluid op input zonder bron

Started by Michel8, August 2, 2017, 20:30:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel8

Even de achtergrond  ::) Sinds een aantal jaren gebruik ik de Rega Brio R in combinatie met Totem Arro (verkregen via niet-forum sponsor). Prima combi. Ik luister hoofdzakelijk naar Spotify via een Sonos die op de Rega DAC is aangesloten. Als ik 1x in de maand echt even tijd neem om te gaan luisteren, dan is het veel. Hij staat meestal gewoon aan als ik aan het werk ben.

Alleen heb ik sinds een aantal dagen een 'tik'  in de rechter speaker. Dit ligt volgens mij aan het rechterkanaal. Wat heb ik voor tests gedaan?

- verschillende kabels gebruikt
- aangesloten op mijn KEF LS50
- diverse bronnen (wel beide via Rega DAC aangesloten)

Een aantal opties:

  • laten repareren al heb ik geen idee wat dit gaat kosten
  • inruilen met daarbij netjes de vermelding van het 'euvel' voor bijvoorbeeld de nieuwe Rega Brio R
  • Rega Brio R en Rega DAC + Totems verkopen en 'downgraden' aangezien ik eigenlijk niet veel echt ga zitten luisteren

Ik snap dat het een persoonlijke keuze is, maar wellicht kunnen jullie helpen bij de keuze door bijvoorbeeld

  • een indicatie te geven van bijvoorbeeld de reparatie kosten
  • eventuele andere dingen die kan proberen om hem te testen
  • andere opties aan te dragen

Zo zie je maar dat een (hopelijk klein) defect weer allemaal opties opengooit  ;D

Cyreg

#1
heb je al links/rechts kabels omgegooid bij versterker en/of source of speakers omgezet enzo?

resultaten...??  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Rowdy

Probeer eens een analoge bron rechtstreeks via de Rega Brio-R, dus niet via de Rega DAC-R.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Michel8

#4
Weer even nieuw leven inblazen  ;D

De hierboven genoemde tik in de luidspreker bleek te liggen aan de gekozen filterinstelling. Bij het selecteren van een andere filter is er niets aan het handje. Neemt niet weg dat de oorzaak niet weggenomen is.

Ander probleem met de dac is dat ik bij het aansluiten van versterker op input 2 bij hoog volume heel zacht geluid hoor als input 1 en 4 zijn geselecteerd. Dit terwijl er niets is aangesloten op deze ingangen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik wil ze verkopen dus denk er over om ze te laten reparern voor verkoop. Alhoewel het mij nooit echt heeft gestoord.

Rowdy


Michel8

Thnx. Op een ander forum over gelezen, en kan vaker voorkomen. Maar schijnbaar niets om je zorgen te maken.

Dan blijft alleen nog het 'geknetter' over op bepaalde filter standen.