NAD Nieuwe classic serie C338 368 en C388

Started by noot87, July 31, 2017, 20:50:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

noot87

Heeft iemand deze al uitgebreid beluisterd en er een mening over? Ik vind dat er maar weinig over te vinden is op internet. Een enkele test, waar ze aangegeven misschien niet goed getest te hebben.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

noot87

Ik zit zelf er aan te denken om mijn versterker te upgraden naar de c388
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Rondr

Ik heb een C368 en er erg tevreden mee. De twee anderen niet geluisterd, op de audioshow van iEar wel door de demonstratie van de C388 nieuwsgierig geworden. Ik vind het prijsverschil tussen de C368 en de C388 nogal groot, voor dezelfde functionaliteit en "alleen" maar meer vermogen. Ik heb nog een T973 achter de hand, mocht ik nog eens willen testen met meer vermogen, maar voorlopig nog niet de behoefte gehad. De C368 speelt met veel detail en 3D-plaatje (films kijk ik nu ook in stereo en hoor bijvoorbeeld soms rechtsachter me iets). Ik had hiervoor een Marantz SR6009, een op zich prima receiver, maar miste bij stereomuziek emotie, beleving. Die had ik daarvoor wel met een M15/T973-combinatie en is nu met de C368 weer terug gelukkig. Ik heb het idee dat de C368 in stereo niet onder doet voor die M15, maar niet 1-op-1 vergeleken.
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

solitaire

heb momenteel een c338 op home-demo

zal er binnenkort iets over schrijven



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jinge

Quote from: solitaire on July 31, 2017, 21:49:45
heb momenteel een c338 op home-demo

zal er binnenkort iets over schrijven



soli

Ik ben benieuwd naar je bevindingen

noot87

Ik ben ook benieuwd Jinge.

Mooi dat de c368 bevalt Rondr. Ik heb de c368 en c388 beluisterd in een Hifi zaak, maar de luisterruimte was hier niet bepaald ideaal. Dus hier kan ik niet echt conclusies aan verbinden.

Verder heb ik nog wel een vraagje. Ik vind de handleiding hierover niet echt duidelijk. Het is mogelijk om de laagste tonen eruit te filteren, zodat je deze door je sub kunt laten weergeven en je de speakers ontlast. Je kunt de preout uitgang instellen als sub of als preout. Als je hem als sub instelt dan krijgt de sub alleen frequenties hoger dan 20 hertz en lager dan 150. Als je hem als preout aansluit dan krijgt de sub het volledige signaal. Maar kun je als je de uitgang als preout instelt ook nog in de versterker instellen dat bijvoorbeeld alles onder de 40 of 50 eruit gefilterd wordt voor je speakers?

Ik weet niet of bovenstaande volledig klopt, maar dit is wat ik er van begrijp.

Verder vind ik het ook vreemd dat tonen onder de 20 er automatisch uitgefilterd worden als je hem als sub instelt. Ik hoop eigenlijk dat dat niet klopt.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Rondr

Maar kun je als je de uitgang als preout instelt ook nog in de versterker instellen dat bijvoorbeeld alles onder de 40 of 50 eruit gefilterd wordt voor je speakers?

Dit kan niet.

Verder vind ik het ook vreemd dat tonen onder de 20 er automatisch uitgefilterd worden als je hem als sub instelt.

Als ik het goed zie (maar mijn technisch inzicht loopt niet over 😁), begint het frequentiebereik vh apparaat bij 20 Hz. Ik zou het zo lezen: de frequenties onder 150 Hz worden naar de sub gestuurd bij de instelling "sub out".

Overigens: je bent welkom in Breda, als je hem bij mij thuis zou willen beluisteren.

NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

noot87

NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Woutoro32

Een maat van mij heeft de C338 met B&W CM1 en is daar heel tevreden over. Rustig, gedetailleerd en nooit schreeuwerig. Heel fijn om lang naar te luisteren. Natuurlijk is dat heel persoonlijk, maar ik geef zijn mening toch even mee:)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

solitaire

Quote from: Jinge on August  1, 2017, 08:35:27
Ik ben benieuwd naar je bevindingen



hier een linkje naar mijn luisterervaring met de NAD C338 (het kleinste model van de serie dus)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

yrew

Ik overweeg een c388 maar alleen als de BluOs integratie naadloos is in combinatie met de module, maar juist daarvan lees ik op dat andere forum dat er wat issues mee zijn.

Dit topic over NAD deed me ook geen goed trouwens: https://forum.audiogon.com/discussions/stay-away-from-the-nad

MLCinema

C368 beluisterd icm monitor audio Silver 6. Ik vond het helemaal niks. Vlak, plat, miste dynamiek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

noot87

Toch maar de C388 aangeschaft, ik ben zeer benieuwd..
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Htdre

Quote from: solitaire on July 31, 2017, 21:49:45
heb momenteel een c338 op home-demo

zal er binnenkort iets over schrijven



soli

En al nieuws? Lijkt een complete alleskunnen. Vooral de integratie van Chromecast is handig. Snap niet dat ze dat niet ook bij de 368 gedaan hebben

noot87

#14
Quote from: Htdre on August 10, 2017, 14:04:29
En al nieuws? Lijkt een complete alleskunnen. Vooral de integratie van Chromecast is handig. Snap niet dat ze dat niet ook bij de 368 gedaan hebben

De uitleg die ik kreeg in de zaak waar ik mijn versterker heb gekocht is dat voor de 368 en de 388 de bluesound module verkrijgbaar is. Wat volgens hen betere kwaliteit streaming zou geven, dus ook passend bij de duurdere modellen. Persoonlijk vraag ik mij af of er echt een merkbaar verschil zit tussen de geluidskwaliteit van een Chromecast en de Bluesound module. Bluesound module kost 500 nieuw, chromecast (audio) kost een euro of 30-40.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

solitaire

Quote from: Htdre on August 10, 2017, 14:04:29
En al nieuws? Lijkt een complete alleskunnen. Vooral de integratie van Chromecast is handig. Snap niet dat ze dat niet ook bij de 368 gedaan hebben

zie reactie #9 in deze thread

note: Chromecast heb ik niet gebruikt, dus daarover zal je niets tegenkomen in mijn verslag



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kurtje

Vandaag de c368 icm monitor audio silver 100 en 500 gehoord (zoektocht nieuwe set voor mijn ouders).... en vond de combi maar niks, weinig dynamiek en emotie. Mss icm  andere speakers een betere match.
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

DVDmartinDVD

Quote from: yrew on August  3, 2017, 17:33:35
Ik overweeg een c388 maar alleen als de BluOs integratie naadloos is in combinatie met de module, maar juist daarvan lees ik op dat andere forum dat er wat issues mee zijn.

Dit topic over NAD deed me ook geen goed trouwens: https://forum.audiogon.com/discussions/stay-away-from-the-nad

Je hebt toch 5 jaar garantie?
Toen mijn M17 kuren ging vertonen heb ik na bijna 2 jaar gewoon een nieuwe gekregen.
Dus tja........
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Htdre

Hmm. Ik vond mijn NAD heel fijn. Maar hij was vaak bij de reparateur.
Dacht dat nu wel voorbij zou zijn. Dat schrikt mij ook eel een beetje af.

MLCinema

Quote from: Kurtje on August 11, 2017, 00:01:52
Vandaag de c368 icm monitor audio silver 100 en 500 gehoord (zoektocht nieuwe set voor mijn ouders).... en vond de combi maar niks, weinig dynamiek en emotie. Mss icm  andere speakers een betere match.
Dat was dus ook mijn ervaring maar dan icm de Silver 6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

noot87

Heeft er iemand met een c368 of c388 de software update geprobeerd?
Er staat dat als je een FAT32 geformateerde usb met het bestandje NAD_C388.bin erop erin doet als de versterker via de knop achterop uit staat er in doet, en vervolgens de versterker achter op de versterker aan zet, dat de update automatisch zou moeten starten.

Echter gebeurt er bij mij niets. De update van de VFD is wel gelukt door in het menu te selecteren.

Iemand een idee wat ik hier vergeet?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

solitaire

staat het bestandje in de root folder ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

noot87

NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

noot87

#23
Hij zou automatisch moeten starten met updaten met de usb erin nadat je m aan en uit zet achterop toch? Hij begint er niet aan....
Je zou hem dus niet eens aan hoeven zetten?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Sailor Jan

Het klinkt gek, maar probeer eens met een andere USB stick. Ik gebruikte met de C390  2 USB sticks om te updaten.

Zo te lezen, is dit nog niet verbeterd.
Wees lief voor jezelf