kef 205/2 of pmc eb1

Started by vinrouge, July 30, 2017, 07:36:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vinrouge

Beste leden.
Ik overweeg de aankoop van een van bovengenoemde luidspreker paren.
Moet ze allebei nog gaan beluisteren maar het is telkens een hele rit. Vandaar dat ik eens kom horen hier op het forum wie deze speakers kent en wat ik volgens jullie te verwachten heb.
Ik ga ze aansturen in een 28m2 grote luisterkamer met vincent voor en Vincent 995 pontons. Zeer muziektalent maar wel nogal 'warme' versterkerscombi.
Bedankt voor alle info die jullie kunnen geven.
Ciao.
Bruno

yorkie13


vinrouge

Cda's pas duidelijke taal.
Wat mogen die tweedehands in nieuwstaat ongeveer kosten?

yorkie13

Je hebt het over Leffe 205/2    :D

Ook lekker.

vinrouge

 :pompom:Ja...da's de donkere.
Ik ga deze week al naar een van de twee luisteren en uiteraard laat ik mijn oren beslissen. Maar enig vergelijk hier zou wel welkom zijn. Zo spaar ik mij misschien vijfhonderd kilometer in de auto uit.
De pmc is iets zeldzamer een heeft wel de reputatie heell rustig maar toch gedetailleerd te zijn. De kef uit de reference serie kom je meer tegen en was nieuw toch drieduizend eurootjes goedkoper.. Op een t+a versterker klonk voor mij de nieuwe reference (die ik momenteel niet kan/wens te betalen) te schel maar ik had de indruk dat dit aan de 'match' lag.
Wie heeft dus ervaring?

yorkie13

#5
Mijn keuze zou de PMC eb1 zijn.

Wat een beauty

dre73

Quote from: Ralf67 on July 30, 2017, 15:08:10
Mijn keuze zou de PMC eb1 zijn.

Wat een beuty

Zeker weten!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vinrouge

Ik neig ook naar maar..... waarom ?
Om het uiterlijk niet want ik vindt de klank uiteraard primair.

Deleted User

Waarom? Een Lef luidspreker bestaat niet...

vinrouge

Serieuze reacties hoef ik dus niet te verwachten.

Hippel

Dat ligt nogal aan jezelf... kijk nou eens goed naar je topictitel...

Jumping Jack

Zageventen zeg  ::).

Ik vrees dat je ze toch best beide beluisterd. De pmc's zijn schitterende speakers (heb zelf de fb1i en de fact.8 gehad) en je hebt een stel potente versterkers staan die het volgens mij er erg goed gaan mee kunnen vinden... De kef's ben ik niet mee vertrouwd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vinrouge

#12
Gaat de combi vincent-pmc niet te gekleurd worden? Ik bedoel, is de kef niet iets analytischer met wat meer gedefinieerder hoog? Als ik reviews lees over de pmc valt het mij op dat er bij de PCM vooral wordt gesproken hoe luid je wel kan gaan en dat het laag meer uitgesproken is. Bij de kef ligt de nadruk soms dan weer bij het muziekale en de geweldige tweeter. Mijn huidige luidsprekers hebben een berilium tweeter en zijn daardoor heel fijn in het hoog ondanks dat de Vincent versterkers toch een beetje een eerder warme klank hebben. Luistermoeheid kan ik missen omdat ik soms uren lang speel maar het mag ook geen potje stroop worden natuurlijk. Vermits ze beiden tweedehands zijn ga ik ze ook op verschillende versterking horen en de vincents meenemen is géén optie.

CZ79

De PMC is absoluut een hele mooie speaker (heb de FB1 plus gehad) maar ik vraag me af of de speaker niet te groot is voor de ruimte (qua laag en geluid)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vinrouge

Vrees ik ook wel een beetje voor. De kef is niet zó veel kleiner maar  wel wat compacter waardoor ik ze toch een dikke halve meter meer naar achter kan plaatsen een toch nog een centimeter of veertig van de wand kan wegblijven. Zou in mijn opstelling met de PCM niet kunnen waardoor ik er ook weer een stuk dichter bij ga zitten.
Ik heb bij de PCM toch wat schrik voor het laag een bij de kef iets minder. Het moet vooral muziekaal een gedetailleerd blijven.

MechanicalAnimal

#15
Nog niemand geroepen of je die dingen eens thuis kunt luisteren?

ik weet niet over welk prijsklasse we het hier hebben maar ondanks dat het extra heen&weer rijden oplevert zou ik dat toch eens overwegen.


edit: ik vind die PMC overigens de mooiste  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

vinrouge

Ging hier over tweedehands met eenruil met mijn huidige Pioneer s2-ex. Uiteraard met opleg van mijn kant. De pmc gaat niet door dus blijft even verder kijken. Ik wil de keuze houden tussen minstens twee modellen....(of de pioneers houden).

MechanicalAnimal

2dehands kun je ook thuis luisteren hoor  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

vinrouge

Iemand misschien alternatieven voor de pmc?
De kef kon me niet erg bekoren.
Heb hem ergens kunnen beluisteren maar het midden liet het volgens mij wat afweten.

vinrouge

Er staat op mp een stel fb1 te koop.
Maar die speelt volgens mij toch in een lager segment.
Iemand ervaring mee?

Jumping Jack

Die op marktplaats zijn de signature edition, die heb ik ook nog gehad. Tav de standaard fb1i hebben deze een aangepast filter waardoor ze beter klinken in het mid en een mooi pallisander fineer. Uitstekende speakers voor het geld!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

botsen

Wat is ee in je ogen mis met je huidige Pioneers?

vinrouge

Da's de beste vraag die ik voorgeschoteld kan krijgen....niks eigenlijk.
Is omdat ik weer eens iets anders wil. En na wat ik tot nu toe beluisterd heb gaat het mij ofwel heel veel geld kosten of ik moet ergens een grote verrassing tegenkomen. Ben ondertussen links eenbrechts wat (kort) gaan luisteren en tot de conclusie gekomen dat de pioneers inderdaad heel goede speakers zijn.

Hippel

Is het nou echt zo veel moeite om "Lef" even te vervangen door KEF in je topictitel? :plain:

vinrouge

Neen maar kwetni hoedamoet....