Welke 4K/HDR TV > 70" (kuro vervanger)

Started by Hippel, July 28, 2017, 10:28:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hippel

Ik heb nu een Pioneer Kuro 50" plasma staan, heel mooi (isf gecalibreerd) beeld. Maar net als de tv wordt ik ook wat ouder en helaas mijn ogen wat slechter, dus... ik wil wel eens aan een grotere tv denken, anders moet ik een sterkere bril kopen, ja dan is de keuze snel gemaakt ;) en dan denk ik aan een 4K tv met HDR, met een beelddiagonaal groter dan 70". Wat mij betreft 80" of zelfs 90" als die er zijn...  budget? Mwaah. Heb destijds aardig wat neergelegd voor de Kuro, dat wil ik best weer doen. 3 a 4K max?. 3D hoeft niet perse maar als het er op zit... prima.

Een projector moet ik teveel voor aanpassen in het huis, hoewel ik graag een projector zou willen, voorlopig even niet. Maar ik denk dat een mooie tv met genoemde grootte, ook aardig in de buurt van het bioscoopgevoel gaat komen...

Wat is een waardige, grote vervanger van een Kuro? Ik wil er natuurlijk qua beeld/zwartwaardes etc. niet op achteruit...

M

#1
Voor 3 a 4 k is er niet veel keuze, wil je naar 75 of 86 moet je rekenen op toch gauw 5 a 7 K.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

MechanicalAnimal

Quote from: Mayko on July 28, 2017, 11:41:40
Voor 3 a 4 k is er niet veel keuze, wil je naar 75 of 86 moet je rekenen op toch gauw 5 a 7 K.

+1


de eerste TV die me te binnenschoot is de 75 inch sony X94 maar die is al buiten budget.

Ik zou eerder kijken naar een absoltute top 65 incher met je maxiamale budget. Wil je echt perse groter dan zijn er best wat TV's te vinden maar je zit dan vil in de middenrange

kijk maar eens naar deze selectie om een idee te krijgen.....alleen 75inchers

https://www.plattetv.nl/categorie/alle-tvs-894.html#cat=894&so=1&pr=138-20000&op=38:8317

wil je groter dan vink je links ff het gewenste beeldformaat aan.

Ik zou misschien toch eens overwegen of je niet naar projectie toe wil  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

#3
Indien je voor het "oude" format LCD gaat is er onder de 4K wel een 75" televisie te halen.
Het wordt een ander verhaal als je voor OLED e.d. gaat, dan is 4K genoeg voor 65", maar niet hoger.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hippel

Ok, ik had gedacht dat je voor 4k tegenwoordig al wel iets goeds zou kunnen krijgen... ja 7K wordt te veel voor een tv, dan ga ik inderdaad liever projecteren, maar ja, dan ben je er met 7K ook niet... er moet een goed elektrisch scherm komen, en een goede ultra-hd projector. Ik denk dat ik dan minimaal 10K mee moet gaan nemen.

Ik heb ook geen haast hoor. Maar ik heb het afgelopen jaren niet echt bijgehouden.
Qua techniek, haalt OLED het bij de oude plasma? Want beeldkwaliteit op zich is echt belangrijk.

M

Ik praat voor mijzelf, ik had een Pio 600M, dit is nog steeds een goede tv. Maar nu ik een Sony A1 heb, komt hij niet meer mee.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

raindog

Quote from: Hippel on July 28, 2017, 12:04:32
Ok, ik had gedacht dat je voor 4k tegenwoordig al wel iets goeds zou kunnen krijgen... ja 7K wordt te veel voor een tv, dan ga ik inderdaad liever projecteren, maar ja, dan ben je er met 7K ook niet... er moet een goed elektrisch scherm komen, en een goede ultra-hd projector. Ik denk dat ik dan minimaal 10K mee moet gaan nemen.

Ik denk dat je je eerst eens goed moet gaan verdiepen in de materie en zelf moet gaan kijken waar je je prioriteiten wilt leggen. Oled is the way to go qua beeldkwaliteit van TV's. Maar dan is 65" de max wat in je budget valt.

Projecteren hoeft echt niet zoveel te kosten. Ik denk dat je met een JVC X5500 en een mooi scherm nog onder de €5000 blijft. En dan vallen de ogen uit je kop zo mooi is dat beeld  :worship: Daar kan de een Kuro niet tegen op, en dat zeg ik als bezitter van een Kuro 500M.

Quote from: Mayko on July 28, 2017, 12:14:20
Ik praat voor mijzelf, ik had een Pio 600M, dit is nog steeds een goede tv. Maar nu ik een Sony A1 heb, komt hij niet meer mee.

Mooi om te horen. Zit al stiekem te loeren naar een A1 65" maar vind ze nog net effe te prijzig. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Hippel

Ja ik moet zeggen dat projectie me wel mooi lijkt hoor 8) en dat kan inderdaad wel voor wat minder dan 10K, zeker als ik daarnaast de Kuro houd voor wat dagelijks tv kijken en zo. Maar of ik dan onder de 5K klaar ben... ik denk het niet, ik zie elektrische, tensioned schermen amper onder de 2000 euro... in mijn situatie moet het scherm een aardig stuk van de muur af hangen, over het tv scherm zakken, dus (tab) tensioned is wel zo fijn. Ga ik ook maar eens over nadenken... de kuro kan immers nog jaren mee als tv.

CoSo

heb anders een mooie JVC X500 te koop staan met een elektrisch tensioned scherm te koop staan voor 2000, nog geen 200uur op de teller ;)

donaldk

Heb je in Nederland ook een non signature/Wall series 77"G7? Wat kost die 15K net als in $ land, met de W77 20K?

Boven de 85/86" is er eigenlijk alleen de 98" LGD panel die iedereen verkoopt en enkele 120" ers. De 98"zit je eerder aan 10 maal jouw budget. In de VS hebben de Chinesen gestunt met 4/5K voor 85/86", maar niet in Europa.

Hippel

Ja ik ben er wel achter dat het budget wat ik uit de mouw schudde, niet past bij de wensen die ik heb... maar ja dat is altijd zo, wat je ook voor budget in gedachten hebt :D

MechanicalAnimal

#11
als FullHD nog even genoeg zou kunnen zijn......kun je ff doorsparen voor je dikke 4K bioscoop over een tijdje als NATIVE 4K/UHD ook bij projectie gewoon de norm is.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164548.0

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

hully

een OLED E7 van LG. ik heb een E6 en kwam van een dikke kuro. Ben heel erg blij mee.

MechanicalAnimal

#13
Quote from: hully on August 18, 2017, 09:34:28
een OLED E7 van LG. ik heb een E6 en kwam van een dikke kuro. Ben heel erg blij mee.

Het gestelde budget is 3 a 4.000 euro, zie de topicstart

Die 65E7 staat verder overal voor 5400,-

in de pricewatch staat er 3 met lage prijzen, waar ik bewtijfel of die hem kunnen gaan leveren voor dat geld.
https://tweakers.net/pricewatch/699703/lg-oled65e7v-zwart.html

In het OLED prijzencircustopic op tweakers zie ik als laagste prijs via platteTV
€4499 genoemd voor de 65E7

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52025551#52025551

Wat heb jij betaald?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

thanksalot

Een C7 past prima in je budget, een E7 heeft niet veel meerwaarde over een C.

hully

Quote from: MechanicalAnimal on August 18, 2017, 09:48:08
Het gestelde budget is 3 a 4.000 euro, zie de topicstart

Die 65E7 staat verder overal voor 5400,-

in de pricewatch staat er 3 met lage prijzen, waar ik bewtijfel of die hem kunnen gaan leveren voor dat geld.
https://tweakers.net/pricewatch/699703/lg-oled65e7v-zwart.html

In het OLED prijzencircustopic op tweakers zie ik als laagste prijs via platteTV
€4499 genoemd voor de 65E7

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52025551#52025551

Wat heb jij betaald?

ik heb vrij vroeg een E6 55" inch gekocht, toen de adviesprijs 3900 was betaalde ik 3200 bij wifimedia (overigens erg fijne winkel en officieel NL LG dealer). Mijn kuro is 50" en ik vond 55" prima, 65" vind ik te groot.

Idd de E heeft in de 7 serie niet veel voordelen behoudens zijn mooiere uiterlijk (picture on glass) maar bij de 6 is volgens mij de E technisch beter.

Ik zou altijd voor de 7 gaan, omdat die nog iets helderder te zijn. Maar geloof me als je van een kuro naar een 4k Oled gaat (6 of 7) dan ben je op meerdere fronten heel blij.

MechanicalAnimal

Quote from: hully on August 18, 2017, 10:01:44
ik heb vrij vroeg een E6 55" inch gekocht, toen de adviesprijs 3900 was betaalde ik 3200 bij wifimedia (overigens erg fijne winkel en officieel NL LG dealer). Mijn kuro is 50" en ik vond 55" prima, 65" vind ik te groot.

Idd de E heeft in de 7 serie niet veel voordelen behoudens zijn mooiere uiterlijk (picture on glass) maar bij de 6 is volgens mij de E technisch beter.

Ik zou altijd voor de 7 gaan, omdat die nog iets helderder te zijn. Maar geloof me als je van een kuro naar een 4k Oled gaat (6 of 7) dan ben je op meerdere fronten heel blij.

mooi verhaal , maar jij adviseert de topicstarter een E7, die is dus te duur want het zal minstens een 65 inch moeten worden als hij daar al tevreden mee is.

vandaar dat ik vraag, waarom tip je de E7 als die ver buiten het budget valt van de TS

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

hully

Quote from: MechanicalAnimal on August 18, 2017, 10:14:15
mooi verhaal , maar jij adviseert de topicstarter een E7, die is dus te duur want het zal minstens een 65 inch moeten worden als hij daar al tevreden mee is.

vandaar dat ik vraag, waarom tip je de E7 als die ver buiten het budget valt van de TS

om 'm zijn centjes te laten rollen