plafond/wand speakers atmos

Started by soragoi, July 26, 2017, 08:43:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soragoi

Hallo Allen.

Ben bezig met een overstap van 5.1. naar atmos.
En overweeg 2 zij surround en 2/4 plafond sussound speakers toe te voegen aan mijn huidige 5.1 systeem.

De versterker die dit gaat aansturen word er 1 die 9 of 11 x 200 Watt gaat geven zoals de onkyo avr x 5200 of een marantz XXX ?

Mijn vraag is ik heb al redelijke grote fronts en rears en sub.(quadral,JBL, SVS ultra pc13) kan ik 4 of 6 kleine speakers toevoegen voor de toevoeging ?
En aan welke specs moeten deze dan minimaal voldoen of kan ik elke willekeurige surround speakertjes kopen en deze voor plafond en of zijkant toevoegen
.

Mijn vrouw is niet heel erg moelijk maar als ik met een lelijke of te grote oplossing voor het plafond kom kan ik het wel vergeten.
Inbouwen in plafond of wand is geen optie, zit te denken aan zo klein mogelijk of zo plat mogelijk.

Ben bang dat als ik iets koop of zelf knutsel de speakers te licht zijn voor de versterker.

yorkie13

kijk eens naar de Klipsch RP140sa Atmos luidsprekers.

erg goed voor het geld, en kosten 349 euro per paar.

edgnoj

Even een stukje zelfpromotie, maar beter dan dit krijg je niet voor Athmos
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164443.0
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Dirk

Quote from: soragoi on July 26, 2017, 08:43:37
Ben bang dat als ik iets koop of zelf knutsel de speakers te licht zijn voor de versterker.
daar hebben ze de volumeknop voor bedacht, maw een "te zware versterker voor de speaker" bestaat niet...andersom (te lichte versterker voor de speaker) kan absoluut wel ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HTip

4 speakers is genoeg om 3D-audio op een goede manier te ervaren. Houd wel rekening met de match tussen de speakers onderling. Plaatsing is ook van groot belang. De Dolby Atmos opstelling (2 of 4 speakers) is de minst gunstige als je ook van DTS:X én Auro-3D (het beste 3D-formaat) wilt genieten. De meest universele plaats is recht boven de fronts en rears. Atmos kan prima worden weergegeven via die opstelling.

Ik ben hier ook mee bezig en heb de Cabasse Io2 (die edgnoj aanbied, alleen het recente model) gekozen. Deze matchen met veel merken speakers. Ik heb ze gehoord op een Marantz/Advance Acoustics set met Quadral (fronts/center) en Elac (rears) en de integratie was perfect. Ik ga ze inzetten met een Marantz/Denon-set en speakers van ALR/Jordan (waarschijnlijk onbekend).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

soragoi

Bedankt voor de info....ziet er klein uit...
Maar om het netjes te zeggen vinden wij deze cabasse i02 niet erg mooi om te zien.
Smaken verschillen maar zoek nog even verder.

HTip

In mijn topic (link staat in mijn handtekening) staan foto's van de huidige versie. Daarbij is de tweeter niet meer zichtbaar. Vind ik eerlijk gezegd ook mooier en rustiger. Ze komen bij mij aan een zwart plafond te hangen en vallen dan bijna weg. De Io2 is ook in wit of zelfs onafgewerkt zodat deze in elke kleur gespoten kan worden.

Wij zijn in ieder geval blij met de keuze. Zijn doordat de bol met een magneet aan de voet kleeft ook heel eenvoudig te stellen.

Ze zijn inderdaad klein maar met een groots geluid en dan heb ik slechts zijn kleine broertje Eole3 gehoord.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fisherman

Al eens gekeken naar de wafer 2 van PMC? Kan he volgens mij ook nog een decoratief speakerdoek op monteren