Denon avr x5200

Started by soragoi, July 25, 2017, 23:19:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soragoi

Hallo is deze denon nog up to date?
Avr x5200
Ik kan deze overnemen van iemand maar het is een 2015 model.
Wil graag overstappen naar een completere versterker , heb nu een oud beestje sony str db940 5.1
Maar ben verhuisd naar grotere woning waar ik wel wat power kan gebruiken.

Iemand tips waar ik op moet letten bij de controle / aankoop.
Ht is voor mij belangrijk muziek veel minder.

Alle tips zijn welkom

W.Otter

Lijkt me een zeer complete machine.. atmos, wifi, bluetooth, ultrahd (kon alleen niet zo snel het hdmi type vinden maar volgens mij geen hdcp 2.2 en hdr ondersteuning) dus up to date; ja. Wil je een HDR paneel gebruiken is dat de enige valkuil

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Bij aankoop van tweedehands let ik altijd op gezond verstand. Een goede advertentie met eigen fotos èn die reverse image search ik altijd even zodat ik weet of ze niet van een andere advertentie gebruikt worden. Of het toestel nog garantie heeft, de accesoires en evt. Doos nog aanwezig zijn. De reden van verkoop vind ik altijd interessant en ga vooral langs bij diegene om de machine uitvoerig te inspecteren. Schroom niet om eigen materiaal mee te nemen dat je kent en test alle kanalen en eventueel inputs. Is er sprake van een vage verkoper met omstreden taalgebruik of iets dergelijks haak ik al af. Nogmaals gewoon op je gezonde verstand handelen, als je in gesprek gaat met iemand kom je er vrij snel achter hoe iemand in elkaar zit (telefonisch maar nog beter in persoon)

Als je die persoon al goed kent dan is het in kwestie van goed vertrouwen, is het een vage kennis zou ik bovenstaand verhaal toepassen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

soragoi

Bedankt voor de snelle reacties... ben nog aan het orienteren ook voor een iets lichter model.
Merk maakt mij niet uit... maar mijn sony zeker 10 jaar oud en is aan vv toe.
Heb nu ook de optie voor ht 2 of 4 plafondspeakers toe te voegen...

Dirk

Quote from: W.Otter on July 25, 2017, 23:36:26
Bij aankoop van tweedehands let ik altijd op gezond verstand. Een goede advertentie met eigen fotos èn die reverse image search ik altijd even zodat ik weet of ze niet van een andere advertentie gebruikt worden. Of het toestel nog garantie heeft, de accesoires en evt. Doos nog aanwezig zijn. De reden van verkoop vind ik altijd interessant en ga vooral langs bij diegene om de machine uitvoerig te inspecteren. Schroom niet om eigen materiaal mee te nemen dat je kent en test alle kanalen en eventueel inputs. Is er sprake van een vage verkoper met omstreden taalgebruik of iets dergelijks haak ik al af. Nogmaals gewoon op je gezonde verstand handelen, als je in gesprek gaat met iemand kom je er vrij snel achter hoe iemand in elkaar zit (telefonisch maar nog beter in persoon)

Als je die persoon al goed kent dan is het in kwestie van goed vertrouwen, is het een vage kennis zou ik bovenstaand verhaal toepassen
even voor mijn beeldvorming...wat versta je daar onder?   :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13

#5
Belgisch bv  :D

Maar even serieus, de x5200 is een mooie HT versterker

HDR kan je oplossen door een UHD speler te nemen met 2 HDMI aansluitingen.

1 naar 4K/HDR scherm en 1 naar X5200.

Zo heb ik mijn Samsung UHD-K8500 ook aangesloten.

Dirk

zou ik ook wantrouwig om worden, omdat die taal geeneens bestaat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

soragoi

Morgen maar eens een winkel gaan bezoeken en een en ander luisteren.
Weet niet met welke versterker ik al uit de voeten kan.
Die denon gaat hem waarschijnlijk niet worden, wellicht dat ik toch voor een nieuwe receiver ga.

yorkie13

Wat is je budget voor een nieuwe receiver ?

soragoi

Ja wat is budget.....ligt er ook aan wat je ervoor koopt...
Laat ik es zeggen  wat koop je voor €1000 ?
Zou mooi zijn als ik van andermans ervaring en google tijd wat wijzer kan worden...
Hoef het wiel niet opnieuw uit te vinden.

W.Otter

Quote from: Dynky on July 26, 2017, 00:00:06
even voor mijn beeldvorming...wat versta je daar onder?   :unsure:
Even voor mijn beeldvorming, wat precies

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Staat een leuke marantz 5011 te koop

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

yorkie13

#12
Voor €1000 heb ik een Denon X4300 kunnen kopen.

Streamen, 4K/HDR en Dolby Atmos , als ook Audyssey XT32 met app.

Ben hier zeer tevreden over .

De Marantz sr6011 is er ook voor €999

Dirk

Quote from: W.Otter on July 26, 2017, 22:43:33
Even voor mijn beeldvorming, wat precies

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
het vetgemaakte gedeelte in mijn citaat van jouw tekst
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

W.Otter

Tapatalk dingetje denk ik, ik zie het niet

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

yorkie13

raar taaltje dat Tapatalk  :D

soragoi

Het is toch de denon geworden.
Avr-x5200w

Net eerste testje gedaan met atmos via de pc...gaat goed via quadro kaart >hdmi >denon.
Film wel met de nieuwe power dvd afgespeeld, via vlc krijgik wel multi en dolby...maar geen atmos ?
Iemand wel goede ervaring met vlc en atmos ?

Via power dvd wel atmos aan de praat gekregen... nu 5.1.2 ..... dit klinkt al geweldig....ik kom dus van 5.1 ....
als ik moet kiezen denk ik dat 7.1.2 wellicht ruim voldoende is....

Alleen power valt mij wat tegen van de denon...mijn oude sony (5x100watt) levert in stereo en 5.1 zeker niet minder....wel blijft de denon veel zuiverder op hoog volume...

yorkie13

Welke luidsprekers heb je eraan hangen ?

soragoi

#18
front 2 x quadral (groot,certo)
surround Jbl (groot, tlx43 20 jaar oud maar 4 jaar geleden nieuwe woofers)
audica center
als test 2 speakers onbekend als ceiling

sub svs ultra pc13 ( tijdelijk defect)

moet dus nog 2 of 4 plafond of wand speakers aan schaffen en wil 2 wandspeakers als surround.

THX-UltraII

Ik zal niet snel mijn eigen verkooptopic promoten, maar in dit geval:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164519.msg3069269#msg3069269

Zeker zo goed als de X5200. 180 W per kanaal EN Audyssey XT32!!!

H&C Hifi

En een nieuwe sr6011 kan ik wel aanbieden voor 799 mocht dat interessant zijn 😉

yorkie13

Maar de sr6011 en de x5200 hebben xt32 en Atmos  8)