Vertical Banding LG tv.

Started by ritchard, July 24, 2017, 21:16:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ritchard

Mijn LG tv heeft nogal last van vertical banding....
Dan bel je met LG en dan krijg je een kastje naar de muur verhaal.
Filmpjes er van maken en dan op Youtube zetten zodat het op afstand beoordeelt kan worden.
Anders valt het misschien wel op het normale en moet je voorrijkosten betalen.
Ben ik gek of is het normaal dat je eerst het moet kunnen aantonen dat het "niet" normaal is.
De tv was 1500 euro....mijn oude Samsung van 4 jaar was beter.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

road rebel

#1
Ik heb geen idee hoe de NL toepassing van de Europese consumenten garantie wetgeving in elkaar steekt. In België ligt de bewijslast voor verborgen gebreken bij de verkopende partij, tenminste gedurende de eerste zes maand na aankoop. Voorrij kosten hoef je in dergelijk geval niet te pikken en met LG heb je als particuliere koper geen zaken. Tot zover de theorie, in de praktijk loopt het wel eens anders!


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

J.A.F._Doorhof

Heb je settings in het cms of grayscale aangepast ?
Reset het toestel eens naar de basis instellingen en Check het dan nog eens
Gebruik ook even RGB limited zonder deep Color
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Multimediaknaller

Zit je nog in je wettelijke recht van retourneren? 2 weken of anders langer (coulance webshop)

Terug sturen en kijken voor een ander merk scherm voor hetzelfde geld met een betere after sale

Remco

Helaas een veel voorkomend probleem bij de huidige panels. Sony en Samsung heeft het ook. Aan de foto te zien heeft jouw toestel 'horizontal banding'. Ik heb het mijn Sony ook gehad en deze is keurig omgeruild. Ik zou het zeker claimen en niet accepteren. Ze schermen al snel met termen als 'valt binnen de tolerantie'. Is ook wel weer afhankelijk van waar je de TV gekocht hebt.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

ritchard

#5
Bedankt voor de reacties, LG heeft een monteur gestuurd na een hoop gesteggel.
De monteur heeft een nieuw scherm besteld alleen is deze niet leverbaar.
Waarschijnlijk word het toestel omgeruild voor een andere.
Alleen zit ik nu met de vraag welk toestel heeft er geen of een stuk minder last van.
Is oled veel beter tov led  met betrekking tot vertical banding.
Graag zou ik ervaringen horen of oled er ook last van heeft.
De tv gebruik ik alleen als weergever.
Alvast hartelijk bedankt.

Gr. Ritchard

p.s. het huidige toestel is ook gereset maar voetbal kijken is geen optie in mijn ogen.
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

H&C Hifi

Quote from: ritchard on August 26, 2017, 17:17:43
Bedankt voor de reacties, LG heeft een monteur gestuurd na een hoop gesteggel.
De monteur heeft een nieuw scherm besteld alleen is deze niet leverbaar.
Waarschijnlijk word het toestel omgeruild voor een andere.
Alleen zit ik nu met de vraag welk toestel heeft er geen of een stuk minder last van.
Is oled veel beter tov led  met betrekking tot vertical banding.
Graag zou ik ervaringen horen of oled er ook last van heeft.
De tv gebruik ik alleen als weergever.
Alvast hartelijk bedankt.

Gr. Ritchard

p.s. het huidige toestel is ook gereset maar voetbal kijken is geen optie in mijn ogen.

Met de laatste generatie Oled van LG heb ik totaal geen last meer van banding, voor 1499,00 koop je al een Oled (55EG9A7V)


Multimediaknaller

"Filmpjes er van maken en dan op Youtube zetten zodat het op afstand beoordeelt kan worden."

En dan toch een LG weer nemen?  ;)

Na jaren Samsung nu een Sony scherm(*) en nog geen dag spijt! Zelfs een doodgewone TV uitzending is al een genot om naar te kijken en nee (bijna) niets 'ge-tweakt'

(*) Ja ik weet dat het scherm zelf niet bij Sony wegkomt  ;)

ritchard

Ik denk dat LG geen Samsung of Sony aanbied  8)
Als het mogelijk is zal ik voor een Oled gaan.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Multimediaknaller

Quote from: ritchard on August 31, 2017, 18:39:18
Ik denk dat LG geen Samsung of Sony aanbied  8)
Mocht je nog in je recht van retourneren zitten, vandaar de opmerking  ;D

ritchard

Aha nee hij is van februari dus die optie is er niet.
Eerst kijk je het aan toen ben ik gaan mailen en later bellen en weer later foto's in gestuurd.
En na 2 maanden met LG contact te hebben gehad kwam de monteur.
Dat is nu alweer 1 maand terug.....
Dus vanavond is het weer voetbal op de beamer.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

jrnholt

Helaas moet ik dit topic nieuw leven inblazen. Ik heb een LG OLED 65B6V van drie jaar oud. In het begin na een ISF calibrate door Frank kwam aan het licht dat het CMS niet correct werkt, maar na lang experimenteren heb ik het beeld toch (voor mijn oog) optimaal gekregen. Helaas sinds kort een nieuw probleem. Er is in het midden van het scherm een lichte band ontstaan. Zie bijgaande foto's. De band zie je exact in het midden. Het probleem doet zich voor bij alle bronnen (intern en extern) en bij alle beeldstanden.

Ik heb diverse keren contact gezocht met LG, maar word telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Nu willen ze een reparatie bedrijf inschakelen, maar alleen tegen betaling, en ik krijg niet eens te horen wat het dan zou gaan kosten. Alleen voor een prijsopgave eisen ze al betaling van € 40,-.

Vandaar mijn vraag: is dit normaal bij een drie jaar oude oled in het topsegment, of hoef ik dit niet te accepteren? Mijn kijkgenot wordt danig beperkt, en voor € 3.000 had ik toch verwacht dat ik wat langer probleemloos tv zou kunnen kijken.

twani

 Ik heb geen verstand van televisies maar die duidelijk zichtbare band lijkt te zeggen, scherm kapot....

Tinus_

#13
dubbel  :(
Rebuilding my HT

Tinus_

Idd.
Overigens maakt de waarde van je toestel niet uit. Een S-klasse kan net zo vaak stuk gaan als een A-klasse.
Rebuilding my HT


skoebiedoe

Achja , mijnen duren oled van LG heeft het ook opgegeven na 3 jaar ...dus kan normaal zijn .

Bij mij was het mailbox naar de vaantjes na 3 jaar ...zo opeens ..poef niks beeld nietmeer en niet willen opstarten (en was infeite al den tweede want den eerste had al problemen met zijn voeding bij levering . ;) )