Geluidprobleempje UPC Cisco --> Pio SC-LX901 (opgelost!)

Started by Jep, July 24, 2017, 12:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Even getwijfeld of dit beter op het TV aanbieders board geplaatst had kunnen worden...

De situatie: ik heb een oude UPC Cisco pvr met HDMI aangesloten op mijn Pioneer SC-LX901. Deze is vervolgens weer aangesloten op de TV en projector, volledig met HDMI. Hiermee kijk ik altijd TV, blurays en HTPC (ook allemaal via HDMI) en nooit problemen ervaren.

Recent kijk ik via Movies en Series XL en dan ervaar ik om ongeveer elke 10min dat het geluid voor 1 à 2 seconde uitvalt. Bij gewoon TV kijken is dat dus niet het geval. Er is dus duidelijk een verschil tussen on demand en gewoon TV kijken.

Gisteren heb ik een test gedaan en de Cisco direct op de TV aangesloten en 'helaas' geen probleem tijdens on demand kijken. Ik kan de Pio dus niet uitsluiten als mogelijke boosdoener.

Inmiddels ben ik met Ziggo bezig om de infrastructuur te optimaliseren: nieuwe coax kabels en nieuwe splitter (retoursignaal geschikt). Tot zover geen verbetering. Het enige is het overnamepunt nog vernieuwen (betere afscherming) en een eindweerstand plaatsen op de ongebruikte 'FM' uitgang van het overnamepunt.

Mijn vragen:
- Heeft iemand een zelfde probleem ervaren en kan een mogelijke oplossing aandragen?
- Wat kan het verschil maken in geluidsignaal tussen gewone TV en on demand?
- Vanavond ga ik een andere HDMI kabel tussen de Cisco en de Pio installeren en ik wil ook mijn vorige SC-LX85 nog testen. Zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?

Alvast bedankt!
Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Een update voor de geïnteresseerden:

Een andere HDMI-kabel maakte geen verschil, dus weer wat kunnen uitsluiten.

Inmiddels hebben we bezoek gehad van een monteur van Ziggo. Ziggo kon namelijk zien dat het signaal bij ons in huis onstabiel was en dat dat waarschijnlijk de problemen zou veroorzaken. Een van de eerste dingen die de monteur zei, was dat wij ongeveer het slechtste signaal van de hele buurt hadden! :nopompom: Het enige wat nog in huis aan de infrastructuur verbeterd kon worden, was het overnamepunt en zo gezegd, zo gedaan. Ondanks het nieuwe overnamepunt geen verbetering. De monteur zag dat het signaal onstabiel bleef en is vervolgens op zoek gegaan naar de signaalkast in de straat. Daar heeft hij e.e.a. aan het signaal richting onze woning kunnen verbeteren. Ondanks dat geen verbetering. Op een of andere manier kon hij zien/meten dat het in de decoder fout ging. Conclusie: nieuwe decoder organiseren.

Ik hoop dat de nieuwe decoder het probleem oplost. Ik verwacht die medio komende week te kunnen installeren. Ben benieuwd.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Maikel_audionerd

Quote from: Jep on July 30, 2017, 21:06:28
Een update voor de geïnteresseerden:

Een andere HDMI-kabel maakte geen verschil, dus weer wat kunnen uitsluiten.

Inmiddels hebben we bezoek gehad van een monteur van Ziggo. Ziggo kon namelijk zien dat het signaal bij ons in huis onstabiel was en dat dat waarschijnlijk de problemen zou veroorzaken. Een van de eerste dingen die de monteur zei, was dat wij ongeveer het slechtste signaal van de hele buurt hadden! :nopompom: Het enige wat nog in huis aan de infrastructuur verbeterd kon worden, was het overnamepunt en zo gezegd, zo gedaan. Ondanks het nieuwe overnamepunt geen verbetering. De monteur zag dat het signaal onstabiel bleef en is vervolgens op zoek gegaan naar de signaalkast in de straat. Daar heeft hij e.e.a. aan het signaal richting onze woning kunnen verbeteren. Ondanks dat geen verbetering. Op een of andere manier kon hij zien/meten dat het in de decoder fout ging. Conclusie: nieuwe decoder organiseren.

Ik hoop dat de nieuwe decoder het probleem oplost. Ik verwacht die medio komende week te kunnen installeren. Ben benieuwd.

Jep.
Is de signaalkwaliteit door de technicus inmiddels op dusdanig niveau gebracht dat het vergelijkbaar is met de rest van de buurt? Ik kan me voorstellen dat de decoder defect is geraakt door het slechte signaal (slechte signaal/ruis verhouding)
Succes en ben wel benieuwd of je het opgelost hebt gekregen (las dit topic vandaag pas)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Jep

Quote from: Maikel_audionerd on July 31, 2017, 06:25:12
Is de signaalkwaliteit door de technicus inmiddels op dusdanig niveau gebracht dat het vergelijkbaar is met de rest van de buurt? Ik kan me voorstellen dat de decoder defect is geraakt door het slechte signaal (slechte signaal/ruis verhouding)
Succes en ben wel benieuwd of je het opgelost hebt gekregen (las dit topic vandaag pas)

Hoi Maikel,

De monteur heeft het signaal kunnen verbeteren. Hij had na alle aanpassingen gemeten en gaf aan dat alleen de decoder nog problemen gaf. Aanvankelijk gaf hij aan dat het signaal 116?? was. Is dat dB? Dat zou veel te hoog zijn... Als het ampère zou zijn, dan snap ik dat de decoder dat niet fijn vindt.  :laugh:

Kan een decoder idd defect raken als gevolg van een slecht signaal?

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Maikel_audionerd

Quote from: Jep on July 31, 2017, 12:11:46
Hoi Maikel,

De monteur heeft het signaal kunnen verbeteren. Hij had na alle aanpassingen gemeten en gaf aan dat alleen de decoder nog problemen gaf. Aanvankelijk gaf hij aan dat het signaal 116?? was. Is dat dB? Dat zou veel te hoog zijn... Als het ampère zou zijn, dan snap ik dat de decoder dat niet fijn vindt.  :laugh:

Kan een decoder idd defect raken als gevolg van een slecht signaal?

Jep.
Ja waarschijnlijk is dat dB. Ik heb begrepen als je bijv. de antenne van een gsm afhaalt, dat de zend-electronica (welke in feite een versterker is) dan erg veel extra vermogen nodig heeft en daardoor dus kan beschadigen. Volgens mij zou dat met een decoder dan ook kunnen, de zend- en/of ontvangelectronica (ook versterkers volgens mij) werken wellicht dan ook tegen hun max. specificaties. Kan er ook goed naast zitten maar dacht dat t ongeveer zo werkt. Belangrijkste voor jou is dat je nieuwe decoder t zometeen goed doet en je zonder problemen van je beeld en geluid kan genieten natuurlijk ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Jep

Om het verhaal compleet te maken:

Inmiddels hebben we een nieuwe decoder van Ziggo ontvangen. Ik had een beetje hoop dat dat meteen een recente Media XL box zou zijn, maar ik heb exact het zelfde model Cisco decoder (ik dacht uit mijn hoofd de 8685) ontvangen, zelfs met UPC logo erop. Jammer, maar in principe goed natuurlijk.

Inmiddels 2 complete afleveringen GOT via on demand  gekeken en geen geluidsproblemen meer gehoord. Dat betekent dat ik mijn nieuwe Pio gelukkig ook kan uitsluiten als mogelijke veroorzaker van de problemen!  :pompom:

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Maikel_audionerd

Quote from: Jep on August  4, 2017, 12:21:53
Om het verhaal compleet te maken:

Inmiddels hebben we een nieuwe decoder van Ziggo ontvangen. Ik had een beetje hoop dat dat meteen een recente Media XL box zou zijn, maar ik heb exact het zelfde model Cisco decoder (ik dacht uit mijn hoofd de 8685) ontvangen, zelfs met UPC logo erop. Jammer, maar in principe goed natuurlijk.

Inmiddels 2 complete afleveringen GOT via on demand  gekeken en geen geluidsproblemen meer gehoord. Dat betekent dat ik mijn nieuwe Pio gelukkig ook kan uitsluiten als mogelijke veroorzaker van de problemen!  :pompom:

Jep.
Super om te horen [emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0